3089
Sök

Audi As4-R 2.2TQ Goes Rs4-R Sedan!

Målet med denna bil är att bygga den bil som Audi aldrig byggde. En Rs4 sedan med 5cylindrig 2.2l 20v turbo motor

666 100 Visningar
Projektet avslutat 7 april 2014
Allfixare
1 475 Inlägg
26 november 2011
Trökigt med dörren sad Kanske sämsta stället på dörren att få en buckla å. Annars blir det nog bra=)

Yrkes Chafför
380 Inlägg
26 november 2011
vilken dörr är det? mvh

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

248 Inlägg
27 november 2011
Fan va surt med domkraftsolyckan sad ... Är domkraften köpt på Jula? Spanade in en liknande där igår som jag blev sugen på att köpa......

Audiot
1 153 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
fish skrev:
Trökigt med dörren sad Kanske sämsta stället på dörren att få en buckla å. Annars blir det nog bra=)

Va på förar dörren som dom lackerade om efter inbrottet förra året och ja tog verkligen på sämsta stället. sad

Audiot
1 153 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
Sparky_s2 skrev:
Fan va surt med domkraftsolyckan sad ... Är domkraften köpt på Jula? Spanade in en liknande där igår som jag blev sugen på att köpa......

Köpte den hos Grunt.se
Har bytt pumpdelen på den 1 gång men den nya läkte oxå. Ofta dåligt ihop skruvade.

Audiot
1 153 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
Önskeliste inför Julen!
http://www.streetperformance.se/Shop/Image/Setting/header-4.png

Det blir svarta OK med 356mm skivor fram och bak http://www.streetperformance.se/Shop/Image/Article/Bromskitbak_3.jpg

Samt en hydralisk handbroms
http://www.streetperformance.se/Shop/Image/Article/0001D2-2-1_2.jpg
Mer ingående detaljer kommer fram över! smile
Senast redigerat av TheGuard (8 december 2011)

65 Inlägg
6 december 2011
Dom bromsoken såg ju inte helt fel ut ......

Audiot
1 153 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
SKulle sitta fint dom där...

Allfixare
1 475 Inlägg
6 december 2011
Vad ska du göra på bes med hydraulisk handbroms då? Man måste ha en mekanisk broms oxå... Feta ok!

Audiot
1 153 Inlägg
6 december 2011
Trådstartare
Om man har ombyggt fordon får man ha hydralisk handbroms.
Skall dock försöka bygga ihop rs4 handbroms spaken med den hydraliska så man man behåller orignal looken och spärr funktionen. smile

309 Inlägg
6 december 2011
har suttit i ett par timmar nu och snirklat igenom bilder, inlägg och kännslor.

slutsats: VILKET SJUH*LVETS BYGGE! big_smile

''low is a lifestyle''

Audiot
1 153 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
Mattias-M skrev:
har suttit i ett par timmar nu och snirklat igenom bilder, inlägg och kännslor.

slutsats: VILKET SJUH*LVETS BYGGE! big_smile

Hehe tackar och värre blir det med tiden, synd man inte har fler sponsorer bara :p

309 Inlägg
7 december 2011
de är bara att köra på för s*tan wink

''low is a lifestyle''

Audiot
1 153 Inlägg
7 december 2011
Trådstartare
Hade man haft mer pengar så hade det spåra ur rejält wink

Audiot
1 153 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
KOmmer måsta bromsa inköp av bromsar p.g.a ekonomiska skäl..*suck* hatar hus!

FAKTA ifrån återförsäljare av D2 ang vinterkörning med deras bromsar:
Citat ur ett mail följer nedanför:
"Jag har 0 personer som har överhuvudtaget klagat eller haft problem hos mig med tätningar eller kärvande kolvar. 0 styck!

Detta av flera hundratals kit sålda i Sverige, jag har monterat flera kit själv här i GBG när vi hade verkstaden öppen, dessa rullar året runt som brukisar, detta inklusive mig själv med min Saab, 330mm 8-kolvsok. Inga problem, äldsta bilen monterades det på 2006…

Jag har aldrig såld renoveringskit, aldrig till dessa ok.

Jag skall visa dig hur kolven ser ut på våra ok samt på en som helt saknar dammskydd. Våra ha en ring runt kolven som skrapar av eventuellt smuts. Men ett traditionellt dammskygg bestående av en stor gummi bälg finns det inte."

Hamster
817 Inlägg
8 december 2011
Är hela ditt ovanstående inlägg från leverantören?

Vet dock ett flertal som kör med D2 bromskit året runt och inte haft problem.
Den ena jag känner har t.o.m monterat av sitt kit och har det liggandes i en låda (pga att han sålde bilen).
Hittade inga direkt fel på dom smile

Ang coilovers så körde jag året runt med min Mondeo Sedan (K-sport) 8000 mil  smile Dom ser inte så fina ut nu och dom går itne att justera i fjädertallrikarna pga att det sitter en jävla massa grus i gängorna. Men det är ju inte coiloversen fel :p

Audiot
1 153 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
Japp allt ifrån "FAKTA ifrån återförsäljare av D2 ang vinterkörning med deras bromsar:" och neråt är skrivet ifrån leverantören här i sverige.

Hamster
817 Inlägg
8 december 2011
TheGuard skrev:
Japp allt ifrån "FAKTA ifrån återförsäljare av D2 ang vinterkörning med deras bromsar:" och neråt är skrivet ifrån leverantören här i sverige.

Lite märkligt sätt han uttryckt sig på kan ju jag tycka. Frågan är vad du skrev wink hihi

Audiot
1 153 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
Keller skrev:
TheGuard skrev:

Lite märkligt sätt han uttryckt sig på kan ju jag tycka. Frågan är vad du skrev wink hihi

Skrev att jag hört att folk inte rekommenderar "billiga" broms kit om man skall åka på vintern.

Audiot
1 153 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
Update!

Rs4 innerskärmar inköpt och påväg samt inväntas kolfiber detaljer oxå wink
Söker fortfarande 2 st framskärmar och vänster sidokjol.
Bilder kommer givervis när artiklarna kommit till sverige.

Sök