räcker med ett c-kort för att använda den i privat bruk tror jag
aa privat ja, men tänkte att de kan vara roligt å köra som en dåre i stan med 3 kubik vatten i en tank som skvalpar runt, å då lär man ju jobba med de^^
om du kör brandbil men inte är brandman så är du onödig barlast och tar upp en plats helt i onödan i brandbilen, mao du ska va brandman för att få ratta röd lastbil med blåljus. vad ska du göra annars när ni kommer fram till branden, ställer dig bredvid och tittar på eller?
Det är rätt logiskt om du frågar mig att man självklart har utbildning för att utöva yrket om man ska framföra deras fordon under utryckning, samma gäller ju ambulans och polis osv...
men som sagt, att behöva vara brandman bara för å få köra låter nästan jobbigt :p
HAHAHAHA. Så dumt. Så du ska vara chaufför åt brandmännen som ska jobba? Varför inte göra allt mer effektivt och ha en brandman med som kör som kan hjälpa till när de kommer fram? Men visst, sticka in ett mandat till Riksdagen. Du kan ju börja med om att föreslå att polisen ska ha nån som kör polisbilen åt dem till utryckningarna. Sen kan ju den sitta o uggla i bilen tills det är klart att åka där ifrån.
men som sagt, att behöva vara brandman bara för å få köra låter nästan jobbigt :p
HAHAHAHA. Så dumt. Så du ska vara chaufför åt brandmännen som ska jobba? Varför inte göra allt mer effektivt och ha en brandman med som kör som kan hjälpa till när de kommer fram? Men visst, sticka in ett mandat till Riksdagen. Du kan ju börja med om att föreslå att polisen ska ha nån som kör polisbilen åt dem till utryckningarna. Sen kan ju den sitta o uggla i bilen tills det är klart att åka där ifrån.
Så dumt....
haha nej skönt som fan ju^^ btw så är jag redan lastbilschaufför till yrket..
Samma sak som att köra "vanlig" lastbil e det ju då inte... med tanke på att dom gör bortåt 150-160 och att folk viker ner i diket när dom får syn på dig i backspegeln
Men att få jobb som "brandbils-chaufför" kommer du aldrig få Lär känna en brandman så kanske du får provköra
Samma sak som att köra "vanlig" lastbil e det ju då inte... med tanke på att dom gör bortåt 150-160 och att folk viker ner i diket när dom får syn på dig i backspegeln
Men att få jobb som "brandbils-chaufför" kommer du aldrig få Lär känna en brandman så kanske du får provköra
du tror... jag vet hehe faktum är att nerikes brandkår i kumla/hallsberg har en som gör 180 MEN michelin vägrar godkänna sina däck för den hastigheten så dom håller sig till max 160 med den bilen.
du tror... jag vet hehe faktum är att nerikes brandkår i kumla/hallsberg har en som gör 180 MEN michelin vägrar godkänna sina däck för den hastigheten så dom håller sig till max 160 med den bilen.
max ja men dom håller ju inte det
Håller inte? Som i att dom inte kör i dom hastigheterna eller att bilarna går sönder? Jo då dom kör så fort, när det tillåts! Bättre att brandbilen kommer fram till branden än att den kör ihjäl 2 människor på vägen dit Brandkåren som jag snackade om ligger brevid en motorväg... så deras bilar åker i den hastigheten ganska så ofta.