Det var ett tag sen man skrev något i projektråden men det beror mycket på att jag åkt med bilen i sommar sen har man även köpt hus, så med indragning av jordvärme, takbyte, murande av skorsten, renovering av garaget och insidan av huset, byggande av biorum och jobb så har man haft lite ont om tid

Det känns dock bra att få ett riktigt garage nu med plats att öppna dörrar och plats för arbetsbänkar mm.
Hur som helst har vissa saker tagit väldigt lång tid så jag väntar fortfarande på diffklumpen till nya bakaxeln men det är klart att det blir nya utväxlingsdrev och sen så ställer de ner diffbromsverkan så får man hoppas det blir bra.
Imorgon så ska den in på lackering pga av att en låssmed tappade en låskolv på den för ett knappt år sedan men jag har väntat tills nu med att åtgärda det. Så det har blivit en del demontering igårkväll.
I vinter blir det en dryga saker att ta tag i, styrningen av cabben behagade att ge upp så det är kortslutning någonstans på vägen ifrån cabmotorn så det är bara att börja riva.
Jga tycker även att konstigt resonansljud kommer från de rostfria headersna så jag har köpt helt nya gjutjärnsgrenrör som blandannat finns till de nya Vortecmotorerna, original grenrör är som sagt riktade rakt ner på ena sidan så de går in i framvagnsbalken.
![http://i.ebayimg.com/t/1996-2000-Chevy-GMC-Truck-5-0L-5-7L-Exhaust-Manifold-302-350-RIGHT-/00/s/MTAwMFgxMDAw/$T2eC16JHJIIE9qTYI6DRBQDbduYOs!~~60_57.JPG]()