Ta bort

goffemannen
10 oktober 2010 · 205 Inlägg

Ta bort

Senast redigerat av goffemannen (10 juni 2023)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 oktober 2010 · 14 054 Inlägg

goffemannen skrev:
Jag lägger in detta åt Erik här då ja ser att han inte gjort det än.

Hej allihop!

Kom ner i garaget i växjö för en timme sedan och upptäckte då att min kära bil va stulen, det hände mellan 17.00 igår till 13.30 idag söndag.

Det är en Impreza Wrx Sti från 2005, en av väldigt få svarta med svarta fälgar med röd kant.

Regnr: WGN 377

Så snälla om ni ser den ring polisen! Kommer ladda upp en bild på bilen så fort jag kan men här är garaget sidan: http://www.garaget.org/?car=185728

Den är anmäld och efterlyst!

Går att nå mig dygnet runt på 0730471148 eller polisen i växjö

Fy fan att man inte kan få ha sina saker ifred.

http://www1.garaget.org/archive/25/2445 … 989261.jpg

Mvh/
Erik

Tyvärr så finns det dom som inte kan skilja på mitt och ditt! Dom är nog lite avundsjuka på att dom inte har en häftig kärra!
Lycka till i jakten på tjuven/tjuvarna!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Woojen
11 oktober 2010 · 1 101 Inlägg

Satan vad surt, hoppas du får tillbaks den i fint skick för ibland är de värre att få tillbaks den helt trasig än att inte få tillbaks den alls hmm

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
BlackEagle
11 oktober 2010 · 155 Inlägg

Bittert på en så snygg kärra !

Jag håller utkik i söder´n smile

Smaka fäste !!!
MalZonCossie
12 oktober 2010 · 121 Inlägg

En kille från Nyköping såg en liknande Impreza med Svart/röda fälgar på E4an, strax norr om Helsingborg nu i morse (Måndag morgon) typ ca kl 4-5 i hög hastighet.

Nån som kan hålla lite koll och eventuellt ta nån koll runt hamnen och andra ställen som kanske kan tänkas vara aktuella??

Mvh Jonas 070-3503912
Erik 073-0471148

Ford Sierra RS COSWORTH 4x4 "Bästa Tuningcar 2015" (1991)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
12 oktober 2010 · 2 307 Inlägg

Inte för å va sånn nu men hur fan klara dom å stjäla en sån???

E det inte immobilizer på den?? Självklart håller jag ögon öppnainte omöjligt att den åkt till Norge

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
PeppeVectra Peppe Vectra
12 oktober 2010 · 1 076 Inlägg

allt går att själa för den som vet hur.

reagera lite över att de hänger ett släp med efter på bilden.  big_smile

Senast redigerat av PeppeVectra (12 oktober 2010)

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
PeppeVectra Peppe Vectra
12 oktober 2010 · 1 076 Inlägg

kom på en sak till.

Be din kompis att ställa av bilen, så slipper han få böter om bilen blir ståendes i tex DANMARK på olovlig parkering.


Min fasters bil blev stulen i helsingborg, den påträffades utanför köpenhamn felparkerad, parkeringsvakten raporterade bilen efter en vecka då hade bilen fått 7 parkerings lappar på vardera 750dkr, eftersom bilen va i bruk så blev hon även tvungen att betala dom, den svenska polisen kunde inget göra åt just den saken i samband med beslagtagningen av bilen från dansk polis.

Betala böterna för att få ut bilen typ.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
mackelito
12 oktober 2010 · 61 Inlägg

håller koll i karlshamn

goffemannen
12 oktober 2010 · 205 Inlägg

De kan själa allt nu för tiden. Det är inga problem för dem att komma förbi immobilizern nu för tiden.


Ska kolla med honom om han ställt av den än.

kawiZz RMR-Crew
12 oktober 2010 · 478 Inlägg

PeppeVectra skrev:
kom på en sak till.

Be din kompis att ställa av bilen, så slipper han få böter om bilen blir ståendes i tex DANMARK på olovlig parkering.


Min fasters bil blev stulen i helsingborg, den påträffades utanför köpenhamn felparkerad, parkeringsvakten raporterade bilen efter en vecka då hade bilen fått 7 parkerings lappar på vardera 750dkr, eftersom bilen va i bruk så blev hon även tvungen att betala dom, den svenska polisen kunde inget göra åt just den saken i samband med beslagtagningen av bilen från dansk polis.

Betala böterna för att få ut bilen typ.

Så om jag åker till danmark och felparkerar i en vecka med en avställd bil så får jag inga böter?

thompen
13 oktober 2010 · 64 Inlägg

Så jäkla simpelt lär det inte vara att koppla sig förbi immobilizern, om det vore så lätt skulle varje bil i sverige över 200k bli stulen och föras utomlands. Ingen tidigare ägare som sparat en nyckel och på så sätt kommit över den?

ola_volvo Biltokig
13 oktober 2010 · 310 Inlägg

går inte försäkringen ner på garageförsäkring  om man ställer av den??

Harè bra
Steel88 Inte som alla andra.
13 oktober 2010 · 63 Inlägg

Efterlyst ikväll nu då?

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka på - Albert Einstein
Saisoku
13 oktober 2010 · 191 Inlägg

Håller utsikt i södra skåne!

Eat sleep JDM
Klii
13 oktober 2010 · 195 Inlägg

thompen skrev:
Så jäkla simpelt lär det inte vara att koppla sig förbi immobilizern, om det vore så lätt skulle varje bil i sverige över 200k bli stulen och föras utomlands. Ingen tidigare ägare som sparat en nyckel och på så sätt kommit över den?

Det är faktist inte allt för svårt.
Men med tanke på att det är få kriminella i Sverige som kan detta så händer det inte allt för ofta men tyvärr så händer det ju.
Synd på en så fin bil, hoppas verkligen du får tillbaka den i okej skick!

goffemannen
13 oktober 2010 · 205 Inlägg

Japp. Efterlyst ikväll

thompen
13 oktober 2010 · 64 Inlägg

Klii skrev:

thompen skrev:
Så jäkla simpelt lär det inte vara att koppla sig förbi immobilizern, om det vore så lätt skulle varje bil i sverige över 200k bli stulen och föras utomlands. Ingen tidigare ägare som sparat en nyckel och på så sätt kommit över den?

Det är faktist inte allt för svårt.
Men med tanke på att det är få kriminella i Sverige som kan detta så händer det inte allt för ofta men tyvärr så händer det ju.
Synd på en så fin bil, hoppas verkligen du får tillbaka den i okej skick!

ja men dom kriminella som kan det i sverige snor väl inte en bil värd 200 k , när dom då kan sno bilar runt miljonen.

FireTraXX DFFL
13 oktober 2010 · 9 020 Inlägg

thompen skrev:

Klii skrev:

thompen skrev:
Så jäkla simpelt lär det inte vara att koppla sig förbi immobilizern, om det vore så lätt skulle varje bil i sverige över 200k bli stulen och föras utomlands. Ingen tidigare ägare som sparat en nyckel och på så sätt kommit över den?

Det är faktist inte allt för svårt.
Men med tanke på att det är få kriminella i Sverige som kan detta så händer det inte allt för ofta men tyvärr så händer det ju.
Synd på en så fin bil, hoppas verkligen du får tillbaka den i okej skick!

ja men dom kriminella som kan det i sverige snor väl inte en bil värd 200 k , när dom då kan sno bilar runt miljonen.

Att bypassa en immobilizer är en barnlek, framförallt när bilen står i ett garage och ingen kan se vad du sysslar med.
Men det är alltid lättare att köra en kranbil och hissa upp hela bilen som den står och köra därifrån.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
PeppeVectra Peppe Vectra
14 oktober 2010 · 1 076 Inlägg

kawiZz skrev:

PeppeVectra skrev:
kom på en sak till.

Be din kompis att ställa av bilen, så slipper han få böter om bilen blir ståendes i tex DANMARK på olovlig parkering.


Min fasters bil blev stulen i helsingborg, den påträffades utanför köpenhamn felparkerad, parkeringsvakten raporterade bilen efter en vecka då hade bilen fått 7 parkerings lappar på vardera 750dkr, eftersom bilen va i bruk så blev hon även tvungen att betala dom, den svenska polisen kunde inget göra åt just den saken i samband med beslagtagningen av bilen från dansk polis.

Betala böterna för att få ut bilen typ.

Så om jag åker till danmark och felparkerar i en vecka med en avställd bil så får jag inga böter?

När en parkeringsvakt kontrollerar en felparkerad bil tar dom reda på om bilen är i bruk eller ej.
Är inte bilen i bruk flyttas den, då de uppenbarligen inte är någon annan som kommer flytta på den, eller som i detta fallet använder den olovligt.

Danmarks regering arbetar på ett helt annat sätt än den svenska, har du varit i danmark någon gång så förstår du varför dom inte vill ha bilar som står å dräller över allt.

i sverige kan en bil stå på samma ställe i 6 månader innan kommunen får ta till gärning, antingen skrotar dom bilen med hjälp av laga makt för nerskräpning eller så som i första hand kontaktar den dåvarande ägaren av bilen och ber honom flytta den, sker inte detta får man en ny tillsägelse med en tidsfrist. flyttas inte bilen innan tiden gått gör kommun gubbarna de, å då åker den till närmsta skrot för hantering.

I danmakr har du 2 veckor på dig att flytta bilen innan någon annan gör de. Å du får böter ända tills bilen flyttas.
Finns företag i danmark som lever på de.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang