vadför får du inte dumpen o funka?? var tar du vackuumen ifrån??
Från insuget!
Istället för att koppla dumpen till t-korset som den sitter original går den nu direkt till insuget. Kan ställa dumpen så den e öppen på tomgång eller stångd, kommer ändå inget dumpljud Över skumt...
Kommer in en dag till dig Jacob, så ska vi kolla på din dump o se om vi kanske kan reda ut det.. så ska jag ta med dina verktyg med! jävligt störigt och skumt..
Ganska vanligt att det strular med öppen dump på b230 motorerna har jag fått en känsla av.
har öppen på min 230ET men för mig fungerar allt jättebra, och det är fortfarande jätteroligt att växla fastän jag har haft bilen i ett år så kämpa på så ska du nog kunna fixa det. Det är värt lite jobb imo:)
Enda "felet" jag har på min är att ibland när jag släpper gasen så kommer det en 50 cm lång låga ur mitt avgasrör:D Mkt underhållande när man kör på natten:)
Enda "felet" jag har på min är att ibland när jag släpper gasen så kommer det en 50 cm lång låga ur mitt avgasrör:D Mkt underhållande när man kör på natten:)
Har för mig att när jag körde med öppendump så när bilen va kall körde jag utan sladden till T motorn, Sen när motorn va varm stoppa ja tbx den, Fast då hade jag dumpen närmast spjället, sen slangen till T motorn efter, (närmast ic)
Kommer in en dag till dig Jacob, så ska vi kolla på din dump o se om vi kanske kan reda ut det.. så ska jag ta med dina verktyg med! jävligt störigt och skumt..
Ja tycker jag vi ska
Någon som vet hur man får ur tankarmaturen ur tanken? Har gjort den en gång innan, men nu har jag legat i skuffen t typ 4 timmar och den vill verkligen inte TIPS?
Har för mig att när jag körde med öppendump så när bilen va kall körde jag utan sladden till T motorn, Sen när motorn va varm stoppa ja tbx den, Fast då hade jag dumpen närmast spjället, sen slangen till T motorn efter, (närmast ic)
Jag kör alltid med min kontakt till tomgångsmotorn urkopplad, funkar utmärkt
Ja tycker jag vi ska
Någon som vet hur man får ur tankarmaturen ur tanken? Har gjort den en gång innan, men nu har jag legat i skuffen t typ 4 timmar och den vill verkligen inte TIPS?
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D