3090
Sök

Ombyggnad till v2.0 av Stickans Billjudsgolf!

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
7 februari 2011
Stickan skrev:
FreddeLi skrev:
[vad ska du använda för steg för att driva alla framsystemen? kanske står någonstans i tråden men jag har missat det tongue

MVH

Börjar på 2st µ-dimension pro x 500.24 kommer dela allt aktivt

sen vad som händer framöver i sommar....ja tongue ni får vänta o se, MWAHAHAHAHA

okej! du får ursäkta min okunnighet men är dom elementen så lättdrivna? smile försökte läsa lite om det steget och så vitt jag förstår så får du ut 4x125watt i 1ohm. och de är väl 12 element per dörrsida? tongue

missförstå mig inte nu, jag menar inte att ifrågasätta någonting utan är bara nyfiken på hur det kommer fungera i praktiken med så många element per steg? smile

MVH Fredrik

16 197 Inlägg
7 februari 2011
FreddeLi skrev:
Stickan skrev:
FreddeLi skrev:
[vad ska du använda för steg för att driva alla framsystemen? kanske står någonstans i tråden men jag har missat det tongue

MVH

sen vad som händer framöver i sommar....ja tongue ni får vänta o se, MWAHAHAHAHA

okej! du får ursäkta min okunnighet men är dom elementen så lättdrivna? smile försökte läsa lite om det steget och så vitt jag förstår så får du ut 4x125watt i 1ohm. och de är väl 12 element per dörrsida? tongue

missförstå mig inte nu, jag menar inte att ifrågasätta någonting utan är bara nyfiken på hur det kommer fungera i praktiken med så många element per steg? smile

MVH Fredrik

när dom satt i min bil så drev ja middarna med ett 2 kanals steg bryggat per dörr(GAS C2 bryggat i 3 ohm) sen hade ja ett 2 kanals till alla diskanter.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
7 februari 2011
Såg nu att "vinterbilen" åter finns på Garaget, NICE!

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

1 903 Inlägg
7 februari 2011
evilaudio skrev:
FreddeLi skrev:
Stickan skrev:

MVH Fredrik

när dom satt i min bil så drev ja middarna med ett 2 kanals steg bryggat per dörr(GAS C2 bryggat i 3 ohm) sen hade ja ett 2 kanals till alla diskanter.

okej, säger ju inte mig så jättemycket men googlade lite snabbt och vad ja förstod så innebär de på ett ungefär samma effekt som µ-dimension-stegen lämnar smile men där ser man! man lär sig något nytt var dag! big_smile

MVH

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
Men var lugna..... där kommer hända saker efter elmia wink

961 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
ExtraKim skrev:
Såg nu att "vinterbilen" åter finns på Garaget, NICE!

Japp! smile

16 197 Inlägg
7 februari 2011
Stickan skrev:

då kommer du sälja dörrsidorna skitdyrt tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 903 Inlägg
7 februari 2011
Stickan skrev:

trycker på gilla-knappen trots att där inte finns någon!

961 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
Stickan skrev:

då kommer du sälja dörrsidorna skitdyrt tongue

Nope, men antal steg i bagaget kommer utökas! cool

961 Inlägg
10 februari 2011
Trådstartare
Står lite stilla kan man säga.... Legat hemma o kramat kudden hela veckan pga av nått virus och en jätteförkylning, hoppas verkligen att jag frisknar till så nästa vecka blir produktiv smile

961 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Primade ruta och rutram idag, en halvtimme senare kom där lim på och så här står den nu tills imorron när jag släpper på spännbanden smile
http://i40.photobucket.com/albums/e217/stickanswed/003-4.jpg

Rekomenderat att rutan står och härdar tills fredag, så får väll hålla mig tills dess.

(Jag som ville spela imorron sad )

Osponsrad
1 631 Inlägg
15 februari 2011
Trist att behöva vänta tills på fredag, men då kan du få lite fredagsmys samtidigt ju smile hehe

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Team Sweden 2010-2011
469 Inlägg
15 februari 2011
Stickan skrev:
Primade ruta och rutram idag, en halvtimme senare kom där lim på och så här står den nu tills imorron när jag släpper på spännbanden smile
http://i40.photobucket.com/albums/e217/ … /003-4.jpg

Rekomenderat att rutan står och härdar tills fredag, så får väll hålla mig tills dess.

Vackert killen...
men vad har du för lim som har så lång torktid?
och nästa fråga har du tryckt ner rutan dikt mot karossen nu? tänkte i så fall får du det riktigt spännande att plocka ur den nästa gång tongue plus att risken för att den går sönder lättare är större om den ligger väldigt nära rut ramen.

Sponsorer 2013: BRL.se l B2 audio l Defa.com l Mastervolt l

Styling och biljud Audi A4 "WooDMaN Style :)
1 835 Inlägg
15 februari 2011
Neo321 skrev:
Stickan skrev:

Vackert killen...
och nästa fråga har du tryckt ner rutan dikt mot karossen nu? tänkte i så fall får du det riktigt spännande att plocka ur den nästa gång tongue plus att risken för att den går sönder lättare är större om den ligger väldigt nära rut ramen.

Ante du får väl åka ner och visa hur man gör så blir det rätt med rutan.... Hört att du e dutti på sånt där... big_smile big_smile

Bilder från träffar. WooDMaN? foto
Sponsorer |MDS ||Bollnäs bilvård |

961 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Neo321 skrev:
Stickan skrev:

Vackert killen...

Bara att slå lös spackelkanten runt om isånafall... Allt är gjort för att byta ruta lätt.... mer tanke bakom än vad folk har fått för sig smile

Sen limmet, ptja, igentligen är det härdat redan nu, men skadar inte att det står längre, så den får helt enkelt stå tills fredag wink
Senast redigerat av Stickan (15 februari 2011)

Team Sweden 2010-2011
469 Inlägg
15 februari 2011
Stickan skrev:
Neo321 skrev:
Stickan skrev:

Vackert killen...

Bara att slå lös spackelkanten runt om isånafall... Allt är gjort för att byta ruta lätt.... mer tanke bakom än vad folk har fått för sig smile

Sen limmet, ptja, igentligen är det härdat redan nu, men skadar inte att det står längre, så den får helt enkelt stå tills fredag wink

Aha det låter kanon ju... ville bara fråga men låter bra att det är genom tänkt smile
Aha tror du att du kan hålla dig tills fredag då? tongue

Sponsorer 2013: BRL.se l B2 audio l Defa.com l Mastervolt l

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
15 februari 2011
Borde väl inte vara någon skillnad mot en bil som har rutan limmad från fabrik. Min nya ruta har ju inte gått sönder och den är limmad.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

961 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
ExtraKim skrev:
Borde väl inte vara någon skillnad mot en bil som har rutan limmad från fabrik. Min nya ruta har ju inte gått sönder och den är limmad.

Näe men du har en hårig stortå och ofta på fel plats! big_smile

961 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
Råkade testa lite idag...bara för att jag hade tråkigt tongue

Första bara för att se så rutan inte flexade
http://i40.photobucket.com/albums/e217/stickanswed/006-4.jpg

Helt stabilt...okej då kör vi!

http://i40.photobucket.com/albums/e217/stickanswed/007-2.jpg

OJ!

hmm...varför står suben på 0 och inte 15?

Aja men då testar vi sub lvl 15 osså

http://i40.photobucket.com/albums/e217/stickanswed/008-2.jpg

Och ungefär där så vibrerade taket sådär äckligt fult och tyckte det var nog så jag struntade i det och limmade dit dom 2 sista bitarna mdf....bara skum och en plåt kvar sen big_smile

http://i40.photobucket.com/albums/e217/stickanswed/011-6.jpg

JUST JA, detta är på 1 steg wink

258 Inlägg
20 februari 2011
muuums, keep going big_smile

Sök