2710
Sök

Stardproblem Mercedes w123 300D -82. Tänder inte!

9 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
Hallå!

Min Mercedes 300D (W123) vill inte starta. Har bytt motor & låda men den nya motorn vill ej starta, glödstiften är nya & motorn gick hur bra som helst att starta när den satt i reservdelsbilen!
Bilen går att dra igång & den startar med startgas. Vi har prövat med att ta helt ny diesel ur en dunk direkt in i pumpen men den vill inte starta ändå, alla 5 glödstiften är som sagt nya & får den ström dom ska ha. Hur göra?

MVH//. Oskar.

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
8 september 2010
Och du har satt dit alla jordkablar och dom har bra kontakt? Har du bra snurr på startmotorn?

//Per-Arne

Åström
72 Inlägg
9 september 2010
känn efter om glödstiften blir varma när du glöggar osv, mät upp så du har bra med stret till dem=)

Alpine - en klass för sig

1 319 Inlägg
9 september 2010
Har du den nya eller gamla glödningen på motorn?  prova tvångs glöda med en + från batteriet till glödstiften..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
9 september 2010
Får du fram bränsle till spridarna?

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
10 september 2010
När ni fått igång motorn annars så har ni haft igång den en stund och varmkört eller??

//Per-Arne

9 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
Det sitter gamla (långsamma) glödstift i motorn & det satt nyare (snabba) glödstift på förra motorn, kan det bero på att raläet är "snabbt" & stiften långsamma?

Åström
72 Inlägg
10 september 2010
Jag skulle ju tycka att merca varit klock nog att använda olika glöggrelän för dom äldre respk nya glöggstiften!

Alpine - en klass för sig

1 319 Inlägg
11 september 2010
Okej, då har du svaret på varför den inte glöder..Du MÅSTE ha den gamla glödningen (reläet)..

Gamla hinner man ju =Skita, skrapa rutor,tvätta bilen och byta däck innan den glött klart..

provar du tvångsglöda som jag skrev tidigare så kommer den att starta direkt...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

9 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
Okej, tack så mycket! Jag får testa att tvångsglöda skiten då smile

Sök