Stoppa buskörning?

Tiger1978 Fattig student
23 november 2010 · 1 282 Inlägg

2ooSX skrev:

Tiger1978 skrev:

2ooSX skrev:
Jag sladdar inne på byn, alltså så farligt är de tinte som vissa påstår.. använder man hjärnan och kollar lite så är det ingen fara, man behöver ju inte hålla fullgas, det räcker med en liten putt på gasen så bilen åker LITE på bredden.. man behöver inte ha hela bilen på fullvarv över hela vägen..

Så jo jag sladdar i byn ofta.. dock försiktigt, åker in på industriområden och sladdar av mig riktigt emellanåt.. smile Så min fråga är, är det verkligen så farligt där? eller är det här mest bara.. för att?..

Och du tror att dina bromsar tar såpass bra på bredden när det plötsligt råkar springa ut en unge efter nått genom en häck eller nått? Kan ju isåfall informera dig att om du skulle klippa min unge pga lite lek så lär du få lämna detta landet innan jag får tag på dig..

Till ts, ta dig lite tid i kurvan och försök få nån av idioterna på bild.. Gärna så många som möjligt, då har du lite kött på benen när du kontaktar kommunen och polisen, tror att om du lyckas få med reg nummer på bilderna så kommer troligen dessa förklara vilket fel där är på deras bil som gör att dom kommer på bredden på en 30 väg..

Haha, hota på du.

Om ungen skulle springa ut så skulle denne på påkörd i vilket fall om en bil åkte rakt fram ändå..  bromsarna tar ju lika dåligt ändå fast man åker rakt fram? Jag har koll, om du inte tror så får du gärna åka med på en sväng i byn på lite ställ wink haha

Har du ett körkort?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
twin_cam Smålänning
23 november 2010 · 7 877 Inlägg

2ooSX skrev:

Tiger1978 skrev:

2ooSX skrev:

Haha, hota på du.

Om ungen skulle springa ut så skulle denne på påkörd i vilket fall om en bil åkte rakt fram ändå..  bromsarna tar ju lika dåligt ändå fast man åker rakt fram? Jag har koll, om du inte tror så får du gärna åka med på en sväng i byn på lite ställ wink haha

Har du ett körkort?

Vad är ett körkort? något man kan äta?

Nä men alla som har körkort vet att bilen inte stannar lika lätt i sedled, och vet dessutom att ABS inte fungerar när mn glider sidleds.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
MurranBoy Streetracer
23 november 2010 · 66 Inlägg

DusanMandick skrev:
låt skiten va bara ? du lär bara få mer problem om du skulle slänga ut nån framför en bil eller salta eller vattna vägen ? vem är mest "idiot", den som vattnar en väg så en kille på 18år me nytt körkort åker i diket, eller nåra kompisar som ska va ute o sladda lite på vintern ? tänk också på att de kan va fel person som råkar illa ut om du gör nåt i den kurvan.

Greta. 85år, klarar nog inte av ifall hennes yaris plötsligt börjar glida iväg och hon rattar fullt åt andra hållet och sen får fäste för nån har saltat punktvis.

Eller säg att du slänger ut en boll eller liknande mot en bil och träffar vindrutan på bilen, vad tror du chauförren gör då ? jag hade iaf slängt ner dig på backen och låtit gravitationen ta ut sin rätt.


Så nej, låt skiten va. Du kommer inte få ut mer än problem av allt, eller ett vi ska kolla på det av polisen/kommunen.

Vänta tills den personen kommer i närheten av TS barn/barnvagn, då ska jag möblera om den personen och sen låta "gravitationen" göra det omöjligt för personen att inte kunna köra bil på några år.... Stackars snorunge va? Eller inte....

MurranBoy Streetracer
23 november 2010 · 66 Inlägg

Lägg ut lite äpplen på vägen, förhoppningsvis så kommer det en älg och ställer sig i vägen där dom kommer och sladdar... Ditt fel? Nej knappast...

Navkapsel
23 november 2010 · 4 637 Inlägg

twin_cam skrev:
sjön

Då ser ju inte folk (12-åriga pojkar) hur fräna de är...

Senast redigerat av EmilHammarlund (23 november 2010)

Navkapsel
23 november 2010 · 4 637 Inlägg

MurranBoy skrev:
Vänta tills den personen kommer i närheten av TS barn/barnvagn

Kan vara för sent då tyvärr.

Spelis
23 november 2010 · 1 926 Inlägg

Ta regnr, ring och förklara LUGNT att du uppskattar om dom kan ta det lite försiktigt utanför ditt hus eller din gata. Det skulle bita mest på mig

Att skälla eller leka polis kommer bara leda till att dom kör där för att jävlas

Att ställa ut saker leder till andra problem blablabla detta har sagts många gånger redan..

Tiger1978 Fattig student
23 november 2010 · 1 282 Inlägg

2ooSX skrev:

twin_cam skrev:

2ooSX skrev:

Vad är ett körkort? något man kan äta?

Nä men alla som har körkort vet att bilen inte stannar lika lätt i sedled, och vet dessutom att ABS inte fungerar när mn glider sidleds.

Beror väl helt enkelt på wink Och jo, jag kommer fortsätta sladda i de flesta kurvor ja ser wink

Det märks att dom har missat nån del i din trafikutbildning, du förtjänar fan inte det iallafall.. Kanske skulle vara svårare att ta körkortet efter en ordentlig psykvalidering..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Koop
23 november 2010 · 1 867 Inlägg

Jag tror hela grejen beror på felaktig inställning från TS sida.
Du börjar helt fel genom att kalla det "buskörning", att låta bilen gå sidlänges på tvåan genom din kära böj är inte buskörning, det är bilkörning. Oftast utfört av människor som vet hur man framför en bil, på riktigt.

Om kalle 18 år och hans kompisar snurrar in i ditt staket, då blir det bara för dumt, men när bil efter bil har passerat genom kurvan som du säger och ingenting har hänt än, ta det som ett tecken. Så jävla "busigt" är det inte.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Putteliten
23 november 2010 · 9 077 Inlägg

Hur kan en del av er här i tråden sitta och säga att ni har full kontroll på allting när ni är ute och sladdar??? Ni har säkert full koll på era bilar vid tillfället, men ja tror fan inte att ni är lika uppkäftiga när det springer ut en unge framför er när ni är mitt i ett gohäng, och ja tror fan inte att ni har så stor chans som en del av er sitter och säger här i tråden!

Volvo 740 GLE Cab "Farsans bygge" (1986)
Volvo V40 2.0T Greyline Fas 2 "Flygande Holländaren" (2002)
Chevrolet Bel Air 4-Door Sport Sedan "Farsans Classic Chevy" (1956)
Navkapsel
23 november 2010 · 4 637 Inlägg

Putteliten skrev:
Ni har säkert full koll på era bilar vid tillfället

Man har aldrig full koll på sin bil i sladd.

Senast redigerat av EmilHammarlund (23 november 2010)

discokapten Kapten på disco!
23 november 2010 · 1 729 Inlägg

Koop skrev:
Jag tror hela grejen beror på felaktig inställning från TS sida.
Du börjar helt fel genom att kalla det "buskörning", att låta bilen gå sidlänges på tvåan genom din kära böj är inte buskörning, det är bilkörning. Oftast utfört av människor som vet hur man framför en bil, på riktigt.

Om kalle 18 år och hans kompisar snurrar in i ditt staket, då blir det bara för dumt, men när bil efter bil har passerat genom kurvan som du säger och ingenting har hänt än, ta det som ett tecken. Så jävla "busigt" är det inte.

Menar du allvar med det där? Att försätta omgivningen för en förhöjd risk genom att medvetet låta bilen gå "sidlänges" in i en kurva är väl ffs inte att kunna köra bil, att kunna köra bil innebär bland annat att inte utsätta omgivningen för förhöjda riskmoment.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
bmx
23 november 2010 · 7 100 Inlägg

spelar ingen roll hur bra du är på sladda,man gör det INTE I ETT BOSTADSOMRÅDE!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
bmx
23 november 2010 · 7 100 Inlägg

2ooSX skrev:
Spelar inte heller någon roll hur bra man är på att köra, så ska man inte köra 160 km/h på någon väg.. för närsomhelst kan man mista kontrollen och frontalkrocka med just en barnfamilj..

precis va som kan hända när du sladdar inne i stan som du säger!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
JonR
23 november 2010 · 3 259 Inlägg

En sån här på ett väl synligt och lämpligt ställe eller första bästa lyktstolpe: http://www.expressel.se/group.htm?category_id=15140

Med en skylt tätt intill så man klargör saker.

Det får nog dom flesta att lugna ner sig, tills nån kommer på iden att plocka ner den! smile Men dom är ju billiga så kan ju vara värt att köpa 2-3st...

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
bmx
23 november 2010 · 7 100 Inlägg

2ooSX skrev:

EmilHammarlund skrev:

2ooSX skrev:

Beror ju från fall till fall.. det finns faktiskt öppna ytor i tättbebyggt område också wink

Men på många öppna ytor i tätbebyggt område bygger dom hus och då finns det ju barn, katter, vuxna, invandrare, hundar mm där. wink

Hahah, "barn, katter, vuxna, INVANDRARE, hundar där" big_smile hahah.. ursäkta men de lät roligt :p

Men om man är smart så kollar man runt innan man sladdar ;D och i 150 km/h kan man komma in i en svag kurva för att sedan se att en häst med vagn är på vägen eller en slö traktor så man är tvungen att väja för att sedan frontalkrocka med den nu, kända barnfamiljen wink hah

joo men tänk om barnen,katterna,vuxna,invandrarna och hundarna står dolt bakom nåt då?
och du kollar lägger först,sen när du vänder och åker på sladd så kan dom komma fram då.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
SportPilot Ubåtsingenjör
23 november 2010 · 7 229 Inlägg

2ooSX skrev:
Åhå.. kinkiga dom flesta verkar vara, jag menar.. man har ju lite vett när man sladdar? det finns visserligen idioter inom allt, men när jag sladdar så tänker jag före och det går inte snabbt kan ja säga.. ja gasar till och släpper gasen, det går fortare att köra rakt fram.

Så om en bil med friktionsdäck utan ABS åker rakt fram istället för jag som kommer med Nya dubbade däck och sladdar betydligt långsammare anser jag säkrare..  yttra er inte om något när ni inte har fakta..

Är ni så jävla duktiga själv? har ni aldrig kört över 120 km/h?.. någon här som yttrat sig om att det är livsfarligt här att sladda, har nog kört 160 km/h +.. tänk att åka på en oljefläck och möta en barnfamilj? och frontalkrocka?..  eller väja för ett djur? ..

det är som så här att det är skillnad att köra fort/brett och att köra som en jävla idiot !! kör man på sladd i ett bostads område med barn runt om är det något som inte står rätt till där uppe

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
fjanthjulsdrift tesagt e tesagt!
23 november 2010 · 21 Inlägg

värst va de klankas ner på 2ooSX nu då? ni som klagar är ju inga änglar heller på ett eller annat sätt

Senast redigerat av fjanthjulsdrift (23 november 2010)

2FFU
LillMumin
23 november 2010 · 80 Inlägg

Nu är det såhär att där 200sx bor, är det inte särskilt livat. Det är inte som i sthlm city, eller någon annan storstad. Vi bor i en liten by, där det finns 3 kurvor och ett hus. Är någon ute, då är det på nyår för att skjuta raketer, och det är ganska stora öppna ytor, även i beboeligt område. Så tänk lite, alla städer/byhålor ser inte ut som era. Att glida i 20 kilometer i timmen på ett litet pnutt ställ, är inte hela världen. Som han säger, vem kör säkrast, idioten i friktionsdäck som glider 50-60 genom stan, och utan ABS, eller en som kör i ca 20 och petar till på gasen lite så han får ett litet ställ och kör med med ABS och nya Hakkapelitta dubbdäck?

SportPilot Ubåtsingenjör
23 november 2010 · 7 229 Inlägg

LillMumin skrev:
Nu är det såhär att där 200sx bor, är det inte särskilt livat. Det är inte som i sthlm city, eller någon annan storstad. Vi bor i en liten by, där det finns 3 kurvor och ett hus. Är någon ute, då är det på nyår för att skjuta raketer, och det är ganska stora öppna ytor, även i beboeligt område. Så tänk lite, alla städer/byhålor ser inte ut som era. Att glida i 20 kilometer i timmen på ett litet pnutt ställ, är inte hela världen. Som han säger, vem kör säkrast, idioten i friktionsdäck som glider 50-60 genom stan, och utan ABS, eller en som kör i ca 20 och petar till på gasen lite så han får ett litet ställ och kör med med ABS och nya Hakkapelitta dubbdäck?

Självklart vet inte vi hur det ser ut där han kör ! men det som ts beskriver är sjukt ! och 200sx verkar försvara dessa idioterna... jag har absolut inget imot att man kör på ställ om man har stora marginaler samt det inte är en massa barn eller annat folk som kan fara illa utav att man leker.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang