2120
Sök

Nyqvist Drifting Skyline R33 makeover 2014 9/4

Byggs om från helt orginal till en bil utöver det vanliga man ser på en parkering . Drifting kommer det andas o bilen kommer användas brutalt o hårt som den ä värd att behandlas ?

319 643 Visningar
Projektet avslutat 4 februari 2015
922 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
hoppas hinna få upp bilder på  lite som hänt med bilen i dag eller i morgon
iövrigt är det mkt på G

eventuellt byta garage igen 

väntar fortfarande på delar från Usa till min och  den andra lila skylinenen i teamet

kolvar
oljepump packningar
lager 
ristrektor
osv

hoppas dom kommer snart  med

nu får ni allt  kolla in hemsidan lite och  gilla lite inlägg
vi hoppas kunne uppdatera hemsidan lite  tätare nu med lite drifting godis så som nått kul klipp eller nån nice bild från drift världen  Kanske slänger in en  vinter bus film med framöver med staywide winter edition cars smile

WWW.STAYWIDE:SE
Senast redigerat av ThomasNyqvist (9 november 2011)

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås

369 Inlägg
9 november 2011
Tillbaka till snacket om restriktorer, har varit i kontakt med Nima på PBZ om att köpa Nittos variant. Han berättade att enligt Tomeis rekomendationer så ska man inte stoppa i några restriktorer om man kör med originaltopp. Sen sa han också att original ska sitta kvar och att dom nya knackas ner över originalet.

Så för att motverka att det kommer upp för mycket olja så kan man ju antingen bygga ut tråget, sätta en extern oljeretur i bakkant på toppen eller båda två.

Tankar kring detta?? smile

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden

1 397 Inlägg
10 november 2011
FredrikF skrev:
Tillbaka till snacket om restriktorer, har varit i kontakt med Nima på PBZ om att köpa Nittos variant. Han berättade att enligt Tomeis rekomendationer så ska man inte stoppa i några restriktorer om man kör med originaltopp. Sen sa han också att original ska sitta kvar och att dom nya knackas ner över originalet.

Så för att motverka att det kommer upp för mycket olja så kan man ju antingen bygga ut tråget, sätta en extern oljeretur i bakkant på toppen eller båda två.

Det känns ju lite som att det "optimala" skulle kunna vara att köra 2 st restriktorer + större retur. Men som jag diskuterade med kompisen så är ju inte problemet att oljan inte hinner rinna tillbaka, utan att det skjuts upp för mycket olja. Skulle det vara överfullt i toppen för att det inte hinner rinna undan så skulle ju detta resultera i att oljan kommer ut typ lite överallt.

Jag har oxå hört att man knackar ner dom nya restriktorerna över dom gamla. Men detta är väl isåfall pga enkelheten så man slipper ta upp dom gamla. Hur som helst ska dom ju sitta där.
Så jag kommer köra på 2 restriktorer och ett utbyggt oljetråg. Inte någon extra retur.

922 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
FredrikF skrev:

knacka  ner org låter som du kommer få stå en stund då om du kollar orginals utformning lär inte den  gå ner en mm  va jag fattat det som

sponsor

1 397 Inlägg
11 november 2011
ThomasNyqvist skrev:
FredrikF skrev:

knacka  ner org låter som du kommer få stå en stund då om du kollar orginals utformning lär inte den  gå ner en mm  va jag fattat det som

Hmm.. märkligt, har inte kollat på utformingen men ALLA säger att den ska knackas ner. Dock ska man få ta i ordentligt smile

922 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
lill3bror skrev:
ThomasNyqvist skrev:
FredrikF skrev:

Hmm.. märkligt, har inte kollat på utformingen men ALLA säger att den ska knackas ner. Dock ska man få ta i ordentligt smile

Har bild på sida 22 tror ja det var
Mkt möjligt det går men dom är juh inte hel cylindriska
har tagit upp två av mina
Och kommer ersätta dom med en pluggad o en mindre smile

sponsor

922 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Hej ingen jätt uppdate då jag inte gjort så mkt på ett atg väntar på delar mesta dels känns det som

äntligen  bilden på nya alu dörrsidan blir rätt okej tycker jag
https://www1.garaget.org/gallery/images/40/39682/39682-b579a8626972ca89a431dcaa482420f1.jpg

Nu till Teamt  vi har planer på trycka upp lite T-shirt som vi skall sälja för 150 -200 kr
pengarna som vi  tjänar på dessa kommer så fall gå till när vi skall på event mm
finns det nått intresse hos er här av lite suport till teamet ? vore kul o veta smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/40/39682/39682-d68c2a7a38badcbaaf5f673c60bb4701.jpg

kommer  forsätta utveckla sen om intresse finns med andra färger modeller luvtröjor o nått mer skoj smile
Senast redigerat av ThomasNyqvist (13 november 2011)

sponsor

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
13 november 2011
ja köper lätt en t-shirt smile bara ja kan få med en ''dekal'' eller så som ja kan sätta på min nisse med wink

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

922 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Nomenia skrev:
ja köper lätt en t-shirt smile bara ja kan få med en ''dekal'' eller så som ja kan sätta på min nisse med wink

grymt kul o höra det  kommrer vi lösa det smile

sponsor

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
13 november 2011
ThomasNyqvist skrev:
Nomenia skrev:

låter klockers så nu har ni 1 ''supporter'' smile

922 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Nomenia skrev:
ThomasNyqvist skrev:
Nomenia skrev:

Kanon ju kolla gärna in vår hemsida eller staywide.se på facebook

sponsor

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
13 november 2011
ThomasNyqvist skrev:
Nomenia skrev:
ThomasNyqvist skrev:

Kanon ju kolla gärna in vår hemsida eller staywide.se på facebook

redan gjort wink

922 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Jippi i dag såg jag att motor delarna ä i malmö  hoppas dom är hemma snart

sponsor

1 397 Inlägg
16 november 2011
ThomasNyqvist skrev:
Jippi i dag såg jag att motor delarna ä i malmö  hoppas dom är hemma snart

KUL! Jag har precis varit och hämtat upp min motor smile Så nu ligger den i Golfen smile

922 Inlägg
17 november 2011
Trådstartare
hämtade mitt paket i dag   äntligen har det kommit efter lång väntan
https://www1.garaget.org/gallery/images/40/39682/39682-108b26ff4155cde1b09856ac09ff3003.jpg

Kolvar
pljepump + packning
ristriktorer
beg motorkuddar
cosmetic grenrörspackning

sponsor

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
17 november 2011
Mums smile

1 397 Inlägg
18 november 2011
Riktigt kul att se! big_smile vad gick tull + moms på och vad kostade delarna? undrade bara hur mycket dom gjort i påslag. Jag längtar tills mitt paket kommer!

922 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
lill3bror skrev:
Riktigt kul att se! big_smile vad gick tull + moms på och vad kostade delarna? undrade bara hur mycket dom gjort i påslag. Jag längtar tills mitt paket kommer!

17300 kosta alla delar då polarn beställde ihop
Men dom hadde värderat ner paketet så det blev lå tull o så mvh. Så hoppas du får det så med

sponsor

922 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
Idag tog jag med   lite framvagnsdelar till jobbet för upppiffning så slipat och  rengjort lite delar  efter jobbet
o sen så  har även nedre länkarmarna kommit till posten för uthämtning
sen har jag  även köpt ett par beg  tain stak  (tie stagen )
som kommer nästa vecka skall fräschas upp  och  målas om allting
hela hjulupphängningen fram  skall  målas om och  fixas till nått tips ¨på färg på delarna`?

sponsor

Sök