har du kollat om sondens spänning pendlar som den skall när bilen är varmkörd? mät mellan Chassie/jord och sondens svarta kabel när bilen har drifttemp och står på tomgång. voltmeterns skall då pendla konstant ganska snabba växlingar mellan 0,1-0,9 volt, ligger värdet över detta eller ligger fast, eller segt så kan man misstänka att sonden är felaktig.
Var ute och kollade och såg att det hängde en slang från insuget som inte gick till något, testade att plugga igen den och "Vipps" han hade stabil tomgång
Men när han började bli lite varm så började han vandra på varvet men inte lika mkt som innan, Och nu gick han inte under 1500rpm
Och när han blivit varm så kom felkod 1-2-3 igen????
Var ute och kollade och såg att det hängde en slang från insuget som inte gick till något, testade att plugga igen den och "Vipps" han hade stabil tomgång
Men när han började bli lite varm så började han vandra på varvet men inte lika mkt som innan, Och nu gick han inte under 1500rpm
Och när han blivit varm så kom felkod 1-2-3 igen????
Var ute och kollade och såg att det hängde en slang från insuget som inte gick till något, testade att plugga igen den och "Vipps" han hade stabil tomgång
Men när han började bli lite varm så började han vandra på varvet men inte lika mkt som innan, Och nu gick han inte under 1500rpm
Och när han blivit varm så kom felkod 1-2-3 igen????
Bild på slangen och vart den sitter?
Slangen som jag pluggade ska gå till någon svart låda vid bakom ena lyset.. Vet inte om den har något att göra med bensinånger som ska in i insuget igen?