Volvo slungdiffad 1041 bakaxel, Sitter i alla 940 turbo?

Bensinskallen P o r s c h e
25 mars 2011 · 1 700 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Nej det går knappast rakt fram på vintern, snarare på tvären om man kör svetsat

Beror på hur man kör. Om man fegar går det rakt fram. Om man lägger vikt på framhjulet och gärna lägger till lite gas så de släpper en aning bak glider han runt så snällt så wink

Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Tonycrona
26 mars 2011 · 400 Inlägg

vem fan fegar:D haha

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
740GLEsnow
7 juni 2011 · 228 Inlägg

Growe skrev:
kan bekräfta..du kan ta valfri axel från 740 88b- enda till 98:ans 940 axel
samtliga dom passar
och h-mätaren kommer fungera fin fint så länge den är hel på bakaxeln

kvittar om det är aut manuell diesel osv
men så klart blir det tråkigt när bilen varvar mer än nödvändigt osv
har du en 940turbo med manuell låda borde du ha 3.54 har du automat borde det vara 3:73

jag har 740 88-b men jag det är 3 stift på min!

loow Jävel
26 september 2011 · 2 018 Inlägg

Har haft 4 st 945or..

945 Turbo 98.              Slungdiff som rasade
945 Ltt  96                   Ingen diff
945 16v 91                  Slungdiff som lät illa (precis som den lät på turbon innan den rasade)
945 Turbo Automat 91  Slungdiff

Så era ord verkar stämma väldigt bra, o jag kan säga att jag inte är särskillt imponerad av slungdiffen.
Men, roligare än en vanlig axel är den ju defenitivt.

You got to risk it, to get the biscuit :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang