1800:- böter, fortkörning på CYKEL

Mäki Långsam Perfektionist
6 juli 2006 · 4 800 Inlägg

visst får man väl skämmas för den svenska polisen?

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
JockeK BMW M3 är körglädje!
6 juli 2006 · 102 Inlägg

Skämmas är bara förnamnet! Här i Mjölby hade vi för ett par år sen ett bankrån. Vår patrullbil var som vanligt antagligen ute och jagade fortkörare eller trimmade moppar eller EPA-traktorer. När det blev rån på banken fanns bara 1 polis på stationen och han hade ingen bil.... Vad gör vi då?? Jo polisen springer genom längs hela kungsvägen till Sparbaken. Gissa om han hann dit innan rånaren hunnit på pendeltåget till linköping???

Han var ju så trött när han sprungit 1 km att han antagligen inte hade kunnat göra nåt alls åt rånaren om han var kvar. Men som sagt då är det ju tur att polisen jagar fortkörare och helst på cyklar :S

Vart fan är vi på väg??!!

En rolig sak är ju oxkså att om det nu är 30km/h som hastighetsgräns på cykelvägar och man vill cykla fort... väljer man då att cykla på landsvägen istället för cykelvägen brevid så kan man åka dit och 500kr kostar boten! Detta gäller ju såfort det finns en cykelväg brevid vägen... frågan är ju bara hur många som får böterna, men jag trodde inte man kunde få böter för cykling heller iof!

Senast redigerat av JockeK (6 juli 2006)

Blinka med blåljus om du vill race:a
Tusse
6 juli 2006 · 66 Inlägg

yeah right!

Playmo AD
6 juli 2006 · 41 Inlägg

jag har också flera ggr stått o iakttagit sveriges cykelburna rättväsende i korsningen vasagatan-sprängkullegatan i Gbg. Där brukar dom bötfälla folk som cyklar mot rött. Man får ju gå mot röd gubbe, ej cykla. De flesta skrattar till o tror at det är ett skämt när de blir stannade, men en kille cyklade iväg varpå cykelpolisgubben slängde efter sig på sin polis-mtb och skrek HALT!
- också humor..

parayaCar
6 juli 2006 · 424 Inlägg

Kan man springa i över 30 kmh??

de vore kul att testa bli fotad av en kamera på 30 sträcka big_smile

**// Toyota \\**
parayaCar
6 juli 2006 · 424 Inlägg

gör man 60 meter på 11sek håller man en ungefärlig hastighet av 57.6 kmh.
Så det borda funka.

**// Toyota \\**
Sharky
6 juli 2006 · 10 287 Inlägg

Räkna en gång till ;-)

/Magister Göran

parayaCar skrev:
gör man 60 meter på 11sek håller man en ungefärlig hastighet av 57.6 kmh.
Så det borda funka.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Playmo AD
6 juli 2006 · 41 Inlägg

parayaCar skrev:
gör man 60 meter på 11sek håller man en ungefärlig hastighet av 57.6 kmh.
Så det borda funka.

ööh?

MrC
6 juli 2006 · 90 Inlägg

Tycker det är bra ja.....dom som vill dricka sprit och köra bil samtidigt vill vara ifred

Hällre sist än saab!
ironhead volvoraggare
6 juli 2006 · 4 776 Inlägg

Johan-hej skrev:
1800 spänn för att cyckla 48km/h Vad tror ni då jag skulle fått i böter om de såg mej när jag liftade med en motorcyckel på väg hem från en dans, jag körde ungefär 70km/h på 50-väg med morsans cyckel! Kan tillägga att tidigare på kvällen hade polisen haft blåstest mitt i byn...

vad jag vet så brukar en cykel börja wobbla när det går fort om den har smala däck typ

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
THEBADGUY Gorgilus addictus
6 juli 2006 · 4 736 Inlägg

parayaCar skrev:
gör man 60 meter på 11sek håller man en ungefärlig hastighet av 57.6 kmh.
Så det borda funka.

ehh....Hur är det med matten?

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
ironhead volvoraggare
6 juli 2006 · 4 776 Inlägg

man springer då inte i 57.6  om vi säger så här om en sprinter springer 100 metar på 9 sekunder då skulle han ju springa 70 75 kmh ungefär och det är ju lika mycket sanning i det som om persson skulle dela med sig av sin lön

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Chrillee House/Trance diggare
6 juli 2006 · 287 Inlägg

Haha, det var det värsta, har hört talas om den lagen, men trodde ingen hade råkat ut för den hehe.

Att dem orkar ta sånt, förstå ifall det blir lag på att ha hjälm oavsett ålder neutral

parayaCar
6 juli 2006 · 424 Inlägg

hjälm i bil kanske? som förr

**// Toyota \\**
Maizer
6 juli 2006 ·

hehe nej man springer verkligen inte 57 km/h. Jag gör 60m på 8-9 sek(åtminstone gjorde jag det tongue) och det var betydligt mindre när jag räknade ut det. Har för mig att var ca 6m/sek. Onödigt vetande. smile

parayaCar
6 juli 2006 · 424 Inlägg

sant, det blir ju bara 21.6 km/h sad

**// Toyota \\**
Germax
6 juli 2006 · 12 086 Inlägg

Som sagt, 48 på cykel? Då pumpa han på ganska bra va

Jag har åkt 72 på min tävlingsracer för en brant lång backe o då började framhjulet woobla.. som en liten parantes smile

Senast redigerat av JapMax (6 juli 2006)

Saabnorden lastbils chaffis......
6 juli 2006 · 299 Inlägg

får ens polisaspiranter ge böter?!?!?! verkar skumt.... blev stoppad förfortkörning på 50 väg körde 62.... då kom den riktiga polisen fram och sa att jag slapp undan eftersom det var aspiranterna som hade gjort mätningen......

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
ironhead volvoraggare
6 juli 2006 · 4 776 Inlägg

kan ge mig fan på att man snart ska ha hjälm i bilen också då behövs inte airbag i varje fall

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Volvo_Mannen Volvoskadad
6 juli 2006 · 6 017 Inlägg

ironhead skrev:
kan ge mig fan på att man snart ska ha hjälm i bilen också då behövs inte airbag i varje fall

jo, det blir nog så.
man kan ju undra vart vi är på väg...

Jonas
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang