2579
Sök

Audi 200 Turbo Quattro 20v -90 Slutinfo! 24/9 -12

Renovering av Audi 200 Turbo Quattro 20V -90

169 851 Visningar
Projektet avslutat 15 december 2012
363 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Mr_dOhC skrev:
Jippen skrev:
Mr_dOhC skrev:
Har läst igenom nästan allt i tråden.

Grymt projekt ! Fan va du jobbar på bra, och vad fin bilen blir smile

Grattis till körkortet, eller var det förra året kanske... Inte koll på datum på alla inläggen tongue

Jag skulle behöva lite av din energi till min 200:a
Det tar lite för lång tid för min del, men tids nog blir jag nöjd & klar...
Önskar jag hade skaffat min när jag var 17år också wink

Kör lugnt nu med ditt nya körkort och 200:an.

Lycka till i fortsättningen !!

Man tackar man tackar! smile

Det var i november jag fick körkortet, jo det var av en ren slump som jag hitta den, annars skulle jag nog ha haft en Audi Coupe 20V eller liknande, vet inte om jag nämnde det innan men förra ägaren var så trött på den så han skulle ställa den på en öppen plats så dem kunde slå sönder den yikes

Kan kanske komma förbi och kika lite på din bil, för jag har den och jämför med, eller som mål smile

Ah ok. Då har du blivit lite varm i kläderna med att åka 200:a smile

Jösses, ställa ut bilen för allmän skadegörelse. Ja det va då bra att du fick ta vid där istället smile

Ojdå, har du den som mål big_smile Nu fick ja precis lite press på mig känner jag tongue
Den har stått still sen hösten 2009, har sen dess mest skruvat isär för att förfina den. Stressmekar inget med den bilen. Har haft lite andra projekt mellan, sen lite tight med budget så har inte kommit så långt...

Haha ja då, var när 200 km/h på väg till Borås, men släppte direkt vid 200 km/h, för dem på plåten har inte passat in dörrarna så bra så det kändes som att dem skulle flyga av, haha big_smile

Känn ingen press, har inte häller så bra budget just nu (studiebidrag)....har ju en tanke att lacka om den och sedan riva ner fram-och bakvagn och göra det fint samma i motorrummet, får nöja mig med mtm 295 mjukvara, om jag hittar ett wink

Atte: paulfern@custom-auto-craft.com där har du, du får svar snabbt med smile

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03

Herr
127 Inlägg
11 april 2012
Tack Jippen:D

-=Sin now Pray later=-

238 Inlägg
12 april 2012
Mr_dOhC skrev:
Zandell skrev:
Grymt! Myckelby?! smile

Klart han ska åka dit !! wink
Myckelby är riktigt najs, vi sågs där förra året Zandell...

Helt klart smile stämmer nog bra de smile riktigt sugen på att få se 200an din! :p ser sjuukt fräsch ut! smile

/Johan Sandell
You can sleep in your car but you can't race your house!
Audi V8 3.6 (pt) -90 "Projekttråd"

2 373 Inlägg
12 april 2012
Grymt bra jobbat!! Hur fick du ut det gamla innertaket??

Häls. Hervas

363 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
Hervas skrev:

Det var ju inte helt lätt, med tanke på att det var limmat på vissa ställen. Men när jag tog ut det gamla taket så var jag inte så noga med om det gick sönder eller inte, så jag tog det genom höger bakdörr, men med det nya taket så tog jag ur stolarna och tog det genom förardörren smile

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03

HEAVY METAL
765 Inlägg
13 april 2012
Zandell skrev:
Kommer bli grymt fin den här bilen! smile Kommer du på någon träff i sommar så man får se pärlan? smile

Du kanske kan få köpa min ramp Engen om/när jag ska byta min, den är inte i toppskick men jag tänker inte ta ngt överpris för den heller! wink

Topskick eller inte, jag tar den otvivelaktikt!!  :-)

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

2 373 Inlägg
13 april 2012
Jippen skrev:
Hervas skrev:

Det var ju inte helt lätt, med tanke på att det var limmat på vissa ställen. Men när jag tog ut det gamla taket så var jag inte så noga med om det gick sönder eller inte, så jag tog det genom höger bakdörr, men med det nya taket så tog jag ur stolarna och tog det genom förardörren smile

Ok, då vet jag tongue

Häls. Hervas

363 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
Kör en liten update då!

har inte hänt så mycket sen sist, då jag har praktik på Bmw i Mölndal och kommer hem vid sex-tiden och sedan gymmet wink

Väntar på min praktiklön som jag skall få i Juni, då blir det; S6 sportstötdämpare, H&R 40mm fjädrar, lacka om oken i titangrå färg, köra elektrolys på oken bak och fjäderbenen fram och lite annat wink

hade gött!

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03

German Engineering
9 083 Inlägg
28 april 2012
Trevligt trevligt smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

2 373 Inlägg
28 april 2012
Nice!! big_smile väntar med spänning!

Häls. Hervas

HEAVY METAL
765 Inlägg
29 april 2012
Fint de,, Pengar e inte dumt!!

363 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
Unleash skrev:
hur går det för dig?

Jodå, har inte någon större lust att pilla med bilen när man håller på men andra bilar nio timmar varje dag wink

Men jag har beställt ett urtrampningslager och en ny spännskruv till generatorn för jag har tappat tre remmar nu pga den wink

Så på fredag skall jag till ett garage med lyft, så skall jag byta det under helgen så troligen kommer det bilder då med smile

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03

Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
13 maj 2012
Grym bil! Men vad är det ni säger, bilutställning i Myckelby?! Det ligger ju ett stenkast från mig smile Får masa mig dit med min Audi 100  ;>

huehue

709 Inlägg
14 maj 2012
va säger dom på bmw då när du kör audi wink

363 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
jeppanh0e: http://www.nordicaudi.com/php/forum/sho … d&sb=5 det är ifrån förra året wink

XorcessX: Na dom sa inte så mycket, det är en som jobbar där som har en s2a som han bygger med dieselblock och siktar på 700 hk wink

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03

Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
14 maj 2012
Grymt! då blire att tuffa dit med ångloket som står under carporten! smile

huehue

363 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
Med en klump i halsen och några tårar i ögat så har jag lagt ut 200an som intressekoll på Nordic Audi...anledningen är att jag tröttnade då jag och pappa mekade i 14 timmar med att byta urtramningslager eftersom det rasslade, med det hjälpe inte så jag har tappat lusten helt...sad Sen att den har kostat mycket pengar och tid, dock så säljer jag den endast till någon som vill och kan fortsätta projektet!

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03

HEAVY METAL
765 Inlägg
21 maj 2012
Det va ju ytterst tråkigt och höra,, har ändå känt att du skulle göra projectet färdigt och njuta av bilen sedan och det är ju just det när du lagt så mycket tid och pengar på den som jag funderar på om du gör rätt i att sälja.!! Men jag stödjer dig i dit val hur tråkigt det än är  !! !MVH/ adde

363 Inlägg
8 juni 2012
Trådstartare

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03

Sök