JapMax skrev:
T står för touring, C för kupé.. i heter alla Bmw, vetifan vad det står för

Bilen du länka kan du garanterat pruta, 27k för en 320 är mkt, speciellt en med skrikröd inredning

"i" heter inte alla BMW, men däremot alla bensindrivna modeller med
insprutning. (rätta mig om jag har fel, någon?)
Det finns dessutom fler bokstäver att hålla koll på.
A=automat
k=katalysator (t.ex. vissa E30 på den tiden när det var nytt och "coolt" med katalysator)
d=diesel
x=fyrhjulsdrift
M/m=Om bokstaven står i kombination med annan bokstav som t.ex. "i" så brukar man mena att bilen har minst "lilla M-paketet" (som innebär M-ratt och M-växelspaksknopp typ), eller hela vägen till M-Tech kjolpaket osv. Står bokstaven med en annan siffra, som M1, M3, M5, M6 så är det en "äkta M-bil" så att säga. "Äkta M-bilar" är kan även vara modeller som Z3 M, Z4 M, X5 M och X6 M. De äkta M-modellerna är alltså toppmodellen i varje serie.
Sen kan "C" även stå för Cabriolet, alltså inte bara Coupé.
Den borde gå att pruta till typ 25K. Men håller även med om vad Dieselsmurfen skrev.
På den bilen ser du förövrigt det jag pratade om med rost på framskärmarna. Om du tittar på bilden där man ser högersidan av bilen så ser du att det börjat komma rostbubblor längst ner på sidokjolen. Det är där och längst ner på framskärmarna (alltså biten framför sidokjolen där) som är det
stora rostproblemet på E36. Akta sig för bilar med det, eller laga illa kvickt om det börjar komma eller om man köper en bil med det.
Sen vad gäller att välja mellan 318iS och 320 så hade jag nog hellre tagit en 318iS just för att den går i princip nästan lika bra som en 320, men har diffbroms och sportchassi. Mycket roligare bil än en 320.