Angående: Bilträffar i stora underjordiska garage i Göteborg ! rosenlundsgatan 6 klockan 20:00 den 29/1

JBE
26 december 2010 · 13 Inlägg

håller med tidigare inlägg,, sätt ett datum med lite mer framförhållning, annars kan det bli väldigt dålig uppslutning.

Senast redigerat av JBE (26 december 2010)

Pontiac Firebird "outlaw" (1967)
Moonfury UNDERGROUND
26 december 2010 · 649 Inlägg

JBE skrev:
håller med tidigare inlägg,, sätt ett datum med lite mer framförhållning, annars kan det bli väldigt dålig uppslutning.

ok smile men skoj å kolla bara ! men men som sagt 1-2 veckor efter nyår så fixar jag nått ! mvh simon

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
OUTLAW1
26 december 2010 ·

känns som jävligt kort tid simon att ro iland en bra träff..

på en träff måste man ha lite events också såsom en burn out show eller tävling,gärna konbane stege och givetvis putsbögsutställning med fina priser från diverse sponsorer.
Alternativt hyra in en bromsbänk år väldigt populärt.
Dj och utrustning är minsta problemet.
Det stora som jag ser det är belysning,el försörjning,tvättmöjligheter,ventilation,mat,sponsorer,mm

Missförstå mig inte men rodda inte ihop något halvdant som typ 30 pers kommer till för då kommer du tyvärr få en stämpel på dig och på sås sätt kommer ingen komma på dina träffar i slutet.

Bättre att spara på krutet och bränna av allt på en gång istället för att små prutta lite då och då.

Busgrabb Rejsa ?
27 december 2010 · 2 959 Inlägg

rallykid skrev:
känns som jävligt kort tid simon att ro iland en bra träff..

på en träff måste man ha lite events också såsom en burn out show eller tävling,gärna konbane stege och givetvis putsbögsutställning med fina priser från diverse sponsorer.
Alternativt hyra in en bromsbänk år väldigt populärt.
Dj och utrustning är minsta problemet.
Det stora som jag ser det är belysning,el försörjning,tvättmöjligheter,ventilation,mat,sponsorer,mm

Missförstå mig inte men rodda inte ihop något halvdant som typ 30 pers kommer till för då kommer du tyvärr få en stämpel på dig och på sås sätt kommer ingen komma på dina träffar i slutet.

Bättre att spara på krutet och bränna av allt på en gång istället för att små prutta lite då och då.

Nu tar du väl i lite med bromsbänkar osv mitt i vintern...

Man kan ju börja smått och är det lite uppslutning så kan det ju förbättras för varje gång och ju närmare våren/sommaren man kommer.
Är det inte roligt kan man åka hem smile

Jag är inte den som gillar att åka till ett ställe och bara glo på bilen/bilarna utan vill använda den men i brist på annat mitt i vintern så är ju detta tänkt som en social grej antog jag.

Senast redigerat av Busgrabb (27 december 2010)

Autotech
BMW 335D (2008)
Glansen
27 december 2010 · 1 310 Inlägg

Göteborg hade så mkt träffar för 2 år sedan? kom ihåg när vi var ute och lekte och sladdade och hade kul tongue träffades varje helg typ.

Var på cafe och var på åby tongue

OUTLAW1
27 december 2010 ·

ja ok då bromsbänk kanske passar sig bäst på sommaren...men som sagt har man inget som drar publik så blir det inget kul heller...

Att sladda runt på en parkering och hänga på donken är ju inte direkt vad man kan kalla träff...

Träff menas i mina ögon att man ställer ut,tjatar skit,kollar på andras bilar,lyssnar på lite go musik under tiden som låter över träffområdet,kollar in sponsorernas varustånd.mm
Något som man liksom ser fram emot med förtjusning..Inte bara en såkallad onsdagsträff...där man står och mäter snopp med varandra ör att det sedan skall urarta i svart race mm senare på natten.Det är just därför som media och ordningsmakt samt vanligt folk bara hatar bilburen undom med stylade bilar.

Ska man skaffa sig en underground träff såsom i diverse filmer så krävs det helt enkelt planering..
Samt skötsamt folk som inte burnar i kön in till garaget eller som måste spela 200db i kön.Eller dom som måste köra 300km/h runt området och tuta.

Men men det är väl bara jag som är gnällig och gammal och inte uppskattar att göra 8.or i snön längre...

Busgrabb Rejsa ?
27 december 2010 · 2 959 Inlägg

rallykid skrev:
ja ok då bromsbänk kanske passar sig bäst på sommaren...men som sagt har man inget som drar publik så blir det inget kul heller...

Att sladda runt på en parkering och hänga på donken är ju inte direkt vad man kan kalla träff...

Träff menas i mina ögon att man ställer ut,tjatar skit,kollar på andras bilar,lyssnar på lite go musik under tiden som låter över träffområdet,kollar in sponsorernas varustånd.mm
Något som man liksom ser fram emot med förtjusning..Inte bara en såkallad onsdagsträff...där man står och mäter snopp med varandra ör att det sedan skall urarta i svart race mm senare på natten.Det är just därför som media och ordningsmakt samt vanligt folk bara hatar bilburen undom med stylade bilar.

Ska man skaffa sig en underground träff såsom i diverse filmer så krävs det helt enkelt planering..
Samt skötsamt folk som inte burnar i kön in till garaget eller som måste spela 200db i kön.Eller dom som måste köra 300km/h runt området och tuta.

Men men det är väl bara jag som är gnällig och gammal och inte uppskattar att göra 8.or i snön längre...

Håller förvisso med dig en del i det du skiver men tror inte detta var tänkt så extremt utan mer som en liten snacka skit träff som kanske kan växa om intresse finns.
En sådan tillställning du pratar om finns ju sommartid och så mycket jobb kan man inte lägga ner varje gång om man ska ha det många gånger, det blir för jobbigt för den som ska hålla i det.

Nu är jag ingen aktiv besökare av onsdagsträffen men tycker inte det går till så som du skriver.
Visst att det ibland bär iväg till någon parkering för att sladda lite men det är inte rikgit så illa.

Sen måste man ju har någon form av ordning håller jag med om, är det nägon som beter sig dom en idiot så får man ju säga till denne och kanske tom be denne att dra.

Edit: Nope det är inte skoj att sladda i snön med FWD tongue

Senast redigerat av Busgrabb (27 december 2010)

Autotech
BMW 335D (2008)
OUTLAW1
27 december 2010 ·

Busgrabb skrev:

rallykid skrev:
ja ok då bromsbänk kanske passar sig bäst på sommaren...men som sagt har man inget som drar publik så blir det inget kul heller...

Att sladda runt på en parkering och hänga på donken är ju inte direkt vad man kan kalla träff...

Träff menas i mina ögon att man ställer ut,tjatar skit,kollar på andras bilar,lyssnar på lite go musik under tiden som låter över träffområdet,kollar in sponsorernas varustånd.mm
Något som man liksom ser fram emot med förtjusning..Inte bara en såkallad onsdagsträff...där man står och mäter snopp med varandra ör att det sedan skall urarta i svart race mm senare på natten.Det är just därför som media och ordningsmakt samt vanligt folk bara hatar bilburen undom med stylade bilar.

Ska man skaffa sig en underground träff såsom i diverse filmer så krävs det helt enkelt planering..
Samt skötsamt folk som inte burnar i kön in till garaget eller som måste spela 200db i kön.Eller dom som måste köra 300km/h runt området och tuta.

Men men det är väl bara jag som är gnällig och gammal och inte uppskattar att göra 8.or i snön längre...

Håller förvisso med dig en del i det du skiver men tror inte detta var tänkt så extremt utan mer som en liten snacka skit träff som kanske kan växa om intresse finns.
En sådan tillställning du pratar om finns ju sommartid och så mycket jobb kan man inte lägga ner varje gång om man ska ha det många gånger, det blir för jobbigt för den som ska hålla i det.

Nu är jag ingen aktiv besökare av onsdagsträffen men tycker inte det går till så som du skriver.
Visst att det ibland bär iväg till någon parkering för att sladda lite men det är inte rikgit så illa.

Sen måste man ju har någon form av ordning håller jag med om, är det nägon som beter sig dom en idiot så får man ju säga till denne och kanske tom be denne att dra.

Edit: Nope det är inte skoj att sladda i snön med FWD tongue

nja mera köra kontrollerat på lätt ställ funkar utmärkt med FWD.-)

men men en kul komoträffalikadanasommigsjälvochsnackaskitträff hade säkert varit uppskattat av många....men måla inte upp det som en jättegrej utan bara som en motorsamling typ med lite kaffe o bulle samt trevligt tjat...
ICA FOCUS hade varit fint eller varför inte dra in på Phuset nordstan ...många tomma plan i övre regioneran dör man kan poppa fritt och snacka skit..

Moonfury UNDERGROUND
4 januari 2011 · 649 Inlägg

Ok har nu hittat en bra dag ! så lägger upp dag i allafal . hadde tänkt mig  LÖRDAGEN den 29 i förste på kvällen ! extakt tid kommer vi vidare planering och Plats. låter det som en rimlig tid? ! Mvh simon

en sak jag funderade på mer va det ! vi behöver musik! tänker se om det fanns folk som Har Grymt bil ljud och lust att eventuelt spela! mhv simon

Senast redigerat av Moonfury (4 januari 2011)

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Gurkis86
4 januari 2011 · 157 Inlägg

Låter Gött de big_smile

Mr_Rustler
4 januari 2011 · 658 Inlägg

Låter ju gött smile  Lungt att komma med Vinteråket?  Sommar bilen får vänta big_smile

Suzuki SJ 413 "Real Steel" (1989)
Volvo 940 Turbo "Puts Puts" (1997)
Moonfury UNDERGROUND
4 januari 2011 · 649 Inlägg

Mr_Rustler skrev:
Låter ju gött smile  Lungt att komma med Vinteråket?  Sommar bilen får vänta big_smile

jajamen kom med något kul big_smile

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Mr_Rustler
4 januari 2011 · 658 Inlägg

hehehe sooft wink Då kommer jag med race volvon ( LoL ) 

Kan kanske även ta med mig min Stora Rc bobbycar som säkert många har sett på Elmia, Monsterjam etc!

Om det finns intresse smile

http://i292.photobucket.com/albums/mm16/mrrustler/172.jpg

Volvo 940 Turbo "Puts Puts" (1997)
Suzuki SJ 413 "Real Steel" (1989)
Moonfury UNDERGROUND
4 januari 2011 · 649 Inlägg

Mr_Rustler skrev:
hehehe sooft wink Då kommer jag med race volvon ( LoL ) 

Kan kanske även ta med mig min Stora Rc bobbycar som säkert många har sett på Elmia, Monsterjam etc!

Om det finns intresse smile

http://i292.photobucket.com/albums/mm16 … er/172.jpg

låter nice de

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
5 januari 2011 · 5 092 Inlägg

Moonfury skrev:
Ok har nu hittat en bra dag ! så lägger upp dag i allafal . hadde tänkt mig  LÖRDAGEN den 29 i förste på kvällen ! extakt tid kommer vi vidare planering och Plats. låter det som en rimlig tid? ! Mvh simon

en sak jag funderade på mer va det ! vi behöver musik! tänker se om det fanns folk som Har Grymt bil ljud och lust att eventuelt spela! mhv simon

verkar ju kalas smile synd att det är mellan 40 & 50 mil ner tongue

Men fortsätter det i vår/sommar så är det inte omöjligt att man kommer ner en kväll tongue

btw vinterkörning är väll inge problem? tongue

KatjaT TMChiptuning
5 januari 2011 · 81 Inlägg

Vi är med. big_smile

Our Subys, who art in the driveway, hallowed be thy name, thy speed has come, thy will never be done, on the road as it is on the mind, give us this day your daily beauty, and forgive us our speeding, as we forgive those who drive slow, and lead us not into incarceration, but deliver us from the five-o ....Amen
Moonfury UNDERGROUND
7 januari 2011 · 649 Inlägg

Dåså nu sätter jag ut plats för detta evenemanget ! Platsen är rosenlundsgatan 6 klockan 20:00 den 29/1 ligger centralt , ett stort underjordiskt garage med 2 stora portar!

Senast redigerat av Moonfury (7 januari 2011)

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
sportluft
7 januari 2011 ·

Är det någon kod eller är portarna öppna ? smile

Sami-B Ustkaka
7 januari 2011 · 506 Inlägg

Vad blir det för bilar då tro? 740, kanske någon 940 med 960 front på sin höjd?
Alla bilar i utställningsskick ligger ju uppmärkta i påsar i något halvkallt garage så här års, eller?

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Ssang Yong Musso "Ssang Die Yong" (1996)
sportluft
7 januari 2011 ·

En polare och jag kommer med en V70 2.5T som nyss har blivit klar med ljud och lite smått pillat motorrum och stylad smile Sen kommer ju simon med sin BMW osv smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang