Volvo s40 2.0 -97:a som hackar, kan det vara tändstiften?

Jenn
20 september 2010 · 9 Inlägg

Den hackar när man ska gasa upp och det är mest när man ligger under 50 km/h. Det verkar bli värre och värre med tiden... Amatör som jag är, men man kan ju hoppas att det bara är det....

zkiddz
20 september 2010 · 37 Inlägg

Hade kollat stiften och sedan hade jag kollat upp felkoder..

hade liknande symptom och det blev en dyr historia..

Jenn
21 september 2010 · 9 Inlägg

Jag kan verkligen inget om bilar :-( så ursäkta min dumma fråga men vad är felkoder och hur kollar man upp det?

zkiddz
23 september 2010 · 37 Inlägg

Antingen via någon som har en egen diagnostik utrustning eller på en verkstad, är du trevlig så brukar dom göra det gratis för det tar bara någon minut, annars går det på ett par hundralappar..

Det du kan göra är att kolla om någon slang är trasig från magnetventilen och ner till turbon, och kolla övriga slanger också efter tjuvluft.

Innan du byter för mycket delar så hade jag rekomenderat det, för som sagt, det kan bli en dyr historia.

Vill du ändå ha e liten lista på potentiella saker så.

Tändstift
LMM
Lamdasensorer
Bränslefilter
Luftläckage
Tändspolar
Tändkablar

Men finns mängder med fler fel det kan vara

Malm1
6 oktober 2010 · 32 Inlägg

har samma problem med min T4.

Min rycker när jag laddar turbon men det händer bara ibland.
Hade den inne på service härom veckan och de hittade inga felkoder men de bytte stiften och det hjälpte, men inte helt, den rycker betydligt minder och inte alls lika ofta så det är nästan borta. så jag hade gjort som ovan sa, kolla felkoder, stiften och det som ovan sa!

BMW e36 325 "rocco" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang