1872
Sök

Stora problem med bränslefiltert

badboy for life
356 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
Hej skulle idag bytta soppe filter på 740 glt 89 allt gick bra tills det nya skulle på plats.
Det var tätt så länge täningen var av men så fört man vred nycken så sprutade det åt alla håll.
I den bullten som är fram mot motorn spelade ingen roll vad jag gjorde slipade alla kanter fria från rost.
Satte nya kopparbrikor och gjorde allt rätt som man ska enligt konstens alla regler men det läkte oavsset.
Så vi satte på det gamla filtert och då slutade det nästintill att läka.
Så vi tog hjälp av en del pakningsklister för att få det 100% tätt runt slangen jag vet inte det smartaste men hade inget val.
Så snälla skulle behöva hjälp med problemet filtert kommer i från biltema

leva bör man ändå dör man

Elektriker
1 138 Inlägg
20 september 2010
pröva att vända filtert om de går.. annars låter de väldigt märkligt.

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

3 235 Inlägg
20 september 2010
Kan vara hål/spricka i själva filtret.

badboy for life
356 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
daajvid skrev:
pröva att vända filtert om de går.. annars låter de väldigt märkligt.

vi satte det exagt som det gammla satt.
men det läker mellan brikan och och filtert brikan sitter mellan slangen och filtert

badboy for life
356 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
engolf skrev:
Kan vara hål/spricka i själva filtret.

inte troligt för det sprutade mellan filtert och slangen

1 738 Inlägg
20 september 2010
på biltemas filter har dom fräst in ett runt spår i varje ände, en såkallad försänkning. Och så skickar dom med 4 olika storlekar på koppartätningar. Har du satt fel packning mot filtret så läcker det! Har haft samma problem, tog 1 timme innan jag uptäckte att det var 4 olika storlekar men det är ju 2 stora och 2 små packningar. 1 av vardera packning är lite mindre som passar mot filtret

MVH

badboy for life
356 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
940RDALLE skrev:
på biltemas filter har dom fräst in ett runt spår i varje ände, en såkallad försänkning. Och så skickar dom med 4 olika storlekar på koppartätningar. Har du satt fel packning mot filtret så läcker det! Har haft samma problem, tog 1 timme innan jag uptäckte att det var 4 olika storlekar men det är ju 2 stora och 2 små packningar. 1 av vardera packning är lite mindre som passar mot filtret

MVH

Ockej börjar se problemet för till mitt filter följde endast 2st koppar pakningar med det låg en i var ände på filtert

1 353 Inlägg
21 september 2010
haha du undrar varför ditt feltema filter inte funkar? tongue

1 738 Inlägg
21 september 2010
biltemaanstalld skrev:
940RDALLE skrev:

MVH

Ockej börjar se problemet för till mitt filter följde endast 2st koppar pakningar med det låg en i var ände på filtert

Hahaha ok, då är det nog så att du har fått två nya pckningar och dom ska täta mot bultskalle och banjo. Så du måste ta dina gamla packningar som du hade på andra filtret som ska täta mot filter och banjo! Är du med vad jag menar? åk till mekonomen annars och köp nya packningar, men glöm inte ta med filtret wink

Och som sagt feltema, det börjar bli dyrt nu. Jag handlar på mekonomen för det handlar om 0-100 kr mellanskildnad oftast men då får jag kvalitets grejer wink

MVH

badboy for life
356 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
940RDALLE skrev:
biltemaanstalld skrev:
940RDALLE skrev:

MVH

Hahaha ok, då är det nog så att du har fått två nya pckningar och dom ska täta mot bultskalle och banjo. Så du måste ta dina gamla packningar som du hade på andra filtret som ska täta mot filter och banjo! Är du med vad jag menar? åk till mekonomen annars och köp nya packningar, men glöm inte ta med filtret wink

Och som sagt feltema, det börjar bli dyrt nu. Jag handlar på mekonomen för det handlar om 0-100 kr mellanskildnad oftast men då får jag kvalitets grejer wink

MVH

Ja det är nog värt dom kronorna extra för så kanske man slipper en massa extra timmars jobb

1 738 Inlägg
21 september 2010
biltemaanstalld skrev:
940RDALLE skrev:
biltemaanstalld skrev:

MVH

Ja det är nog värt dom kronorna extra för så kanske man slipper en massa extra timmars jobb

Hoppas det ordnar sig för dig!!

Sök