1434
Sök

Volvo 940 B230 goes 16v TURBO

Vinterbilen som spårade ur!

560 210 Visningar
Uppdaterades senast 18 augusti 2014
777 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
#621
Alsedakingen skrev:
Fränt skydd till remmen smile

Tackar!! big_smile

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

777 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
#622
det som hänt idag!!

LC-1an hämtad
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89563/89563-5dd3eb760194bc6b7faef1faabda7479.jpg

Farsan svetsar på lamdamuttrarna. 2st
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89563/89563-a731ec4c5b4a4f66a37ef372dfa2cae6.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89563/89563-04b7004c2834b08844c38327858b5bc4.jpg

Tryckrören svetsades idag av en granne.
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89563/89563-1f230a5891866236c85db3a087f45aa8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89563/89563-0b8990e5bdbf6f1ccddcc504a216f295.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89563/89563-4a31f5e02f032a0310f0b02efa0cd2c1.jpg

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

hondaaaaa
411 Inlägg
21 augusti 2011
#623
nu börjar det likna något!

Old hondas never die, they just get faster!
"Learn to drive a slow car fast. Otherwise you'll just drive a fast car, slow."
Club JDM of Sweden

777 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
#624
alex_bmw skrev:
nu börjar det likna något!

Jupp men mycket återstår hehe

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

777 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
#626
Lite nytt
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89563/89563-db8cb3d277b82a11d5e472d3968d084e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89563/89563-508fb0a8c200f872e60d5071b5a8c928.jpg

Ska nog DÅNA!!!!!!
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89563/89563-132d73ed719d747ce579e51641c6541e.jpg

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

maskinist
585 Inlägg
22 augusti 2011
#627
shit vilket grymt jobb du gör! big_smile längtar till emmaboda ;D


570 Inlägg
22 augusti 2011
#628
haha jaaa vi ses på emmaboda.


777 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
#629
jupp de gör vi.
kommer gå runt i min Team Björkeryd tröja HEHE

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

777 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
#630
Imon blir det mycket o göra. tanken va o starta motorn imon men hinner inte sad
Bilder kommer imon big_smile

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

777 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
#631
Gäsp!! hela helgen gått till bilen. hela kvällen imon uppstart flyttad tills tisdag GÄSP!!!!
lite bilder innan sängdags!!

Catchtanken på 4L
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89563/89563-1925c7af2b090323c6a35adc37feabdc.jpg

7 Raders oljekylare. ska dit någon gång under veckan
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89563/89563-12dbe98981da974d63f61e3aea8e2683.jpg

Vattenpumpen omsvetsad
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89563/89563-1f8a749e37ba1f6ebdf8e44bad4d26a7.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89563/89563-2b9600298e9ce7f38402d55958f14025.jpghttps://www1.garaget.org/gallery/images/90/89563/89563-b09f5b53cdb78ccb7b23d588c3fc7174.jpg
Godnatt Foks!!

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

1 213 Inlägg
28 augusti 2011
#632
Kul se det går framåt. smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

2 419 Inlägg
29 augusti 2011
#633
Fan va fint det blir! big_smile men 7raders är inte den lite väl liten?

Det är ladd styrningen du har på sista bilden va? Hur funkar det? roll


2 230 Inlägg
29 augusti 2011
#634
varför svetsat om vattenpumpen? blir det fel med 16v toppen eller med org pump anslutning?

så kan det vara då det inte blev som det skulle

181 Inlägg
29 augusti 2011
#635
antagligen tar slangen in till pumpen i grenröret eller är för nära grenröret, så han har svetsat om inloppet till pumpen för att inte smälta slangen
Senast redigerat av nameless (29 augusti 2011)


777 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
#636
strandberg31 skrev:
Fan va fint det blir! big_smile men 7raders är inte den lite väl liten?

Det är ladd styrningen du har på sista bilden va? Hur funkar det? roll

Jo möjligt, men fick den så jävla billigt så kunde inte låta bli. Får uppdatera med större senare.
Jupp stämmer bra det. Funkar så att man lägger konstant tryck på undersidan av WG från turbon, sen tan man o lägger mottryck på ovansidan. När laddet e uppnått så stänger ventilen tillluft från insuget o öppnar den tredje porten som släpper ut luften i WG ovan o ut ur systemet
Senast redigerat av Volvox40 (29 augusti 2011)

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

777 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
#637
Rojpen skrev:
varför svetsat om vattenpumpen? blir det fel med 16v toppen eller med org pump anslutning?

Som nameless sa, slangen låg emot grenröret så den var tvungen o ändras

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

761 Inlägg
29 augusti 2011
#638
Volvox40 skrev:
strandberg31 skrev:
Fan va fint det blir! big_smile men 7raders är inte den lite väl liten?

Det är ladd styrningen du har på sista bilden va? Hur funkar det? roll

Jo möjligt, men fick den så jävla billigt så kunde inte låta bli. Får uppdatera med större senare.
Jupp stämmer bra det. Funkar så att man lägger konstant tryck på undersidan av WG från turbon, sen tan man o lägger mottryck på ovansidan. När laddet e uppnått så stänger ventilen tillluft från insuget o öppnar den tredje porten som släpper ut luften i WG ovan o ut ur systemet

Men ska du verkligen använda alla 3 anslutningarna?
Jag har en likadan ventil, och där ska bara 2 anslutningar användas åt gången, den 1:a för ingående från turbon, den 2:a  anslutningen om man kör en vanlig wastegateklocka som inte har mottryck, den 3:e anslutningen använder man om man kör med mottryck, då ska den 2:a inte användas utan trycket till wastegaten ska gå direkt från turbon eller insuget vilket man nu ha


118 Inlägg
29 augusti 2011
#639
Volvox40 skrev:
strandberg31 skrev:
Fan va fint det blir! big_smile men 7raders är inte den lite väl liten?

Det är ladd styrningen du har på sista bilden va? Hur funkar det? roll

Jo möjligt, men fick den så jävla billigt så kunde inte låta bli. Får uppdatera med större senare.
Jupp stämmer bra det. Funkar så att man lägger konstant tryck på undersidan av WG från turbon, sen tan man o lägger mottryck på ovansidan. När laddet e uppnått så stänger ventilen tillluft från insuget o öppnar den tredje porten som släpper ut luften i WG ovan o ut ur systemet

Sen när det är dax för nytt oljekyl så är det ju alltid bara att seriekoppla ett nytt med det befintliga så får du fin kylning sen smile


761 Inlägg
29 augusti 2011
#640
KUMAz skrev:
Volvox40 skrev:
strandberg31 skrev:
Fan va fint det blir! big_smile men 7raders är inte den lite väl liten?

Det är ladd styrningen du har på sista bilden va? Hur funkar det? roll

Jo möjligt, men fick den så jävla billigt så kunde inte låta bli. Får uppdatera med större senare.
Jupp stämmer bra det. Funkar så att man lägger konstant tryck på undersidan av WG från turbon, sen tan man o lägger mottryck på ovansidan. När laddet e uppnått så stänger ventilen tillluft från insuget o öppnar den tredje porten som släpper ut luften i WG ovan o ut ur systemet

Sen när det är dax för nytt oljekyl så är det ju alltid bara att seriekoppla ett nytt med det befintliga så får du fin kylning sen smile

nja, även tryckfall.
insåfall ska dom sitta paralellt



Sök