5615
Sök

Volvo 855 t5 bara dog och startar ej igen!

BMW nörd
15 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
Tja!
stog på tomgång (självklart i driven på donken) så dör bara bilen och vägrar starta sen dess.
får soppa och gnista och jag har gått igenom alla slangar och tryckrör.
kan inte komma på något som de kan vara har inte vart några problem innan gick inte ojämnt eller nåt var bara som man vred av nyckeln!

Tacksam för svar!
MVH jamie

498 Inlägg
7 oktober 2010
Kan kanske vara kamaxelgivaren.. Det är ett vanligt fel på dom bilarna.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

546 Inlägg
7 oktober 2010
har du nå felkoder?

Karosstekniker
288 Inlägg
7 oktober 2010
som sagt kamaxellägesgivaren brukar spöka på 850, men dessar har osså lätt för att sura om man startar den bara en kort stund men de kan ta ett par dagar innan de försvinner, har själv haft problem med bägge delar

My Drinking Team Has A Racing Problem

8 282 Inlägg
7 oktober 2010
SLG skrev:

Tveksamt, skulle den va helt rasig skulle varken spridarna öppna eller tändspolen ge gnista.

Hade jag varit TS hade jag provat att dra ur kontakten till lmm.

Karosstekniker
288 Inlägg
7 oktober 2010
Marlboroman skrev:
SLG skrev:

Tveksamt, skulle den va helt rasig skulle varken spridarna öppna eller tändspolen ge gnista.

när kamaxellägesgivaren la av på fassans 855 så va där gnista på alla stiften, kolla dock inte om spridarna funka men bensin i fuelrailen va där

btw, bränslepumpsrelät o osså vanligt på dessa

8 282 Inlägg
7 oktober 2010
WhoZWoddl3r skrev:
Marlboroman skrev:
SLG skrev:

när kamaxellägesgivaren la av på fassans 855 så va där gnista på alla stiften, kolla dock inte om spridarna funka men bensin i fuelrailen va där

Skiljer mellan motorerna. 10V klara sig rätt bra utan givaren, medans 20V måste ha den signalen, åtminståne intermittent för att gå.

Karosstekniker
288 Inlägg
7 oktober 2010
Marlboroman skrev:
WhoZWoddl3r skrev:
Marlboroman skrev:

Skiljer mellan motorerna. 10V klara sig rätt bra utan givaren, medans 20V måste ha den signalen, åtminståne intermittent för att gå.

detta var en 2,5 glt 20v

BMW nörd
15 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
har kvitto på byte av kamaxelgivare från reimes i valdemarsvik och de e från fyra månader tbx!
så borde va konstigt om den redan gått?

Sök