2574
Sök

Audi As4-R 2.2TQ Goes Rs4-R Sedan!

Målet med denna bil är att bygga den bil som Audi aldrig byggde. En Rs4 sedan med 5cylindrig 2.2l 20v turbo motor

666 004 Visningar
Projektet avslutat 7 april 2014
54 Inlägg
2 juni 2011
Ok. Vet att allt om hur det är när man inte är nöjd med nåt, det irriterar bara i längden så lika bra å göra om direkt i så fall.. Inte andras åsikter som är viktigast, det är ju alltid att man är nöjd själv cool

248 Inlägg
3 juni 2011
TheGuard skrev:
Mjo här ligger man i! big_smile

Okej, ja det kommer nog bli ett snyggare rör ändå för jag vart inte 100 nöjd med detta..
Men en erfarenhet rikare iaf wink

Är det samma diameter på röret som intercooler anslutningarna?

Audiot
1 153 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
Sparky_s2 skrev:
TheGuard skrev:

Okej, ja det kommer nog bli ett snyggare rör ändå för jag vart inte 100 nöjd med detta..

Japp det är samma ifrån första utgången på IC till ut från andra sen blir det lite större strax innan insuget.

Det är ju avgasdelar jag byggt på å i varke skarv så finns det ju en "ficka" för rören är inte kapade å svetsad kant i kant så att säga. sad fuskade p.g.a för dåliga resurser sad

248 Inlägg
3 juni 2011
TheGuard skrev:
Sparky_s2 skrev:
TheGuard skrev:

Japp det är samma ifrån första utgången på IC till ut från andra sen blir det lite större strax innan insuget.

Det är ju avgasdelar jag byggt på å i varke skarv så finns det ju en "ficka" för rören är inte kapade å svetsad kant i kant så att säga. sad fuskade p.g.a för dåliga resurser sad

Okej ja men då är jag med smile

190 Inlägg
3 juni 2011
Dessa strålkastare var ju sugen på från början med, Kommer bli tonad film på min nu istl smile

"Svajande tomgång, avgasknallar och en ny luftmassemätare per år på en originalare, de e najs!" /Marcus "Mäki" Källström

Audiot
1 153 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
Monterat 19" å ställt ner bilen på backen. såå nice!
Har fäst å dragit strömkablarna lite snyggare ifrån generatorn till startmotorn.
Har äntligen fått alla mina VDO mätare! Stort tack till Mekonomen i Hudiksvall som med stort tålamod fick fram mina mätare!
Test monterade mätarhållaren med mätarna i (OBS ej inskjuten helt)

https://www1.garaget.org/gallery/images/62/61907/61907-c513c8ca7863886893869556cd208f44.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/62/61907/61907-3d29632b425da222811370b11e3af1a1.jpg
Senast redigerat av TheGuard (3 juni 2011)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
3 juni 2011
Ser riktigt jävla bra ut det här.... Kommer bli så galet najs!

Edit:
Kan förresten tipsa om www.tmtuning.com dom säljer VDO och är väldigt bra att ha och göra med, tullfritt tror jag det är också för dom verkar hålla till i Tyskland.
Senast redigerat av Mäki (3 juni 2011)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Audiot
1 153 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
Mäki skrev:
Ser riktigt jävla bra ut det här.... Kommer bli så galet najs!

Edit:
Kan förresten tipsa om www.tmtuning.com dom säljer VDO och är väldigt bra att ha och göra med, tullfritt tror jag det är också för dom verkar hålla till i Tyskland.

Tackar!

Okej, ja det är ju KG Knutsson som strulat till det sen har VDO själv haft problem med tillverkningen av mätarna, glasen vart dimmiga men nu har jag fått rätt å riktiga mätare! big_smile

Audiot
1 153 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
RandomHero skrev:
det tar sej ju=)

Absolut! Gnistan kom å lågan tändes! cool

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
3 juni 2011
RandomHero skrev:
det tar sej ju=)

Sa pyromanen wink

Allfixare
1 475 Inlägg
3 juni 2011
TMtuning är en tysk kille, han tar väl hem själv från tyskland skulle jag tro. Blir kung iaf dennis=)

Audiot
1 153 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
fish skrev:
TMtuning är en tysk kille, han tar väl hem själv från tyskland skulle jag tro. Blir kung iaf dennis=)

Tackar, glöm inte bort å kom på min 30års fest! big_smile

Audiot
1 153 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
Första försöket till uppstart vart Epic fail.

Inge ström ut ifrån bilen till tillslaget på startmotorn...
ska koppla bort carguard larmet som ändå inte funkar...misstänker att det inte funkar då original styrdonet till bilen inte längre finns där...så sen ska vi se om det går å få snurr på grejorna.

238 Inlägg
6 juni 2011
TheGuard skrev:
Första försöket till uppstart vart Epic fail.

Inge ström ut ifrån bilen till tillslaget på startmotorn...
ska koppla bort carguard larmet som ändå inte funkar...misstänker att det inte funkar då original styrdonet till bilen inte längre finns där...så sen ska vi se om det går å få snurr på grejorna.

Du som skulle höra av dig när du skulle göra första starten! sad wink

/Johan Sandell
You can sleep in your car but you can't race your house!
Audi V8 3.6 (pt) -90 "Projekttråd"

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
6 juni 2011
Nä men han bara provade att nyckel osv funkar, och att den startar innan han gör första uppstarten lol

Audiot
1 153 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
precis måste ju testa så det rör sig först....satt i 2 timmar i tele support typ så det hade nog inte varit så roligt å va där då tongue

Audiot
1 153 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
nytt försök i morgon.

Sök