_DamnIt´s ljudhörna - MDS/Pioneer/SPL Dynamics

Bilen krockad, skrotad och projektet slut.
  • 26 Följare
  • 52 329 Visningar
  • Projektet avslutat 13 maj 2013
TooS Hjultomte
11 oktober 2010 · 1 500 Inlägg

Smäller i högtalarna?? :S Vafaen?? big_smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
_DamnIt R1 driver!
11 oktober 2010 · 5 128 Inlägg

Ja, det smäller när jag stänger steget. Fick veta att det troligtvis är för att steget stängs av medan stereon fortfarande skickar signal till steget. Så ska testa med fördröjningsrelä, så signalen hinner försvinna helt!

TooS Hjultomte
11 oktober 2010 · 1 500 Inlägg

Okay. det nya eller?? mitt stackars skit steg stänger av sig en stund efter stereon big_smile så aldrig haft något sådant smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
_DamnIt R1 driver!
11 oktober 2010 · 5 128 Inlägg

TooS skrev:
Okay. det nya eller?? mitt stackars skit steg stänger av sig en stund efter stereon big_smile så aldrig haft något sådant smile

Nej, det gamla. Det nya är fortfarande inte startat ens, har inte ens ström!

Vissa steg är väl känsligare än andra då antar jag! smile

TooS Hjultomte
11 oktober 2010 · 1 500 Inlägg

Kan vara så. hmm eller så har du kanske för ny stereo till steget?? ^^

O det dära du fick till på högtalarna till dörrsidorna? Kan ju vara häftigt o bara lackar det sen eller ha de så. ja digga mönstret litt.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
_DamnIt R1 driver!
11 oktober 2010 · 5 128 Inlägg

Hehe, troligtvis inte! tongue

Nja, dom ser förjävliga ut.. Är väldigt missnöjd, så blir nog till att försöka bygga helt i trä, men återstår att se hur det blir!

TooS Hjultomte
11 oktober 2010 · 1 500 Inlägg

annars får du fråga snällt så får onkel toos komma ner o hjälpa till om de krånglar?? xD

MEN DU STÅR FÖR KAFFET..

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
_DamnIt R1 driver!
11 oktober 2010 · 5 128 Inlägg

Det löser sig! smile Ska se om jag hittar ett 12sek relä någonstans och testa med det sen när allt är inkopplat! Dock ska jag först köpa nya kabelskor så batterierna kan laddas hela tiden, istället för att stå och dras ur nu

ChriZtoffer GAS democar 2018!
11 oktober 2010 · 8 744 Inlägg

Om det smäller i högtalarna så tror jag inte det beror på att stegen slår av sig före stereon, utan tvärt om. Om stereon slår av sig medans stegen är igång så kan man få lite tråkiga ljud.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
stRaend
11 oktober 2010 ·

_DamnIt skrev:
Ja, det smäller när jag stänger steget. Fick veta att det troligtvis är för att steget stängs av medan stereon fortfarande skickar signal till steget. Så ska testa med fördröjningsrelä, så signalen hinner försvinna helt!

läs en gång till ChriZtoffer... roll

Roligt med lite nya ljudprojekt ! big_smile Kommer följas

_DamnIt R1 driver!
11 oktober 2010 · 5 128 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Om det smäller i högtalarna så tror jag inte det beror på att stegen slår av sig före stereon, utan tvärt om. Om stereon slår av sig medans stegen är igång så kan man få lite tråkiga ljud.

