Felsökt med vag-com

Hallbergas
8 september 2010 · 50 Inlägg

Har felsökt min Audi A6 2.0 -96 och fick upp detta

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No: 039 906 024 D
Component: DIGIFANT 1.75 1714

1 Fault Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent

Undrar vad är fel när det står så här..??
Bilen rycker när jag kör, ibland är det mycket ryckningar och ibland lite mindre.
Undrar också om man ska ta bort felkoderna och varför isåfall? Felet försvinner väl inte bara för man tar bort felkoden?

Tacksam för svar

fredriq Olika
8 september 2010 · 907 Inlägg

Hallbergas skrev:
Har felsökt min Audi A6 2.0 -96 och fick upp detta

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No: 039 906 024 D
Component: DIGIFANT 1.75 1714

1 Fault Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent

Undrar vad är fel när det står så här..??
Bilen rycker när jag kör, ibland är det mycket ryckningar och ibland lite mindre.
Undrar också om man ska ta bort felkoderna och varför isåfall? Felet försvinner väl inte bara för man tar bort felkoden?

Tacksam för svar

Felkoden säger att Immobilizern blockerat motorstyrdonet, en eller flera gånger, detta är väldigt vanligt och händer när immon inte får kontakt med nyckeln.
Eftersom felkoden är just intermittent är den inte aktiv och kommer att försvinna när du raderar den.

Mvh
Fredrik
make100
8 september 2010 · 11 Inlägg

Ta du bort felkoderna och se om den återkommer på engång igen, kan ju vara en gammal fel som ligger kvar efter att bilen lagad och glömt ta bort felkoden.

Every time when you see Labels: None or Labels: Redir. Failed", there is no Label File for this control module.

To create map files from individual control modules, please perform the following procedure:

[Applications]
[Controller Channels Map]
Address: XX (Enter the address of the control module in question, e.g. 01 for engine)
Function: Meas. Blocks/Adaptation
Output: Pre-Label File
[Start]

VCDS will now create label files from the module you chose, once it's finished you will find this "map" file (file type/ending PLB, PLA and CSV) in the /VCDS/Logs/ folder. Please send these to us via email and make sure to attach an Auto-Scan from the car(s) you obtained the maps from as well.

kanske det där kan hjälpa dig på traven....

Hallbergas
8 september 2010 · 50 Inlägg

Men kan det vara något med nyckeln om bilen rycker när jag kör?

Jag ska se om jag kan få till det där du make100 skickade. Ska man maila till ross-tech?

Senast redigerat av Hallbergas (8 september 2010)

make100
8 september 2010 · 11 Inlägg

ja kan vara det "vanliga" audi felet... dvs glappkontakt med "immoringen" i baksidan av tändlåset... felaktig fastsättning från fabrik den kontakten....tips: löd fast kabeln direkt i kontaktstycket

Hallbergas
9 september 2010 · 50 Inlägg

Nu har jag tagit bort felkoderna och felsökt igen och då kommer inget fel upp. Varför inte då? För felet borde ju finnas kvar efter som bilen inte går som den ska.
Hörde av en att det kan vara relä 30 som det är fel på. Är det någon här som håller med och hur säker är man på att det är den?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang