Riktigt tjusigt! Gött att se att de går framåt! Satt upp något mål på den när den ska vara körklar?
Mitt första mål var nu i sommar. Men tror inte den kommer vara körklar då tyvärr, dock kommer den ju att se ut som en bil, men kommer saknar vitala delar. Så istället för att jäkta, så blir de till nästa sommar, så hinner man köpa dom delarna man vill ha.
Mycket bättre att det får ta den tid det tar och sakerna blir bra än att stressa och det krånglar hela tiden.
Håller med dig Jockespurny. På tal om ingenting. lördag den 18e är det dags för den årliga dragracingmarknaden som Åby Motorklubb annordnar.
All info om marknaden hittar ni på Facebook-eventet via länken nedan!
De går som sagt väldigt fort framåt just nu och det känns väldigt bra.
Golvet när nästan färdigt med stag, har bara växellådsfästet kvar. Ska väl försöka börja plåta resten av golvet nu på tisdag. Nästa vecka bör även mitt pedal-set dyka upp. Kommer även behöva beställa krängningshämmaren innan jag plåtar de sista bakåt på bilen. Jag behöver även titta på att bygga klart funnycar bågen, det är bara lite små stag kvar på den.
Sen är de nog dags att ringa SBF igen för en chassibesiktning och hoppas på att den blir godkänd
Golvet när nästan färdigt med stag, har bara växellådsfästet kvar. Ska väl försöka börja plåta resten av golvet nu på tisdag. Nästa vecka bör även mitt pedal-set dyka upp. Kommer även behöva beställa krängningshämmaren innan jag plåtar de sista bakåt på bilen. Jag behöver även titta på att bygga klart funnycar bågen, det är bara lite små stag kvar på den.
Sen är de nog dags att ringa SBF igen för en chassibesiktning och hoppas på att den blir godkänd
Fan va grymt bil. Finns det fler Skyline-dragsters?
Har sett någon R33, tror jag de var, på blocket för några år sedan. Men den var nog bara klassad för 8.50. Om man ska se de som "dragster". Annars är de nog ganska vanligt att åka Strippen, i standard chassi med slicks, med skylines ändå. Men jag kommer nog vara ganska ensam, iaf i Sverige, med att bygga om en Skyline så pass mkt för dragracing, nu när White Thrash sålt av sin R32 GTR till Australien.
I Europa har jag dålig koll, men känner till "Project GTS" från England som har/hade en väldigt fräck R33
Har sett någon R33, tror jag de var, på blocket för några år sedan. Men den var nog bara klassad för 8.50. Om man ska se de som "dragster". Annars är de nog ganska vanligt att åka Strippen, i standard chassi med slicks, med skylines ändå. Men jag kommer nog vara ganska ensam, iaf i Sverige, med att bygga om en Skyline så pass mkt för dragracing, nu när White Thrash sålt av sin R32 GTR till Australien.
I Europa har jag dålig koll, men känner till "Project GTS" från England som har/hade en väldigt fräck R33
Ser bra ut , tummen upp , var ska du ha fästet för bromsskärm ? Mvh Johansen
Tack så mycket! Jag är själv väldigt nöjd!
Bromsskärm hade jag tänkt att bygga ett fäste för där jag ringat in. och för att visa vart den hamnar höjdmässigt så ser du den första bilden. Hoppas det inte är för högt upp bara
Jag har även tankar på att byta ut mina bakre dämpare för att kunna sänka bilen lite till. Dämparna jag har nu är i bottenläge och kan inte sänkas mer.
Så sjukt häftigt att se din bil jobbas frammåt lill3bror! kämpa kämpa så är du snart bakom ratten
//Ola
Ja,, det var Maxouts gamla som jag menade. Var osäker vilken kaross den satt på. Skrev faktiskt R32 först men sen ändrade jag innan jag skickade svaret
Australien är ju livsfarligt vassa på att bygga Skylines
Tanken är ju att bilen ska se ut som en bil till sommaren, men att den inte kommer gå att köra då jag inte kommer ha hunnit köpa allt som jag behöver till sommaren.