Du läste rätt, men bakvänt! Det är steget som stänger sig innan stereon! smile

stRaend skrev:

_DamnIt skrev:
Ja, det smäller när jag stänger steget. Fick veta att det troligtvis är för att steget stängs av medan stereon fortfarande skickar signal till steget. Så ska testa med fördröjningsrelä, så signalen hinner försvinna helt!

läs en gång till ChriZtoffer... roll

Roligt med lite nya ljudprojekt ! big_smile Kommer följas

Fint! smile

ChriZtoffer GAS democar 2018!
11 oktober 2010 · 8 744 Inlägg

Jag har läst samma sak igen fler gånger om nu och står kvar vid mitt svar, tror felet beror på att stereon slår av sig före steget! Eller är du SÄKER på att steget slår av sig först? För om stereon slår av sig först så får du ut avstängningsljudet i högtalarna genom steget.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
_DamnIt R1 driver!
11 oktober 2010 · 5 128 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Jag har läst samma sak igen fler gånger om nu och står kvar vid mitt svar, tror felet beror på att stereon slår av sig före steget! Eller är du SÄKER på att steget slår av sig först? För om stereon slår av sig först så får du ut avstängningsljudet i högtalarna genom steget.

Teorin jag har fått är att det blir såna ljud när steget stängs av före stereon, eftersom jag har musiken igång, och därmed så skickas signal i lågnivån. Och får man då "tömt" signalen från lågnivån innan steget stängs, så ska tydligen smällarna försvinna. Jag ska testa båda varianterna sen när jag har så jag kan spela, både att stänga steget före och efter stereon, och se om vilket det är!

stRaend
12 oktober 2010 ·

http://blekingebilradio.nordicshops.com … op-stopper

tror du inte att denna håller kvar strömmen på stegets remote medan stereon stänger av sig? neutral

_DamnIt R1 driver!
12 oktober 2010 · 5 128 Inlägg

stRaend skrev:
http://blekingebilradio.nordicshops.com/product.html/stinger-sgn21-pop-stopper

tror du inte att denna håller kvar strömmen på stegets remote medan stereon stänger av sig? neutral

Just en sån jag har blivit tipsad om innan, men om jag hittar ett 12sek relä gratis så är det lika bra! wink

Xz3PaZ
5 november 2010 · 87 Inlägg

satt å läste din nedlagda projekttråd, blir imponerad av engagemanget eller hur de stavas, vore kul å sett de klart  men säger plånkan nej så är de ju förståligt, när ja börja me fiestan sa plånkan ingenting, efter allt spackel, grund etc så börja den säga nej, speciellt efter avgassystem å massa sånt haha men denna tråd får följas flitigt istället!!

Projekttråden för scorpio 2,9 ghia rs http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=222493
Sluta skjuta upp saker, skit i det istället :)
_DamnIt R1 driver!
5 november 2010 · 5 128 Inlägg

Xz3PaZ skrev:
satt å läste din nedlagda projekttråd, blir imponerad av engagemanget eller hur de stavas, vore kul å sett de klart  men säger plånkan nej så är de ju förståligt, när ja börja me fiestan sa plånkan ingenting, efter allt spackel, grund etc så börja den säga nej, speciellt efter avgassystem å massa sånt haha men denna tråd får följas flitigt istället!!

Kul att höra! Och tyckte själv det va tråkigt att behöva lägga ner projektet, men fick dessutom sälja bilen! Och allt går bra så länge man har bra inkomst, men så fort den minskar så blir det jobbigt!

Och blir förhoppningsvis lite mer fart här snart igen, ska försöka bygga baslåda i helgen. Dock hade jag behövt lite kabelskor så jag kan slutföra inkopplingen av batterierna, och koppla in bassteget. Dock så har jag sjukt kort på pengar just nu då jag håller på med mitt taxileg med!

Obx
10 november 2010 · 1 535 Inlägg

Coolt cooolt smile

Spl Dynamics/db Akuten
Volkswagen Golf III "Golden Lady" (1995)
BMW 740il "Fatass" (1996)
_DamnIt R1 driver!
10 november 2010 · 5 128 Inlägg

Obx skrev:
Coolt cooolt smile

Tackar tackar! smile

BudgetDunkaren Osponsrad
10 november 2010 · 1 631 Inlägg

Mer mer mer.. Gillar projektet så sätt fart smile.. Btw jag köpte ett sånt popstopper på blekingebilradio. funkar perfa och helt klart värt pengarna. Man skall inte snåla...

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang