Volvo 945ltt B230FK spridar problem SNÄÄLLLA AKUUUT!!

Ptrr
9 september 2010 · 73 Inlägg

Hej

Någon volvo stjärna som vet vad fan det kan vara för fel på min bil gnista har den soppa får den men det tar tvärstopp vid spridarna, :S har bytt soppapumpsrelät, såg att det ska finnas 2 vart finns det andra utöver det bakom säkringarna? har prövat att byta spridare utan resultat, men när man häller soppa i cylindern alternativt insuget så startar bilen och dör efter några sekunder givetvis.


Snälla hjälp mig!!! har lust o slå sönder bilen det där problemet har geckat mig i en vecka nu hehe:(

DJ_Philip
9 september 2010 · 129 Inlägg

har du nå bränsle fram till fuel reilen ?

262turbo
9 september 2010 · 1 004 Inlägg

prova med en annan bränslebox?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
Ptrr
9 september 2010 · 73 Inlägg

DJ_Philip skrev:
har du nå bränsle fram till fuel reilen ?

ja jag har soppa fram till fuelrailen!

Ptrr
9 september 2010 · 73 Inlägg

262turbo skrev:
prova med en annan bränslebox?

skulle kunna vara något, är det något du råkat ut för tidigare? att spridare inte fungerar tack vare bränslebox osv? och vart sitter denna box?

262turbo
9 september 2010 · 1 004 Inlägg

Ptrr skrev:

262turbo skrev:
prova med en annan bränslebox?

skulle kunna vara något, är det något du råkat ut för tidigare? att spridare inte fungerar tack vare bränslebox osv? och vart sitter denna box?

den sitter på höger sidan nere vid fötterna bakom plastkåpan.... har du start spärr?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
Gomez
11 september 2010 · 179 Inlägg

Du har ett spridarmotstånd. Sitter på innerskärmen vid batteriet. Ser ut som ett gäng vita kritor i en blank metallförpackning. Om dom bråkar så öppnar inte dina spridare.

Senast redigerat av Gomez (11 september 2010)

Audi S4 biturbo "bruksbilen" (2000)
945turbo_
11 september 2010 · 122 Inlägg

Bränsletrycksregulatorn kanske?

yoppe
11 september 2010 · 388 Inlägg

Har du startspärr på bilen?? Kolla isf säkring nr 6 tror jag det är går denna försvinner jorden till spridarna och dom öppnar inte kan ju vara värt att kolla iaf.

Koop
11 september 2010 · 1 867 Inlägg

Kolla över spridarjorden, den har en ovana att bli gammal och ful och utveckla brott med åren.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Beeenny
11 september 2010 · 982 Inlägg

reläet på expantionskärlet !!!

Ptrr
12 september 2010 · 73 Inlägg

Beeenny skrev:
reläet på expantionskärlet !!!

Har inget relä på expansionskärlet konstigt nog och ingen kabel som tyder på att det suttit ett där :S

Ptrr
12 september 2010 · 73 Inlägg

Gomez skrev:
Du har ett spridarmotstånd. Sitter på innerskärmen vid batteriet. Ser ut som ett gäng vita kritor i en blank metallförpackning. Om dom bråkar så öppnar inte dina spridare.

ska ta o kolla på det imorgon för idag e jag på tok för bakis haha tongue

Ptrr
12 september 2010 · 73 Inlägg

yoppe skrev:
Har du startspärr på bilen?? Kolla isf säkring nr 6 tror jag det är går denna försvinner jorden till spridarna och dom öppnar inte kan ju vara värt att kolla iaf.

alla säkringar var hela sad

240bns
13 september 2010 · 1 008 Inlägg

Spridarelät sitter intill spridarmotstånden vid batteriet.

Ptrr
5 oktober 2010 · 73 Inlägg

Tack alla för er hjälp dock har det inte hjälpt ett dugg, men kom på vilken tabbe jag gjort. när jag böt motor glömde jag databoxen i donatorbilen. så det blir att mappa om hela systemet. men gör inget ska ju trimmas vidare på bilen så hehe. någon som mappar billigt?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang