siimmy skrev:
Danne_1977 skrev:
siimmy skrev:
Jaha, am6 motorn är bra, men derbi motorn är faktiskt bättre.
Många original delar i am6 motorerna håller bättre än vad delar som säljs i butik.
Lager, koppling, pinbultar, packningar osv så är det am6 som gäller.
Original veven är bättre än många vevar. Men om du ska byta rekommenderar jag Barikit (BRK Racing).
Sedan ska jag tipsa dig om stage6 R/T cylinder 70cc eller Arisal extrem 88cc. Det är två cylindrar det finns krut i!
Funderat lite på 88cc.. kostar dock en bra slant.. men kostar att ligga på topp, men o andra sidan, med rätt kringutrustning så borde den gå som satan.. mycket hänger ju på perfekt avstämt avgasrör och perfekt bestyckad förgasare åxå..
Jag vet att det går att få sånna här moppar att gå som självaste faan... med rätt delar även ganska hållbara.
Den cylindern är värd pengarna! Har jämfört den med t.ex. teemspeed 2 cylindern som drygt kostar 7000kr och R/T cylindern. Finns inget riktigt bra avgasrör till den cylindern att köpa, men har byggt ett par egna rör. Så målet är att jag ska ha ett rör anpassat för den cylindern inom ett år.
Alltid roligt med planer och mål... kollade i vintras lite vad det skulle kosta att bygga en skapligt trimmad motor och det blev en bra stor slant.. men mycket roligt kan man ha åxå när den väl är klar... dom flesta cylindrarna med stor borrning kräver 45mm vev.. vilken även den kostar ett par tusen.. hehe,
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **