Peugeot 306 xsi trasigt värmeelement

Duffis
5 september 2010 · 3 Inlägg

Tjenare!

Jag undrar om det är någon som har koll på hur svårt det är att byta ett värmeelement i en Peugeot 306 xsi?

På verkstaden så sa dom att man var tvungen att riva ut hela inredningen bakom instrumenbrädan för att komma åt och byta ut värmeelementet.

Någon som har erfarenhet av liknande jobb och kan komma med en prisbild på vad det kan kosta ca att göra själv och hur lång tid det kan ta?

Mvh

Jerry Reparatör
5 september 2010 · 306 Inlägg

Det är ganska mycket jobb för tyvärr så får man plocka ut hela instrumentbrädan så där är väl cirka en dags arbete med det.
Har för mig att värmepaketet kostar cirka 800kr.

Duffis
5 september 2010 · 3 Inlägg

Okej. Jag har väl egentligen ingen tidsbrist så tid har jag väl.
Tror du att jag som inte skruvat så mycket bil skulle klara det själv? Vet du om det krävs några special verktyg? Jag har verktyg som dom flesta har hemma, en vektygslåda med bit-satser, fasta nycklar osv men inga speciellt avancerade.

Jerry Reparatör
5 september 2010 · 306 Inlägg

Vad jag kan minnas från när jag utförde detta så behövdes inga specialverktyg.
Tror säkert du kan klara detta bara du tar det lugnt och håller ordning på var dom olika delarna ska sitta vid monteringen.
Lycka till!

Duffis
6 september 2010 · 3 Inlägg

Okej. Kan tilläggas att det inte är min bil, funderar däremot på att köpa bilen då detta är ett problem.

Killen säger att det läcker när man kör bilen och att det läcker in vatten vid passagerarsätet när man kör.

Är det "vanligt" när värmeelementet är trasigt och brukar det göra det så fort man sätter på bilen eller är det endast när AC:n är på?

Mreque89 Oturen själv
6 september 2010 · 593 Inlägg

Kanske bara är en slangkoppling som läcker. montera ner å konstatera smile Good luck!

Brum
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang