Saab 93 chippning.

Funkiee Saab älskare!
22 december 2010 · 4 597 Inlägg

T5-Trollspeed/SQR
T7-Maptun
T8-Maptun

Maptuns service och program går inte och jämföra med någon annan saab trimmare i dagsläget! Är det något problem med bilen ringer man till dom så klurar dom ut problemet. Vad som, seriösaste företaget till saab i alla fall! smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
monno Elektriker
23 december 2010 · 718 Inlägg

Manick skrev:
Jodå... har rotat igenom hela registret av trimfirmors mjukvaror, allt från bsr till speedparts, nordic, maptun, hirsch, sqr, trollspeed etc och av det jag sett så är det bara bsr som matar på mer tändning vid steg 1 programmen.

Och som kommentar på "Ja men klart att man kan behöva göra justeringar i ign_knock." så är svaret nej, det är inte alls klart. Inte på vanliga hyllprogram dvs steg 1-3, knappt över det heller... Vissa stänger ju dessutom av knackdetektionen helt, man justerar inte bara ner känsligheten...

Med risk att vara helt fel ute, kör inte Speedparts med bsr saker? Alltså med deras chip?
På deras sida så till dom bilar dom har en PPC så såtr det då BSR på den, men dom kanske bara tage bilderna? Eller själva PPCn? Vilket verkar otroligt men..


OM, åja om det är samma, borde ju när du kollat igenom dem som borde väl inte speedparts fått samma kritik som bsr,eller?wink

Som att kasta vatten i sjön.
Revotech Pedal To The Metal
23 december 2010 · 750 Inlägg

Speedparts har väl iaf vissa mappar som är likadana som BSR..

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Saab 9-3 Viggen "Saftey car" (2002)
Saab 9000 "Street Ethanol Edition" (1993)
Audi A3 "ChriMa-Motorsport" (2002)
turbodeath
23 december 2010 · 2 452 Inlägg

när ni nu pratade om att köra ifrån allt...fick nog ej sett om det var på strippen eller gatan...kan säga jag med jag har en gasglad fot o gillar att dra på men det hänger ju på att föraren vill tävla med mot den andre...jag brukar släppa på gasen med ibland...o då blir ju det att han vann ju....

dum fråga nu men har alla saabar startspärr i chipet...har fått tag i nån programvara som satt i kompisens bil från maptun...tänkte mest om man måste gifta in boxen med en annan bil eller är det bara att köra på?

döden kommer tillbaka
Revotech Pedal To The Metal
23 december 2010 · 750 Inlägg

Alla saabar efter.. 96 (?) har startspärr.. Är den nyare än så så måste den giftas in JA. Äldre,,. Plug and play.

Ja det är ju en ganska viktig skillnad om de e gata eller stripp.. det jag menade

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Saab 9000 "Street Ethanol Edition" (1993)
Saab 9-3 Viggen "Saftey car" (2002)
Audi A3 "ChriMa-Motorsport" (2002)
Krogis
26 december 2010 · 96 Inlägg

BDM och T7 suite! mkt prisvärt. Använder detta till min SAAB och mors 9-5

Saab 9000 2.0t
Saab 9000 (1998)
kwansa Hmm, vet inte?
26 december 2010 · 1 775 Inlägg

Revotech skrev:
Alla saabar efter.. 96 (?) har startspärr.. Är den nyare än så så måste den giftas in JA. Äldre,,. Plug and play.

Ja det är ju en ganska viktig skillnad om de e gata eller stripp.. det jag menade

går att få startspärren bort programerad om man vill, då funkar boxen utan ingiftning smile iaf på T5.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
turbodeath
26 december 2010 · 2 452 Inlägg

är en 02 detta som kompisen har

döden kommer tillbaka
Revotech Pedal To The Metal
26 december 2010 · 750 Inlägg

kwansa skrev:

Revotech skrev:
Alla saabar efter.. 96 (?) har startspärr.. Är den nyare än så så måste den giftas in JA. Äldre,,. Plug and play.

Ja det är ju en ganska viktig skillnad om de e gata eller stripp.. det jag menade

går att få startspärren bort programerad om man vill, då funkar boxen utan ingiftning smile iaf på T5.

