1425
Sök

Saab 9000cse 2.3t -92 orginal laddtrycks mätare död och bilen går bara på grundladd

23 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
Tja,

Jag va uta och körde bilen här om dagen när WG slangen hoppade av, körde ca 200m efter detta gick ut och konstaterade att det då var just WG slangen. Satte dit den igen och startade bilen men då var orginal laddtrycks mätaren helt död och bilen går bara på grundladd..

Har förstått att det ofta är problem med magnetventilen men den har väl inget med ladd mätaren att göra eller?

mvh Rasmus

23 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
Men den ska väl åka upp lite bara man vrider på tändningen?? Men nu kanske jag har hittat på något som kan ha med saken att göra. Det går ju en slang från orginal dumpen upp till insuget men den delar sig innan och en av slangarna går in under akvariet men där är den inte ikopplad i något?? någon som vet vart den ska kopplas in? det är iaf sug i slangen.

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
8 september 2010
det ska sitta en anslutning bakom torkar mekanism upp i plåten där och där ska den kopplas in och då ska du se att orginal mätaren sätter igång och fungerar.

Är det så den hoppar lös igen så får du byta slangen eller krångla dit ett klammer så den sitter kvar.

Istället för att ha hel slang från motorrummet in till mätaren så sitter där ett sorts mellanrörs-anslutning så på baksidan sitter det likadant fast där går slangen till mätaren om du förstår hur jag menar.

//Per-Arne

23 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
Sådär felen lösta:) Klappa till megnetventilen ett pår gånger sen hoppade den igång, ska inhandla en ny i veckan. och orginal laddmätarn funkar tack till PerArne!

Better than God \o/
1 886 Inlägg
8 september 2010
Prima.
Passa på och byt ALLA vacumslangar under huven med så skall du se att bilen går bättre med. Läcker det någonstans minsta lilla tappar du laddtryck.

3 meter 4mm och 1,5 meter 5mm slang i silikon brukar vara lagom.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Sök