Hjälp med kenwood KDC-BT60u.

TT-Avant
6 mars 2011 · 6 851 Inlägg

Ja det kan hjälpa. detta har hjälpt på kundbilar jag har kopplat om på. Om detta hjälper dej kan jag inte svara på, men det är värt att försöka iaf.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
L0VGREN
8 mars 2011 · 50 Inlägg

nu funkar stereon som den ska tack för hjälpen!!

BMW e39 530 (2001)
TT-Avant
8 mars 2011 · 6 851 Inlägg

Gött..kul att kunna hjälpa till smile

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
sunajk
8 mars 2011 · 12 Inlägg

Lånar tråden

Min BT60u resettas varje gång jag tar ut nyckeln och sätter i den igen och vrider om (utan att starta motorn).

Jag läser i instruktionsmanualen att det finns specialfall (det står "typ volkswagen") där batterikabeln och tändningskabeln ska byta plats för att det ska bli rätt. Kan detta vara fallet på en Audi A4? Jag har inte själv vågat byta ännu utan att fråga först pga risken att den kan gå sönder.

BJonsson
8 mars 2011 · 4 074 Inlägg

sunajk skrev:
Lånar tråden

Min BT60u resettas varje gång jag tar ut nyckeln och sätter i den igen och vrider om (utan att starta motorn).

Jag läser i instruktionsmanualen att det finns specialfall (det står "typ volkswagen") där batterikabeln och tändningskabeln ska byta plats för att det ska bli rätt. Kan detta vara fallet på en Audi A4? Jag har inte själv vågat byta ännu utan att fråga först pga risken att den kan gå sönder.

Beror på att du inte har minnes ström till hu´n utan den får ström först när du vrider på tändningen!
eller förstog jag fel?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
TT-Avant
9 mars 2011 · 6 851 Inlägg

Byt plats på röd och gul kabel i strömkablaget.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
sunajk
9 mars 2011 · 12 Inlägg

BJonsson skrev:
Beror på att du inte har minnes ström till hu´n utan den får ström först när du vrider på tändningen!
eller förstog jag fel?

Du förstod nog rätt. Jag kanske förklarade dåligt, men är rätt ny med billjud så kan inte termerna så bra!

TT-Avant skrev:
Byt plats på röd och gul kabel i strömkablaget.

Jo, det var det jag misstänkte var problemet. Ville bara dubbelkolla först så att jag inte förstörde något!

Tack för hjälpen! smile

ChriZtoffer GAS democar 2018!
9 mars 2011 · 8 744 Inlägg

Du riskerar inte att skada nåt bara för att du byter plats på tändningsplus & konstantspänning, det är 12V i båda. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
sunajk
9 mars 2011 · 12 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Du riskerar inte att skada nåt bara för att du byter plats på tändningsplus & konstantspänning, det är 12V i båda. smile

Okej smile Jo, jag bytte nyss plats på dem och nu fungerar det prima!

Tack för snabba svar!

L0VGREN
15 mars 2011 · 50 Inlägg

Beemer_poweer skrev:
ingen annan som har problem med sin spelare? usb och skiva funkar till och från och dom på affären säger att det kan bero på fördåligt med ström? jag har dragit ny strömkabel direkt från batteriet och en ny jord kabel till en bra jordpunkt. men ändå samma fel? dom har redan byt ut en stereo åt mig så jag är inne på min andra som strular! har nån någon ide vad felet kan vara?

Tacksam för svar!

nu har stereon slutat funka som den ska igen, finns det någonting mer som kan vara värt att kolla? har tändningsspänning till den nu så det är inte det som är problemet?

BMW e39 530 (2001)
TT-Avant
15 mars 2011 · 6 851 Inlägg

hmm, vet inte säkert. Men endel bilar har haft dålig orginal jord. Detta kan även detta skapa dessa problem. Inte säkrt, men kan vara det. Annars får man skaffa sig ett litet backup batteri som håller spänningen till din maskin. Vet att jag satt detta på endel Audi bilar som haft strul med detta fenomen som du har.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
L0VGREN
15 mars 2011 · 50 Inlägg

dragit om jorden så borde inte vara det. vad för storlek på batteriet tänkte du? tycker detta är konstigt pga att jag hade en kdc-6047i som vart stulen och den funka i 3månader utan bekymmer.

BMW e39 530 (2001)
TT-Avant
15 mars 2011 · 6 851 Inlägg

Ja det är skumt. Ja hade ett välddigt litet backup batteri, inte större en ett litet batteripacket som man ibland har till typ radiostyrda batterier. Men ja, det är skumt att det blir så för dej.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
L0VGREN
15 mars 2011 · 50 Inlägg

okey men det kan alltså inte vara nå annat? känns ju skumt att man ska behöva sätta dit extra batteripack när det ända som skiljer aparaterna ifrån varandra är bluetoth?

BMW e39 530 (2001)
TT-Avant
15 mars 2011 · 6 851 Inlägg

Ja jag håller med dej. Nej jag har inte en aning om vad det kan vara mer en det jag skrivit? detta är den lösningen som jag har gjort tidigare på några som haft detta problem. Har själv en BT 60u och har inga som helst problem med den. Det kan ju knappas vara så att det är fel på vissa och vissa inte. vi har ibland testat helt nya maskiner i samma bil och chansen för att det skulle vara fel på flera i rad är väl ganska liten..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang