Hjälp med kenwood KDC-BT60u.

RobinE
5 januari 2011 · 18 Inlägg

Lånar tråden lite då det är ett par stycken som har denna huvudenheten.
Jag går i tankarna att köpa denna pryl men jag har ett par frågor...

Fungerar iPhone 4 bra ihop med denna enheten & om man kopplar den genom usb (på baksidan om jag uppfattat det rätt) spelar den musik samtidigt som den laddar? Och går det att köra spotify?
Sen undrar jag också om kabeln till ipod/iphone ingår?
Är det en bra stereo eller skulle ni rekomenderat en annan i samma prisklass?

Stort tack på förhand
Mvh. Robin

KaptenL
5 januari 2011 · 116 Inlägg

Det är en kanonstereo enligt mig, extremt nöjd. Har för mig iphonekabel säljes som tillbehör.

[GBG Crawlers]
Snippan91 Db-njutare
11 januari 2011 · 246 Inlägg

Jag har precis köpt en och jag är kanonnöjd. Kan ju köra spotify från iphone trådlöst:) Men har lite problem med den. Usb:n har haka sig det står reading hela tiden. sen får ja inget ljud i basen:/

2x DD1515 + DDM3 + 2x xs d2400 = 150.2db ....... Sen small det!
Volkswagen Lim 113 bubbla "Cal-looker" (1965)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
11 januari 2011 · 8 744 Inlägg

Testat med ett annat USB-minne? Ang. basen, har du slagit på den utgången på stereon?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
big-jepp
11 januari 2011 · 3 187 Inlägg

SimonLandin skrev:
Jag har precis köpt en och jag är kanonnöjd. Kan ju köra spotify från iphone trådlöst:) Men har lite problem med den. Usb:n har haka sig det står reading hela tiden. sen får ja inget ljud i basen:/

hur kan du vara kanon nöjd med den när grejerna inte fungerar?

Honda civic "civicen" (1993)
KaptenL
11 januari 2011 · 116 Inlägg

Jag resetade min när den hängde sig på reading... aldrig hänt sen dess. ljudet i basen beror på inställningarna verkar det som.

[GBG Crawlers]
Snippan91 Db-njutare
12 januari 2011 · 246 Inlägg

big-jepp skrev:

SimonLandin skrev:
Jag har precis köpt en och jag är kanonnöjd. Kan ju köra spotify från iphone trådlöst:) Men har lite problem med den. Usb:n har haka sig det står reading hela tiden. sen får ja inget ljud i basen:/

hur kan du vara kanon nöjd med den när grejerna inte fungerar?

Men jag vet ju att det är inställningar men får det inte att funka ändåtongue

2x DD1515 + DDM3 + 2x xs d2400 = 150.2db ....... Sen small det!
Volkswagen Lim 113 bubbla "Cal-looker" (1965)
Snippan91 Db-njutare
12 januari 2011 · 246 Inlägg

zlin skrev:
Jag resetade min när den hängde sig på reading... aldrig hänt sen dess. ljudet i basen beror på inställningarna verkar det som.

okey ska göra det. jo det med basen, jag har bas på radio men inte på nått annat

2x DD1515 + DDM3 + 2x xs d2400 = 150.2db ....... Sen small det!
Volkswagen Lim 113 bubbla "Cal-looker" (1965)
Johnsen
12 januari 2011 · 426 Inlägg

RobinE skrev:
Lånar tråden lite då det är ett par stycken som har denna huvudenheten.
Jag går i tankarna att köpa denna pryl men jag har ett par frågor...

Fungerar iPhone 4 bra ihop med denna enheten & om man kopplar den genom usb (på baksidan om jag uppfattat det rätt) spelar den musik samtidigt som den laddar? Och går det att köra spotify?
Sen undrar jag också om kabeln till ipod/iphone ingår?
Är det en bra stereo eller skulle ni rekomenderat en annan i samma prisklass?

Stort tack på förhand
Mvh. Robin

Denna funkar utmärkt med 4:an, laddar och spelar musik
Dock klarar den inte spotify till 100% utan man får koppla in iphonen, vänta tills den börjar spela musik från ipoden, sedan pausa på stereon, starta spotify i telefonen och då funkar det!
Det går inte att byta låt på spotify via stereon dock smile
Hoppas det gav lite klarhet.
Kan även tillägga att jag är mycket nöjd med min 6047u (samma stereo utan BT)

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
L0VGREN
12 februari 2011 · 50 Inlägg

har en fråga, vad kan det vara för fel när bara dom främre högtalarna funkar när man spelar musik via blutooth? har sett över inställningarna och dom verkara vara som dom ska,
MVHfredrik

BMW e39 530 (2001)
Tokken Team dBakuten
12 februari 2011 · 3 453 Inlägg

Beemer_poweer skrev:
har en fråga, vad kan det vara för fel när bara dom främre högtalarna funkar när man spelar musik via blutooth? har sett över inställningarna och dom verkara vara som dom ska,
MVHfredrik

Nej det är dom inte.. leta vidare.. Eller öppna manualen.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
L0VGREN
12 februari 2011 · 50 Inlägg

Tokken skrev:

Beemer_poweer skrev:
har en fråga, vad kan det vara för fel när bara dom främre högtalarna funkar när man spelar musik via blutooth? har sett över inställningarna och dom verkara vara som dom ska,
MVHfredrik

Nej det är dom inte.. leta vidare.. Eller öppna manualen.

det har jag gjort och inställningarna är som dom ska!

BMW e39 530 (2001)
Snippan91 Db-njutare
12 februari 2011 · 246 Inlägg

Beemer_poweer skrev:

Tokken skrev:

Beemer_poweer skrev:
har en fråga, vad kan det vara för fel när bara dom främre högtalarna funkar när man spelar musik via blutooth? har sett över inställningarna och dom verkara vara som dom ska,
MVHfredrik

Nej det är dom inte.. leta vidare.. Eller öppna manualen.

det har jag gjort och inställningarna är som dom ska!

Du måste gå in på BT inställningar. Tryck på telefonknappen så kommer du in dit . sen letar du dig fram i settings där så kommer du hitta att det bara är inställt på front. då är det bara att ändra

2x DD1515 + DDM3 + 2x xs d2400 = 150.2db ....... Sen small det!
Volkswagen Lim 113 bubbla "Cal-looker" (1965)
Tokken Team dBakuten
12 februari 2011 · 3 453 Inlägg

Beemer_poweer skrev:

Tokken skrev:

Beemer_poweer skrev:
har en fråga, vad kan det vara för fel när bara dom främre högtalarna funkar när man spelar musik via blutooth? har sett över inställningarna och dom verkara vara som dom ska,
MVHfredrik

Nej det är dom inte.. leta vidare.. Eller öppna manualen.

det har jag gjort och inställningarna är som dom ska!

nej för vad vet jag..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
L0VGREN
21 februari 2011 · 50 Inlägg

Problem igen............ kan det vara nån inställning som gör så att usb inte funkar som den ska? ibland står det bara "reading" och för att få det att funka så måste man nolla stereon och då funkar det igen.
Har någon annan haft samma problem?

BMW e39 530 (2001)
Snippan91 Db-njutare
21 februari 2011 · 246 Inlägg

Beemer_poweer skrev:
Problem igen............ kan det vara nån inställning som gör så att usb inte funkar som den ska? ibland står det bara "reading" och för att få det att funka så måste man nolla stereon och då funkar det igen.
Har någon annan haft samma problem?

Jag har haft samma. Det hände en gång sen nolla ja sen har det funkat

2x DD1515 + DDM3 + 2x xs d2400 = 150.2db ....... Sen small det!
Volkswagen Lim 113 bubbla "Cal-looker" (1965)
L0VGREN
21 februari 2011 · 50 Inlägg

okey men det har kommit tillbaka 2ggr men får väl prova igen

BMW e39 530 (2001)
L0VGREN
6 mars 2011 · 50 Inlägg

ingen annan som har problem med sin spelare? usb och skiva funkar till och från och dom på affären säger att det kan bero på fördåligt med ström? jag har dragit ny strömkabel direkt från batteriet och en ny jord kabel till en bra jordpunkt. men ändå samma fel? dom har redan byt ut en stereo åt mig så jag är inne på min andra som strular! har nån någon ide vad felet kan vara?

Tacksam för svar!

BMW e39 530 (2001)
TT-Avant
6 mars 2011 · 6 851 Inlägg

Har du den på konstans ström eller går den via tändningen? Denna maskin är kännslig på spänningsfall som blir när du startar bilen. Om du har den på konstant ström så byt. Den måste stängas av helt när du startar bilen, som i tändningsläget. Annars kan man få det problem som du säger dej ha, mjukvaran i spelaren låser sig.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
L0VGREN
6 mars 2011 · 50 Inlägg

TT-Avant skrev:
Har du den på konstans ström eller går den via tändningen? Denna maskin är kännslig på spänningsfall som blir när du startar bilen. Om du har den på konstant ström så byt. Den måste stängas av helt när du startar bilen, som i tändningsläget. Annars kan man få det problem som du säger dej ha, mjukvaran i spelaren låser sig.

jag har  den på konstantström så det är säkert det som är felet. ska prova och byta detta får hoppas på att det löser sig.

BMW e39 530 (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang