Då har man avverkat första bilträffen. Det blev Meet of the Month i Norrköping 7/7. Började kl 18 med en tripp ut till kolmårdens djurparks parkering för en "förträff" och prova att sladda lite.
Kanske inte den bästa av sladdarna, men det är en start iaf
Foto: Peking_tjej
Filmat av: Calibra-
Sen gled vi in till Norrköping igen för att ställe upp oss på Ingelsta Shoppings parkering och titta på alla andra bilar.
Nu är det bara att ställa om siktet på 5100 körningen på Mantorp Park nu på fredag. Ska bli jävligt kul då jag längtat efter att kunna köra där i flera år
ja har åkt förbi djurparken i flera veckor nu och undrat, varför är de ingen som är och sladdar på den där perkeringen ? kul och se att nån gör de iaf
Hehe, ja. det är en sjukt stor parkering, dock så är asfalten så jäkla grov, så man hinner inte med mycket innan däcken är slut . Sen var det väldigt många människor kvar på djurparken i lördags, så vi höll oss uppe i ena hörnet.
Liten rapport ifrån körningen på Mantorp Park med 5100.se
Äntligen har jag fått köra på Mantorp Så jag längtat, hehe.
Bilen gick riktigt bra, enda "negativa" var mina bromsar. Efter några varv när bromsarna blivit varma så vobblar dom som satan. Men när bilen stått ett tag och dom hade svalnat så återgick de till de normala. Så jag hörde att det kunde vara så att skivorna har spänningar i sig. Så ska lämna in skivorna på behandling när lön kommer
Sen är de nog dags att byta olja nu. Den oljan jag kör på nu 10/w40, är den oljan jag "kört in" motorn med. Märkte att den inte håller måttet riktigt för min motor. Oljetryck och oljetemp ser jättefint ut hela tiden. Men efter lite hård körning så börjar lyftarna att knacka (försvinner oxå när motorn kallnat)
Körde 3 pass á 15-20 min.
Har inte fått mer bilder än det här:
Min lillebror och pappa följde med och fotade. Har tyvärr bara fått 3 bilder än så länge
Min flickväns syster åkte med mig.
Sccchhhttteeeek
Vad händer framöver? Lördag den 21/7 är det effektmätning som gäller på AG:s i Norrköping. Helgen 3-4 Augusti är det Bilsport Action Meet på Mantorp Park. Jag kommer köra på strippen
Sattsa på ett par bra skivor som tex dba eller så. Inget kul att åka och tänka på hur bromsarna mår.
Håller med! Men innan jag gör de så ska jag prova att behandla skivorna. Det är inget fel på storleken på skivorna, till min vikt så funkar dom mer än väl. Men har kikat lite på andra märken på skivor från www.pean.se oxå
21/7 var det äntligen dags för bänkning. Knotan_nrkpg hade dragit ihop ett gäng med bilar (8 st) som skulle ha en bänkningsdag hos AGs i Norrköping.
Resultaten var väldigt varierande, från 98 - 548 whp.
Jag gick ut som näst sista bil att bänkas. Nerverna var på topp och jag hoppades på minst 400 whp.
Bilen är inte ordentligt mappad, utan är gjort på gatan med väldigt bra resultat ändå tycker jag. Första rundan vi körde visade 447whk, redan där var jag helnöjd, men Tony (AGs) var inte nöjd över soppamappen. Så han la några snabba knapptryck på datorn och körde 2 rundor till. Slutresultatet blev 508 hk och 528 nm på hjulen vid 1.7 bars laddtryck.
Resultatet blev detta Dippen i slutet är ett litet fel i mappen, men jag kan leva med de
Allt som allt, sjukt nöjd med 508 på hjulen. Det skulle nog itne vara något problem att kräma ut ~100 hk mer med en ordentlig mapp, men jag nöjer mig för i år, för nästa år kommer det en raceturbo
3-4 Augusti är det bilsport action meet, där ska jag köra på strippen