Ska köpa en VR6:a, Med trasig vattenpump? och läckage i någon bränsle slang.

ShiroYasha
8 september 2010 · 4 Inlägg

Hej hej !

Som rubriken sa. Jag har funderingar på att köpa en VR6 med rubriken gör det själv bil.
Ringde upp Bil bolaget som sålde den och frågade vad som var fel. Han svarade att det är en vattenpump om jag minns rätt. sen att det var läckage i någon bränsle slang för det luktar bensin när den står på. sen en lyckta som har dålig reflektion fram.

är det svårt och dyrt att fixa detta eller är det något vem som helst kan göra med lite hjälp ?
(han sa att vattenpumpen satt ganska svår åtkomligt)

tack för svar

Senast redigerat av Lsandberg (8 september 2010)

BMW 335i E92 "Shiro Yasha" (2009)
Volvofarfar
8 september 2010 · 1 312 Inlägg

Hmm går vattenpumpen på kamremmen och har totalhavererat så är nog hela motorn skrot..går bilen? vad är det för pris? fin i övrigt?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
trocade
9 september 2010 · 194 Inlägg

VR6 har kedja...

Fråga på vr6.nu så får du nog bra svar på vad du kan förvänta dig i arbete och om det är värt det.

Beeenny
9 september 2010 · 982 Inlägg

pumpen går väl på remmen ?? frågan är ju va du får ge för liket ? finns ju bra många skapliga vr6or till bra pris

CruiZin Hemlös
9 september 2010 · 321 Inlägg

En VR6:a har 2 vattenpumpar. En elektrisk och en mekanisk. Vilken var det?

Den elektriska är jättelätt att byta.

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
ajonasson
9 september 2010 · 583 Inlägg

Det jag funderar på är väll mer på är; Ifall vattenpumpen har gått, har motorn nån gång vart överhettad (försäljaren kommer nog aldrig vara ärlig där för då kommer han antagligen aldrig få sålt den)

Så lite moment 22. Du kan inte lita på försäljaren ifall han inte säger JA, och då får du ta ställning till det.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang