4762
Sök

Problem med grenröret på min volvo 740 gl-90

Rocknroller
296 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Tjenare har ett litet problem med mitt grenrör på volvon eller a problem och problem det funkar och så det e bara det att det har rostat så för jävligt att muttrarna som håller grenröret har rostat sönder och typ rostat ihop med grenröret nån som har något tips för att få bort det? har tänkt att byta grenrör tycker inte om när det ser ut så där..

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

Rocknroller
296 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
2ooSX skrev:
5-56 med jämna mellanrum någon dag innan du ska börja och stålborsta.. sen använd en 6kantig hylsa smile

vette fan om det hjälper asså för dom har nästan rostat bort helt funkar inte med nån nyckel eller hylsa alls hmm

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

1 562 Inlägg
18 september 2010
värm tills de glöder.
Senast redigerat av mange_240 (18 september 2010)

Rocknroller
296 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
mange_240 skrev:
värm tills de glöder.

Och sen då? tongue

1 562 Inlägg
18 september 2010
skruva lös det så klart.använd sexkants hylsa.

Rocknroller
296 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
mange_240 skrev:
skruva lös det så klart.använd sexkants hylsa.

tror inte det kommer funka för det finns verkligen ingenting att fästa hylsan i eftersom muttrarna rostat bort i stort sätt fast kan går om man tar en polygrip ist?

Rocknroller
296 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
2ooSX skrev:
provat att stålborsta och gjort rent runt muttrarna då? muttrarna kanske blir fria när du fått bort rosten runt om..smile

jupp det har jag gjort och pinnbultarna är inte heller så rockiga kan jag säga.. det ser nästan ut som allt har smällt ihop

1 562 Inlägg
18 september 2010
testa å knacka på en 12as hylsa om 13 blir för stort. nja tro inte de rörtång i så fall.
har du tur följer ju pinnbultarna med ut.
Senast redigerat av mange_240 (18 september 2010)

Rocknroller
296 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
mange_240 skrev:
testa å knacka på en 12as hylsa om 13 blir för stort. nja tro inte de rörtång i så fall.

aa får ut och testa imorn tack för tipsen smile

1 562 Inlägg
18 september 2010
zedthepunk skrev:
mange_240 skrev:

aa får ut och testa imorn tack för tipsen smile

ja gör så bara du har en gassvets lr induktionsvärmare så ska de lösa sig.

Sök