Vad sitter det för motor i min Volvo 244 GL -80

beckstroem
11 november 2010 · 871 Inlägg

AirOne skrev:

beckstroem skrev:

AirOne skrev:

Nog för att fordonet i fråga har några år på nacken, men hur ofta är fallet att hela motorn är utbytt?
Ser den utbytt? Har någon tidigare ägare nämnt nåt om detta har inträffat?

vet nuvarande ägare inte skillnaden på A och E så är det svårt att kanske se om den är utbytt till större cylindervolym osv ?

Hur ofta man byter hela motorn? går blocket sönder byter jag till en komplett motor jag ? inte ofta det endast är toppen?

Tidigare ägare kanske inte visste någonting och på så sätt inte kunde förmedla detta ? (om den nu är utbytt)

Är man en duktig ägare och säljer ett fordon så berättar man om sådana saker. Är det inte rent utav olagligt att inte berätta om att det inte är samma motor/kaross från fabrik, som näste person köper?
Menmen. Det vet man ju inte. Men annars är det ju enkelt att skilja på om det är en insprutare eller förgasare.
Nog för att jag är bra kass på motorer men sånt ser till och med jag tongue

haha :p men förra ägarn kanske bara köpte den för att ha som vinterbil, sköt motorn och bad en kompis byta och inte brydde sej värst :p

G-sson
11 november 2010 · 612 Inlägg

Mycket hinner hända på 30 år. Motorer går sönder, eller byts ut för att få några hästar mer...

turboforssen Telge Drifting Team
11 november 2010 · 5 398 Inlägg

holiday skrev:
ok, så b21E tändstift som jag hittade på tradera passar inte..? smile

om du skapa tråden för att veta om dom tändstiften passar så är svaret ja dom passar
tror b23e stiften är lite hårdare men går att köra med

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang