Bakrutedefroster, spolare och torkare ur funktion, Audi A6 C4 -97

Don_Mowgli
20 oktober 2010 · 28 Inlägg

Kablarna ser bra ut, jag såg inga kabelbrott. Varken motorn eller pumpen till torkaren och spolaren låter när man aktiverar de. Säkringen till bakrutedefrostern gå hela tiden. Nån som kan ge mig lite tips på vad som kan vara fel?

Volvodude CNC-Operatör
26 oktober 2010 · 561 Inlägg

haru kikat på reläerna?

xxxhenrik
15 december 2010 · 13 Inlägg

Har samma problem med min Audi sad Skicka gärna ett PM om du löser problemet. MVH Henrik

caromania Forummoderator
15 december 2010 · 9 296 Inlägg

xxxhenrik skrev:
Har samma problem med min Audi sad Skicka gärna ett PM om du löser problemet. MVH Henrik

Eller bättre upp. Posta lösningen här så alla Audiägare kan eliminera åtminstone det felet när deras tyska kvalitetsvagnar går sönder. <--- look, no smiley!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Goffen Administratör
15 december 2010 · 2 974 Inlägg

Vanligaste felet är ju att kablarna leas av i gummigenomföringen mellan tak och lucka.... kolla båda sidorna noga och testa dra i kablarna och se om dom lossnar.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Don_Mowgli
27 maj 2011 · 28 Inlägg

Jag hittade ingen lösning på problemet, däremot så hände nåt ganska kul i vintras. Rätt som det var så bestämde sig torkaren och spolaren sig för att fungera, nu när det är varmt så la de av igen. Nu har jag beställt en ny torkararm pga att spolarmunstycket på den nuvarande är borta.

Don_Mowgli
27 maj 2011 · 28 Inlägg

xxxhenrik skrev:
Har samma problem med min Audi sad Skicka gärna ett PM om du löser problemet. MVH Henrik

Jag tänkte mäta strömmen i kablarna när jag fått min nya torkararm, för kablarna som går till bakluckan såg hela ut. Har du kollat dina kablar?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang