Vårdslöshet i trafik?

Muttley
14 oktober 2010 ·

Panzar_Audi skrev:
Jag anser att däckbrännande osv borde avskrivas som "pojkstreck", om man nu inte står mitt i natten i ett villaområde/stad då dvs, men iövrigt så tycker jag nog allt att det finns viktigare saker att prioritera för onkel haffa, bara om det är en fara för trafiken som det borde prioriteras, och kom nu inte med att
"det blir ju rök och sånt på gatan, det kan ju komma en moped och köra över en katt pga röken"

Du borde inte ens fått böter tycker jag, bevis, fysiska bevis från plats är det som gäller vid sådana här fall tycker jag.

Här var de inte polisen som ryckte in. Man kan inte godkänna massa saker som faktiskt kan bli farligt.
Och i detta fallet vet vi ju inte ens vad omgivningen var för ts.

Finns bevis som vittnen...
Men om man ska göra så som du säger så kan man ju mörda någon, och säga att nej du såg ju inte det så då kan jag inte straffas för det. För att dra till ordentligt.

Clintan66
14 oktober 2010 · 2 011 Inlägg

Svar på din fråga!!! Villa område och där det är 30 km/h sträckor är de ställen som jag själv tar det väldigt lugnt. Anser det inte vara ok att leka där, för det finns risk för barn som kan komma springande. Sen om man smäller iväg en burn i stan då och då är inget jag bryr mig på.

Som jag skrev innan:

Olika tycke i den frågan, för det spårar alltid ut som nu. Tråden handlar inte om vad jag/du tycker och tänker.

Mitt svar på tråden är att efter tillräckligt många noteringar, så kan de ta kortet. Därför erkänn inte om de inte tar dig på bar gärning. Även då kan det i vissa fall vara bättre att neka. smile

Senast redigerat av Clintan66 (14 oktober 2010)

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Panzar_Audi
14 oktober 2010 · 820 Inlägg

tkd_rille skrev:

Panzar_Audi skrev:
Jag anser att däckbrännande osv borde avskrivas som "pojkstreck", om man nu inte står mitt i natten i ett villaområde/stad då dvs, men iövrigt så tycker jag nog allt att det finns viktigare saker att prioritera för onkel haffa, bara om det är en fara för trafiken som det borde prioriteras, och kom nu inte med att
"det blir ju rök och sånt på gatan, det kan ju komma en moped och köra över en katt pga röken"

Du borde inte ens fått böter tycker jag, bevis, fysiska bevis från plats är det som gäller vid sådana här fall tycker jag.

Här var de inte polisen som ryckte in. Man kan inte godkänna massa saker som faktiskt kan bli farligt.
Och i detta fallet vet vi ju inte ens vad omgivningen var för ts.

Finns bevis som vittnen...
Men om man ska göra så som du säger så kan man ju mörda någon, och säga att nej du såg ju inte det så då kan jag inte straffas för det. För att dra till ordentligt.

Det var ju precis det jag mena att ni inte skulle komma med, det är SÅNT som onkel haffa skall prioritera.

Och nej, jag säger inte att man skall godkänna saker som faktiskt kan bli farliga, utan det jag menade var typ att göra ringar på en tom parkering, ståbörna på en tom rastplats etc etc.

Läs gärna det jag har skrivit en eller två gånger till.

Om man säger
Nehe
14 oktober 2010 · 687 Inlägg

Hur skulle "göra ringar på en tom parkering" inte kunna vara farligt?.

Om du nu tappar kontrollen över bilen och åker in i ett räcke el dylikt vem skall då stå för skadorna? Säg att du fick lite ont i nacken med och ringer efter ambulans vilken tar dig till sjukhus där läkare beslutar att du skall övernatta, vet du vad det kostar?. En natt på sjukhus för observation kostar skattebetalarna ca 14.000kr, då är endast sängen inräknad, inte läkaren som kollade på dig och ambulansen som hämtade dig.

Vem ska stå för de nya linjerna på parkeringen så att folk ser vilka rutor de skall parkera i? De blir ju svartmålade av dina däck, står du för de? Eller står kommunen för de nya linjerna om det nu är en kommunal parkering? (Vad kan det kosta oss skattebetalare?).

Allt kostar, det finns alltid konsekvenser, men motorburen ungdom har en tendens att inte tänka längre än sina egna "lekbehov". Vill ni burna så får ni gärna göra de, men gör det på en EGEN VÄG, en EGEN PARKERING eller liknande. Så länge ni väljer att göra det på kommunens gator, parkeringar och liknande så får ni finna er i att följa lagar och regler som ALLA ANDRA !!..

Busgrabb Rejsa ?
14 oktober 2010 · 2 959 Inlägg

Nehe skrev:
Hur skulle "göra ringar på en tom parkering" inte kunna vara farligt?.

Om du nu tappar kontrollen över bilen och åker in i ett räcke el dylikt vem skall då stå för skadorna? Säg att du fick lite ont i nacken med och ringer efter ambulans vilken tar dig till sjukhus där läkare beslutar att du skall övernatta, vet du vad det kostar?. En natt på sjukhus för observation kostar skattebetalarna ca 14.000kr, då är endast sängen inräknad, inte läkaren som kollade på dig och ambulansen som hämtade dig.

Vem ska stå för de nya linjerna på parkeringen så att folk ser vilka rutor de skall parkera i? De blir ju svartmålade av dina däck, står du för de? Eller står kommunen för de nya linjerna om det nu är en kommunal parkering? (Vad kan det kosta oss skattebetalare?).

Allt kostar, det finns alltid konsekvenser, men motorburen ungdom har en tendens att inte tänka längre än sina egna "lekbehov". Vill ni burna så får ni gärna göra de, men gör det på en EGEN VÄG, en EGEN PARKERING eller liknande. Så länge ni väljer att göra det på kommunens gator, parkeringar och liknande så får ni finna er i att följa lagar och regler som ALLA ANDRA !!..

Gå och lägg dig din moraltant.... wink
Menar inte att det är korrekt att börna hur man vill men du låter ju som att du är en gnällig gammal gubbe.

De vita linjerna försvinner inte av gummisträcken av däcken...dom bleks bort med tiden.

Autotech
BMW 335D (2008)
Panzar_Audi
14 oktober 2010 · 820 Inlägg

Nehe skrev:
Hur skulle "göra ringar på en tom parkering" inte kunna vara farligt?.

Om du nu tappar kontrollen över bilen och åker in i ett räcke el dylikt vem skall då stå för skadorna? Säg att du fick lite ont i nacken med och ringer efter ambulans vilken tar dig till sjukhus där läkare beslutar att du skall övernatta, vet du vad det kostar?. En natt på sjukhus för observation kostar skattebetalarna ca 14.000kr, då är endast sängen inräknad, inte läkaren som kollade på dig och ambulansen som hämtade dig.

Vem ska stå för de nya linjerna på parkeringen så att folk ser vilka rutor de skall parkera i? De blir ju svartmålade av dina däck, står du för de? Eller står kommunen för de nya linjerna om det nu är en kommunal parkering? (Vad kan det kosta oss skattebetalare?).

Allt kostar, det finns alltid konsekvenser, men motorburen ungdom har en tendens att inte tänka längre än sina egna "lekbehov". Vill ni burna så får ni gärna göra de, men gör det på en EGEN VÄG, en EGEN PARKERING eller liknande. Så länge ni väljer att göra det på kommunens gator, parkeringar och liknande så får ni finna er i att följa lagar och regler som ALLA ANDRA !!..

Vi bör nog sätta punkt här, vi kommer inte att komma överens ser jag här och vill inte klottra ner i denna tråd mer om detta.

Om man säger
Muttley
14 oktober 2010 ·

Panzar_Audi skrev:

tkd_rille skrev:

Panzar_Audi skrev:
Jag anser att däckbrännande osv borde avskrivas som "pojkstreck", om man nu inte står mitt i natten i ett villaområde/stad då dvs, men iövrigt så tycker jag nog allt att det finns viktigare saker att prioritera för onkel haffa, bara om det är en fara för trafiken som det borde prioriteras, och kom nu inte med att
"det blir ju rök och sånt på gatan, det kan ju komma en moped och köra över en katt pga röken"

Du borde inte ens fått böter tycker jag, bevis, fysiska bevis från plats är det som gäller vid sådana här fall tycker jag.

Här var de inte polisen som ryckte in. Man kan inte godkänna massa saker som faktiskt kan bli farligt.
Och i detta fallet vet vi ju inte ens vad omgivningen var för ts.

Finns bevis som vittnen...
Men om man ska göra så som du säger så kan man ju mörda någon, och säga att nej du såg ju inte det så då kan jag inte straffas för det. För att dra till ordentligt.

Det var ju precis det jag mena att ni inte skulle komma med, det är SÅNT som onkel haffa skall prioritera.

Och nej, jag säger inte att man skall godkänna saker som faktiskt kan bli farliga, utan det jag menade var typ att göra ringar på en tom parkering, ståbörna på en tom rastplats etc etc.

Läs gärna det jag har skrivit en eller två gånger till.

Diskussion kallas det... De poliser som arbetar med de gör de och trafikpoliser tar sitt område. Hade sett dumt ut om en trafikpolis arbetar med mord.

Och hur kul är de ofta för folk att bränna däck på tomma parkeringar wink då ser ju ingen det.

Som du säger är nog diskussionen rätt så slut här.

Nehe
14 oktober 2010 · 687 Inlägg

Busgrabb skrev:
Gå och lägg dig din moraltant.... wink
Menar inte att det är korrekt att börna hur man vill men du låter ju som att du är en gnällig gammal gubbe.

De vita linjerna försvinner inte av gummisträcken av däcken...dom bleks bort med tiden.

Vad missade du med detta?


Vill ni burna så får ni gärna göra de, men gör det på en EGEN VÄG, en EGEN PARKERING eller liknande. Så länge ni väljer att göra det på kommunens gator, parkeringar och liknande så får ni finna er i att följa lagar och regler som ALLA ANDRA !!..
[b]


Gör vad fan ni vill, men gnäll inte när ni får stå för konsekvenserna som kan bli vad som, i detta fallet blev det böter.

Muttley
14 oktober 2010 ·

Busgrabb skrev:

Nehe skrev:
Hur skulle "göra ringar på en tom parkering" inte kunna vara farligt?.

Om du nu tappar kontrollen över bilen och åker in i ett räcke el dylikt vem skall då stå för skadorna? Säg att du fick lite ont i nacken med och ringer efter ambulans vilken tar dig till sjukhus där läkare beslutar att du skall övernatta, vet du vad det kostar?. En natt på sjukhus för observation kostar skattebetalarna ca 14.000kr, då är endast sängen inräknad, inte läkaren som kollade på dig och ambulansen som hämtade dig.

Vem ska stå för de nya linjerna på parkeringen så att folk ser vilka rutor de skall parkera i? De blir ju svartmålade av dina däck, står du för de? Eller står kommunen för de nya linjerna om det nu är en kommunal parkering? (Vad kan det kosta oss skattebetalare?).

Allt kostar, det finns alltid konsekvenser, men motorburen ungdom har en tendens att inte tänka längre än sina egna "lekbehov". Vill ni burna så får ni gärna göra de, men gör det på en EGEN VÄG, en EGEN PARKERING eller liknande. Så länge ni väljer att göra det på kommunens gator, parkeringar och liknande så får ni finna er i att följa lagar och regler som ALLA ANDRA !!..

Gå och lägg dig din moraltant.... wink
Menar inte att det är korrekt att börna hur man vill men du låter ju som att du är en gnällig gammal gubbe.

De vita linjerna försvinner inte av gummisträcken av däcken...dom bleks bort med tiden.

Och de slits sönder rätt mycket snabbare när folk leker över linjerna..

Han låter faktiskt inte som en gubbe utan en som tänker att han inte känner för att betala för att unga människor bara tänker dit där de har kul för några minuter när de kostar riktigt mycket mer för omgivningen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang