Hjälp Kolfiber vinyl

torpis Forummoderator
7 september 2010 · 10 572 Inlägg

Thullen skrev:

torpis skrev:

Thullen skrev:
3Ms Di-noc ser messt verklighetstrogen ut, riktig kolfiber som är gjort för att vara lätt har just den matta och grova strukturen, "bara" styling och show som klarlackar kolfiber blankt.

jag försökte köpa denna vinyl till en motorhhuv, men firman vägrade sälja... den håller inte i längden utan släpper och flagnar bort sa dem.

tråkigt om man betalt massa pengar och det inte lirar

en kass batch? har sett ett par motorhuvar och tak med denna film utan släpp i kanterna, iof inte frågat hur länge de haft filmen på, men iaf...

3mån och det släpper sa dem.

nu har jag väldigt lite info om det så det är egentligen synd att öppna munnen, men koolla jons lambo, den såg ju allt annat än fräsh ut på gumballbilderna (kan ha varit innan gumball med. Visst han använder bilen, men det gör ju vi också...)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Thullen
7 september 2010 · 1 653 Inlägg

torpis skrev:

Thullen skrev:

torpis skrev:

jag försökte köpa denna vinyl till en motorhhuv, men firman vägrade sälja... den håller inte i längden utan släpper och flagnar bort sa dem.

tråkigt om man betalt massa pengar och det inte lirar

en kass batch? har sett ett par motorhuvar och tak med denna film utan släpp i kanterna, iof inte frågat hur länge de haft filmen på, men iaf...

3mån och det släpper sa dem.

nu har jag väldigt lite info om det så det är egentligen synd att öppna munnen, men koolla jons lambo, den såg ju allt annat än fräsh ut på gumballbilderna (kan ha varit innan gumball med. Visst han använder bilen, men det gör ju vi också...)

ok, då skippar vi den framöver, synd för den ser jävligt bra ut nymonterad tongue

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Fellow
7 september 2010 · 1 581 Inlägg

Jag har inga planer på att ha den utvändigt utan täcka inredningen med det istället för den trista plasten som är nu. Det bör den ju hålla för?

yakozan
7 september 2010 · 333 Inlägg

Har haft 3Ms kolfiberfolie i min R33as inredning sen i vintras. sitter på fint fast har blivit lite repat efter ett bilinbrott. sitter på riktigt bra tycker jag. Fast det är ju på plast och inte lack.

Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Audi S5 (2007)
Fellow
7 september 2010 · 1 581 Inlägg

yakozan skrev:
Har haft 3Ms kolfiberfolie i min R33as inredning sen i vintras. sitter på fint fast har blivit lite repat efter ett bilinbrott. sitter på riktigt bra tycker jag. Fast det är ju på plast och inte lack.

Nöjd med utseendet på vinylen? smile Blir nog att beställa 60x120 cm snart

yakozan
7 september 2010 · 333 Inlägg

Ser faktiskt riktigt bra ut. Jämfört med riktig kolfiberduk (dock inte bredvid varandra samtidigt) och det är ganska likt. Ser väl aningen för perfekt ut för att vara 100% äkta. Men för imitation är det riktigt bra. Sen är iförsig riktig kolfiberduk typ billigare än folien :p Men det är ju en hel del mer meck att få dit den och med alla grejer som behövs så blir det nog billigare med folie i slutändan.

Jag tror att den sitter på bra om man gör ett noggrant förarbete.

edit: Polaren som monterade filmen monterade dock inte direkt på plasten då den hade en gummiliknande beläggning. Han slipade och hade sig och körde nån slags primer innan. ingen riktig koll på exakt vad han gjorde, men han har en hel del erfarenhet då han jobbat i branschen länge och har egen firma.

edit2: här är hans sida. om du kikar på bilderna från februari 2010 så hittar du några bilder på mina inredningsdetaljer.
http://graphworks.blogg.se

Senast redigerat av yakozan (7 september 2010)

Audi S5 (2007)
Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Fellow
9 september 2010 · 1 581 Inlägg

Beställt 60x120 cm Di-Noc nu från England. 440 kr ink frakt. Är jag nöjd köper jag 2 m2 till och gör all inredning i denna vinyl! Bra mkt finare än den trista grå/beigea plasten som är orginal

Poppos
12 september 2010 · 56 Inlägg

Tack för alla Svara Har beställt och det är påväg!! smile kommer en bild elr två när det är färdig big_smile tack igen!!

