4482
Sök

Wirgart garage - Volvo 760 Gle Projekt T6

Körglad
68 Inlägg
16 april 2011
Vad har hänt på högersidan på 760in? sad Blev ju riktigt bra med lackeringen där big_smile Fortsatt lycka till med dina projekt! tongue

3 292 Inlägg
16 april 2011
Det är ett riktigt riktigt bra jobb du har gjort med impalan.. var ett par månader sen jag kollade in denna tråden.. men nu har jag lust läst allt.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

127 Inlägg
17 april 2011
ser bra ut smile att amerikanska bilar har dålig passform är ju dock rent skit snack! beror helt på om man gör ett seriöst grundarbete, och vilken bil hade bra passform orginal på 60 talet?

2 788 Inlägg
17 april 2011
Blev ju bra det där smile Ser fram emot nya projekt! Vad blir nästa utmaning? smile

196 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
Polarnmeplyret skrev:
Vad har hänt på högersidan på 760in? sad Blev ju riktigt bra med lackeringen där big_smile Fortsatt lycka till med dina projekt! tongue

Underkyld väg + en lyktstolpe + 90 graders kurva = skrotade dörrar

Danne_1977 skrev:
Det är ett riktigt riktigt bra jobb du har gjort med impalan.. var ett par månader sen jag kollade in denna tråden.. men nu har jag lust läst allt.. big_smile

Tack att du gillar mitt arbete big_smile

volvoorginal skrev:
ser bra ut smile att amerikanska bilar har dålig passform är ju dock rent skit snack! beror helt på om man gör ett seriöst grundarbete, och vilken bil hade bra passform orginal på 60 talet?

Om man har tiden, lust och ork går ju allt att fixa big_smile Men far har en gammal Amazon sport som är helt orörd och där snackar vi passform big_smile

_Fredrik skrev:
Blev ju bra det där smile Ser fram emot nya projekt! Vad blir nästa utmaning? smile

Renovera bromsarna, laga lite rost, byta ruta osv. Sedan besikta 760in. Sedan ska den lackas om osv big_smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 351 Inlägg
17 april 2011
siimmy skrev:
zemet skrev:
Grymt:) Fast lite dålig inpassning på bagageluckan samt förardörren? Ser ju riktigt bra ut på bild iaf:)

jag har inte rört dörrarna eller bagaeluckan. Amerikanska bilar har dålig passform.

Men så jävla dålig passform har dom inte. Passformen är precis lika bra som på vilken annan bil som helst från den tiden.

Annars blev den ganska bra. Blev ägaren nöjd då?

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (17 april 2011)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 Inlägg
17 april 2011
Jag måste skriva för att jag är upprörd.

Ja blev ägaren nöjd kan man fråga sig? Jag kan nog svara på den frågan, NEJ!
Ägaren av Impalan är en god vän till mig och jag har själv idag tittat på bilen.
Herregud, du som har lackerat bilen ska inte fortsätta som lackerare iaf. Det är helt klart. Lacken är knottrig, flammig, samt har en apelsinskalsaktig struktur på flera ställen,  ja det fattas lack här och där exempelvis dropplisten ovanför. När man lackerar måste man hålla ett jämt avstånd med sprutan och ytan och mätta lackeringsytan med lack ja och inte minst torka av ytan ordentligt innan man lackerar.
Det finns så mkt att anmärka på, och hur ”lackeraren” som lackerat bilen kan ta betalt för detta arbete är för mig en gåta. Hade det vart jag som gjort detta hade jag sagt ”Förlåt !!” detta kan jag ej ta betalt för.
Ja det var hårda ord, men jag står för vad jag säger. Killen som lackerat bilen är säkert en bra och trevlig kille, men lackerare nono noo..
/Yeager

503 Inlägg
8 maj 2011
yeager skrev:

Ägaren av Impalan är en god vän till mig och jag har själv idag tittat på bilen.
Herregud, du som har lackerat bilen ska inte fortsätta som lackerare iaf. Det är helt klart. Lacken är knottrig, flammig, samt har en apelsinskalsaktig struktur på flera ställen,  ja det fattas lack här och där exempelvis dropplisten ovanför. När man lackerar måste man hålla ett jämt avstånd med sprutan och ytan och mätta lackeringsytan med lack ja och inte minst torka av ytan ordentligt innan man lackerar.
Det finns så mkt att anmärka på, och hur ”lackeraren” som lackerat bilen kan ta betalt för detta arbete är för mig en gåta. Hade det vart jag som gjort detta hade jag sagt ”Förlåt !!” detta kan jag ej ta betalt för.
Ja det var hårda ord, men jag står för vad jag säger. Killen som lackerat bilen är säkert en bra och trevlig kille, men lackerare nono noo..
/Yeager

din lilla tomte du kan inte säga att lacken blev dålig för jag har vart med under hela arbetet på den bilen och det ligger nog 200 timmar bara att byta ut all dålig plåt på den så visst hade han gått till lackfirma så hade det vart det 3dubbla för underarbetet yikes

sen visst lacken kanske inte blev utställningslack men ska han ställa ut den ?  NEJ det tror jag inte du

nu har jag sagt mitt

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte

1 168 Inlägg
8 maj 2011
Exez skrev:
yeager skrev:

/Yeager

din lilla tomte du kan inte säga att lacken blev dålig för jag har vart med under hela arbetet på den bilen och det ligger nog 200 timmar bara att byta ut all dålig plåt på den så visst hade han gått till lackfirma så hade det vart det 3dubbla för underarbetet yikes

sen visst lacken kanske inte blev utställningslack men ska han ställa ut den ?  NEJ det tror jag inte du

nu har jag sagt mitt

får jag fråga vad plåtbyte har med lackens kvalite @ apelsinskal, flammig, inte täckt, osv har med och göra med 200 timmar plåtbyte?
och? även om jag inte ställer ut min 940 vill jag väl ha den i bra skick, lacken ska vara blank och fälgar ska blänka. men iversej den ska ju inte ställas ut, ska jag ut och blästra den och tvätta den med sten imorgon då eller?
man ska bara betala för det som gör ens mål uppfyllda. tyvärr verkar det inte som målet är uppfyllt förutom att den har blivit blå igen med okänd kvalite på lacken..

Ubåtsingenjör
7 367 Inlägg
8 maj 2011
Exez skrev:
yeager skrev:

/Yeager

nu har jag sagt mitt

så är det alltid ! man får vad man betalar för smile har också lackat grejjer för små pengar men samtidigt berättat att för den summan blir de inget utställnings skick på grejjerna! Tycker det ser bra ut på bilderna

503 Inlägg
8 maj 2011
jimmzzan skrev:
Exez skrev:
yeager skrev:

/Yeager

nu har jag sagt mitt

får jag fråga vad plåtbyte har med lackens kvalite @ apelsinskal, flammig, inte täckt, osv har med och göra med 200 timmar plåtbyte?
och? även om jag inte ställer ut min 940 vill jag väl ha den i bra skick, lacken ska vara blank och fälgar ska blänka. men iversej den ska ju inte ställas ut, ska jag ut och blästra den och tvätta den med sten imorgon då eller?
man ska bara betala för det som gör ens mål uppfyllda. tyvärr verkar det inte som målet är uppfyllt förutom att den har blivit blå igen med okänd kvalite på lacken..

men lacken var inte flammig eller apensinskal när den lämnade garaget här yikes

den var fin i lacken när jag såg den yikes

men det går att ta en omväg via ett grustag big_smile

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte

196 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
Har inte orkat skriva i tråden, för jag har haft väldigt många järn i elden den senaste tiden.

Tycker det var lite fult så som ägaren som äger impalan gjorde. Han hämta bilen, betala och han verkande helt nöjd osv, sedan i efterhand så krävde han massa pengar tbk osv. Kan säga i att jag gick mer minus på jobbet än vad han betala för hela jobbet och jag la totalt ca 150h på bilen. Gjorde jobbet för att kunna köpa en ny AC/DC tig svets, men blev inte riktigt så. Men har fått in 760in i garaget nu och börjat fixa lite på den. Det största problemet just nu är att få motorn att gå bra, så har börjat med att renovera EGR ventilen.

Har inte haft tid att göra mer för har ett antal projekt till osv och har gjort ett par andra lackjobb. Har även ett UF företag jag har varit med och tävlat i SM med i Stockholm. men får se när jag får mer tid till 760in

292 Inlägg
26 maj 2011
äääh, de blir nog bra tillslut

Grand lux, rondellernas okrönte kung
Följ mitt turbo-sleeper bygge http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265736 :)

70 Inlägg
26 maj 2011
Synd att han inte pratade med dig på plats när han hämtade bilen.. Men men, bara fortsätta jobba.. Har sett dina moped projekt som du haft förr och dom har blivit coola! Så forstätt slita! big_smile

196 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
Cadillac123 skrev:
äääh, de blir nog bra tillslut

allt blir bra med tiden big_smile

byggisboy skrev:
Synd att han inte pratade med dig på plats när han hämtade bilen.. Men men, bara fortsätta jobba.. Har sett dina moped projekt som du haft förr och dom har blivit coola! Så forstätt slita! big_smile

Mina moped projekt är inte klara än... Dem har bokstavligen spårat ut i dagsläget.

70 Inlägg
26 maj 2011
jaja! coola har projekten varit big_smile

196 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
byggisboy skrev:
jaja! coola har projekten varit big_smile

Just nu siktar jag på 30hk ur en Am6 motor och 8sek på 201m

5 111 Inlägg
26 maj 2011
yeager skrev:

/Yeager

Lacken kan väl mycket väl vara dålig, det säger jag ingenting om, men att regga sig på garaget i vad som bara verkar vara syfte att gnälla på den i stället för att ta det med lackeraren öga mot öga är väl lite barnsligt? roll

196 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
Tänker bjuda på en bild på en liten målning som ska få pryda garaget big_smile

http://img857.imageshack.us/img857/9716/img3718p.jpg

Har även fått tag på två vänster dörrar pga förardörren är ganska rostig på ett par ställen. Har även funderingar att köra bilen till Volvo och göra en felsökning för hittar inte felat på motorn. Någon som har någon ide vad felet kan vara ?
Senast redigerat av siimmy (3 juni 2011)

Sök