2407
Sök

Startproblem volvo 850 GLT 95

7 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Hej! Är mycket okunnig gällande bilar därför frågar jag er!
Misstänker att jag behöver byta batteri, startmotor eller generator men innan jag gör något så frågar jag.
Bilen är väldigt svårstartad, låter som batteriet är slut och vill knappt gå igång. Ej blivit stående hittils men har fått kämpa ett par gånger!
Bilen är alltså väldigt svårstartad och seg och undrar nu vad det kan vara för något, bör jag byta/kolla batteri innan jag gör något större ingrepp?

23 Inlägg
9 september 2010
tuggar den segt eller går startmotor snabbt men vill inte starta?

tuggar den segt kan det vara batteriet som är dåligt alt. att generatorn inte laddar ordentligt.
Senast redigerat av gamnacke (9 september 2010)

7 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
gamnacke skrev:
tuggar den segt eller går startmotor snabbt men vill inte starta?

tuggar den segt kan det vara batteriet som är dåligt alt. att generatorn inte laddar ordentligt.

den tuggar segt som tusan.

23 Inlägg
10 september 2010
testa att byta batteri till ett du vet fungerar bra. blir den sämre och sämre är det nog generatorn och då vet du hur du ska gå vidare. annars är det bara att köpa ett nytt batteri alt. behålla det du satte i.

är det någon som tycker annat får ni gärna påpeka detta.

723 Inlägg
10 september 2010
om du rullar igång bilen och har den igång en stund och sedan stänger av och testar starta med nyckeln igen är det segt fortfarande är nog generatorn slut eller behöver repareras..

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

583 Inlägg
10 september 2010
Mät vad du har för utgångs spänning över batteriet.
Samt testa med ett helt annat batteri som du vet fungerar och se ifall den gör samma sak.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

7 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
Glimbrink skrev:
om du rullar igång bilen och har den igång en stund och sedan stänger av och testar starta med nyckeln igen är det segt fortfarande är nog generatorn slut eller behöver repareras..

Ja så är fallet. Vad kostar en ny samt beg generator till en 850?

723 Inlägg
10 september 2010
en ny kostar väll runt 7-800 kr men en beg kan du nog komma över för ett hyfsat pris... kolla vad mekonomen tar och kolla om biltema har den sen om du vill lägga dem pengarna eller inte annars är det skroten som gäller

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

Sök