4086
Sök

Läckande bromsservo!!!!

104 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
Tjenare. Har en Audi A4 Avant 98 som började krångla med bromsarna för några dagar sedan. Bromsen började ta längre och längre ner. Igår gick jag ut till bilen och bromsen tog då längst ner i golvet både avstängd och startad. Oljan har försvunnit helt men hällde på en halv flaska igår, och pumpade länge utan att det då försvann någon olja.
Har haft bilen upplyft samt en satt i och pumpade men såg inga läckage. Kan det finnas någon möjlighet att den läcker in i bromsservon? Hur kollar man det?  Bromsen är som sagt lätt som en fjäder.

Tacksam för svar MVH

"Turbo is da shit"
Motorrenovering på gång=)=)

P o r s c h e
1 700 Inlägg
28 november 2010
Kan vara som så att det var dåligt med bromsvätska från början, och sen har du kört ner beläggen tillräckligt mycket för att det ska komma in luft i cylindern, och då är skadan skedd även om man fyller på nytt.

Bromsvätskan ska inte kunna läcka in i servon, för ( på normala bilar i alla fall ) är huvudcylinder och servo två separata system, du kan skruva bort cylindern från servon utan att det läcker, för det sitter tätning både i cylindern och servon. Läcker det då där kommer det ut mellan cylindern och servon.

104 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
Jag kollade det för 2 månader sedan och då var den halv full. Såg även att kontakten som sitter på behållaren till bromsvätskan var borttagen så jag satte dit den, då när jag startade tjöt det och bromslampan blinkar hela tiden( då var behållaren full).

"Turbo is da shit"
Motorrenovering på gång=)=)

Sök