Fellow
12 september 2010 · 1 581 Inlägg

Poppos skrev:
Tack för alla Svara Har beställt och det är påväg!! smile kommer en bild elr två när det är färdig big_smile tack igen!!

Beställde du också Di-Noc? smile Jag lägger också upp bilder!

Xtravagant 1337
12 september 2010 · 1 343 Inlägg

Di-noc filmen är en jäkligt bra film.
Oracal 975 är dock en snyggare film som är mycket blankare.
Den är även billigare än 3M Di-Noc.

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Fellow
12 september 2010 · 1 581 Inlägg

Xtravagant skrev:
Di-noc filmen är en jäkligt bra film.
Oracal 975 är dock en snyggare film som är mycket blankare.
Den är även billigare än 3M Di-Noc.

Är oracal lika flexibel att använda? Jag testar di-noc nu och hoppas jag blir nöjd. Annars får man kolla vidare på alternativa produkter men di- noc ska ju va bland de bästa. TÄnker prova klarlacka en bit:)

Thullen
12 september 2010 · 1 653 Inlägg

var köper man oracal på löpmeter?

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Fellow
15 september 2010 · 1 581 Inlägg

Di-noc går INTE att klarlacka har jag kommit fram till nu.
Övermodig som man var tog man den svåraste delen att börja med och fick ett dugligt resultat! Kommer nog göra om lamphållaren i taket i framtiden men nu så duger det. Men jäklar vad fin filmen är! Ser bättre ut IRL än på bild då den tenderar att bli väldigt grå i nyans på bilder.

Fellow
15 september 2010 · 1 581 Inlägg

Använder folk 3M Di-noc Primer?
Monterade nu utan och det verkar sitta men funderar på om man ska beställa denna också? Känns som vanlig plastprimer?

http://cgi.ebay.co.uk/100ml-3M-DI-NOC-P … 696wt_1137

OUTLAW1
3 juni 2011 ·

:)ett annat alternativ är ju www.kolfibervinyl.se

Thullen
3 juni 2011 · 1 653 Inlägg

trådlyft och smygreklam i en mening, well done big_smile

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
OUTLAW1
3 juni 2011 ·

Thullen skrev:
trådlyft och smygreklam i en mening, well done big_smile

ja man kan ju alltid lyckas med något en sådan här dag..

sedan är det inte bara smygreklam då filmen är bra i sig och dom underliggande luftkanalerna underlättar ju för oss amatörer något oerhört.Vem vill ha bubblor på sin draperade huv tillexempel...

BlauMes
26 september 2011 · 1 801 Inlägg

Lyfter denna lite till och frågar om det är möjligt att lägga ett lager klarlack över vinylen? Eller om man på något sätt kan "tona" bort det lite grann så kolfibern bara syns lite svagt?

Saab 9-3 (2008)
OUTLAW1
21 oktober 2011 ·

lägg klarlack på den då tonar du ner den avsevärt
1 lager klarar vinylen bra
2 lager blir den lite svartare
3 lager nu är vinylen helsvart

så nu kan du välja lite...

detta har bara provats på den vinyl som min sponsor tillhandahåller..

SpeedOfLight
22 oktober 2011 · 1 432 Inlägg

Själv använder jag mig utav Oracals kolfibervinyl, jag har en som jag köper utav till riktigt bra pris, så om någon behöver så hör av er så kan jag plocka hem lite extra...

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang