1568
Sök

Min saab 9000 2.0t - 96 laddar VÄLDIGT konstigt

1 142 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
köpte min 9000 för typ 3mån sen som då laddade 1bar. den gick bra i ca 1.5mån sen började den med jämna mellanrum ladda ca0.3-0.4 fick då tipset att dra wg slangen. de roliga nu är att när slangen är dragen laddar den bara 0.8:S den borde ju ladda tills laddspärren går i vid 1.55 men de gör den inte. den ska tydligen vara chippad hos bsr av förr förr förr förra ägaren men de är inget som är säkert och dom själva vill inte ge ut någon info om detta. kan någon vara snäll och hjälpa mig.

mvh/ jimmie

38 Inlägg
1 september 2010
Har du kollat så ingen annan slang har släppt? Tex nån tryckslang/tryckrör, hände samma sak för en kompis, då vare en "vaccumslang" som hade torkat sönder till vevhusventilationen.

1 142 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
den gick väldigt dåligt förr och då böt ja 2st vaccumslangar vilket gjorde skillnad. men kan kolla dom andra oxå! men alltså den laddar just nu 0.8 och den är ändå väldigt pigg för den svajjar inte eller så. den borde väll svajja om de är läckande slangar:S min första turbo bil så kan nada om detta!!

5 710 Inlägg
2 september 2010
Som sagt....leta luftläck, kolla även upp att din avlastningsventil är tät (provblås i alla anslutningar)
Kika även på att WG-armen löper lätt och inte har fastnat i öppet läge.
Hittar du inget där så skulle jag skruva bort luftslangen och känna efter axiellt glapp på turbon.

MVH Jonas
..............

38 Inlägg
2 september 2010
tror inte att den måste svaja, min gamla saab tappa ja en tryckslang å ändå ladda de 0,3 då hade ja ju wg slangen på fortfarande också.

Sök