Ja tillexmpel i T5 suite, då man tar bort RAM lockningen.


BDM / SAAB open prog + Suite funkar ju bra om man kan det..

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
26 december 2010 · 325 Inlägg

Jag har kört steg 1 trim från Speedparts(BSR) och nuvarande trim ifrån MapTun. Jag föredrar lätt MapTun kan jag säga, sjukt bra!

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
Manick
26 december 2010 · 370 Inlägg

kwansa skrev:

Revotech skrev:
Alla saabar efter.. 96 (?) har startspärr.. Är den nyare än så så måste den giftas in JA. Äldre,,. Plug and play.

Ja det är ju en ganska viktig skillnad om de e gata eller stripp.. det jag menade

går att få startspärren bort programerad om man vill, då funkar boxen utan ingiftning smile iaf på T5.

Det går på T7 med om man har koll på binärerna, inget som är gjort i en handvändning, inget jag heller kommer skriva något om här.

Audi S8 "Bi-turbo" (1997)
Audi A4 "B9 TDI Quattro" (2018)
Krogis
26 december 2010 · 96 Inlägg

om jag förstått detta med startspärr rätt är att det är den som gör att bränslepumpen blockeras efter en stund när larmet är avvaktiverat och bilen inte är igång? funkar den när larmet är aktiverat då?

Jag har stört mig på detta men går det ändra i T5suite så vore de ju kanon:P

Saab 9000 2.0t
Saab 9000 (1998)
Revotech Pedal To The Metal
27 december 2010 · 750 Inlägg

Krogis skrev:
om jag förstått detta med startspärr rätt är att det är den som gör att bränslepumpen blockeras efter en stund när larmet är avvaktiverat och bilen inte är igång? funkar den när larmet är aktiverat då?

Jag har stört mig på detta men går det ändra i T5suite så vore de ju kanon:P

Det beror på årsmd. De nya nycklarna har du ju koden i nyckeln..  Den stoppar motorn efter typ 0,4 sek.

Japp.. T5 är det inga som helst problem att gifta in med. Bara bocka ur en ruta typ tongue

Angående T7. Det är ju super lätt att gifta in box. Värre med att ta bort Immo helt.  Men finns ingen mening att ta bort immo. då det bara tar några sekunder att gifta in den när man ändå gör mappen..

Mvh

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Tattoo
6 februari 2011 ·

istället för att chippa skulle jag åka till nån och mappa det ger mera ur motorn med dom saker du har på. vad det är nu på henne smile

Funkiee Saab älskare!
6 februari 2011 · 4 597 Inlägg

Chippa en saab så har du ju färdigt i programmet en mapp som är gjord för den hårdvaran som beskrivs från företaget, ex maptun, trollspeed osv... Så då är det bara o ha rätt hårdvara o sen i med chippet wink

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
FISKARN
6 februari 2011 · 16 Inlägg

Jag kör med Speedparts steg 3 programvara i min Viggen och jag är supernöjd med det! Vad jag kan se på pappret hos andra firmor så har Speedparts mer vrid i deras programvara, om det blir ngn märkbar skillnad i verkligheten vet jag inte, men jag vill tro det. wink hehe

Funkiee Saab älskare!
6 februari 2011 · 4 597 Inlägg

jämför man på 9000 motorn, så har trollspeed överlägset mest vrid tongue som deras steg 4 på 306hk i 495nm till aero tongue

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
FISKARN
6 februari 2011 · 16 Inlägg

Det kan säkert vara så med programvaran till en 9000 Aero men denna tråden är angående 9-3 eller har jag fel? roll

Funkiee Saab älskare!
6 februari 2011 · 4 597 Inlägg

trodde den handlade om ferarris sad

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 februari 2011 · 6 170 Inlägg

FISKARN skrev:
Det kan säkert vara så med programvaran till en 9000 Aero men denna tråden är angående 9-3 eller har jag fel? roll

Och dessutom nya 9-3 vilket inte har något att göra med din viggen wink

SP's program till NG9-3 är rent BSR-trim.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang