Byggs om från helt orginal till en bil utöver det vanliga man ser på en parkering . Drifting kommer det andas o bilen kommer användas brutalt o hårt som den ä värd att behandlas ?
varit i garaget en bra stund i dag städat lite flyttat bilen till andra sidan ganska nära väggen för garage polarn skall in med sin bil nu och fixa lite , men höger sidan är juh 99 % klar nu så bara några små saker kvar på den sidan som kan vänta lite medans jag pillar med v sidan så länge .
det som jag fixat med bilen är juh dettasom kommer på bild
flyttat bilen för bygga klart bakskärm på v sidan nu då
då har man svetsat på a4 skärmkanten på denna sidan med och tennat skarven och fixat till kanten
då börjar denna sida ta sig skall byggas om och svetsas klart vid tröskel infästnignen och även svetsas lite bakom bak kjolen kommer bli i morgon detta fixas förhoppningsvis skall försöka fixa ny gas till svetsen
ingen jätte update detta men kommer förhoppingsvis mer i morgon om jag får tag i gas till svets och om jag får mina delar som tagit oändligt lång tida att få men kommer nog i morgon hoppas ja mvh thomas
Ska bli kul som fan att se den i färdigt skick med lack och allt. Vill fortfarande ha en bild rakt bakifrån, så man kan se skillnaden mot orginal Kanon jobb utav dig annars. Lycka till resten av resan.
Ska bli kul som fan att se den i färdigt skick med lack och allt. Vill fortfarande ha en bild rakt bakifrån, så man kan se skillnaden mot orginal Kanon jobb utav dig annars. Lycka till resten av resan.
tackar hittar ingen org bild så man kan jämnföra dock men det syns ganska så mkt irl om man säger så ska bli skoj ställa den jämte en org skyline sen !
Jag hoppas du får en riktigt bra lack lagd på den sen med tanke på hur bra du gör underarbetet
ja det hoppas ja med hehe jo då det löser sig nog har 2 alternativ av lakerare tror ja antigenlackerarna på jobbet eller en gammal garage granne som är lakerare får se vilket det blir den som har tid inprincip men skall kolla lite med båda inom kort börjar juh närma sig dock så kommer jag måla motor rum och bagage rum sj med spruta samma färg som bilen skall bli men endast för underlätta allat för både mig och lackerare
Det där är en polare till mig, den är ganska ljus den där färgen
Mm lite ljus vill att den ska va ganska mörk färgen för få den djup o rå så det blir ganska mörk grafit grå om man säger så ska leta färg prover snart så do kanske ni kan få för smak på färgen
ny update i dag igen då inte å stor men pillade lite i dag med med dom nya prylarna fick mitt oljekyls kit,2x 12" fläktar wg får jag nog i veckan hoppas ja men har annat o göra så spelar ingen större roll
kyl kittet
då har man mont 2 fläktar på 12 " blir kanon med bra plats mellan motor och kyl därför sittter fläktarna så dom trycker luften istället för suga luft igenom kylet
då har man börjat montera oljekylskittet olje filtret kommer nu sitta mellan ic och balken lätt att byta filter och lättast dra slangarna snyggt i motor rummet på så vis och även kortast slangar så ! 2 av slangarna måste kortas ena a 5 cm och den andra ca 35 -40 cm
Suttit o kollat lite på fälgar i dag va tror ni om rota gtr 19" 9" fram o 10" bak 255/30 bak o 235/35 fram va tror ni ?
Det som hänt me bilen det sistaär spacklat lite på bakskärmen o gjort fäste till grillen inte haft tid det sista men blir en spurt me bakskärmen så den blir klart snart med pass form till bakstötis Sen är det tröskel kvar men börjar närma sig färdig form mässigt