3737
Sök

......

killercow
19 december 2010
volvonisse440 skrev:
killercow skrev:
man får väl inte köra om i en korsning eller har jag fel? med tanke på att den andre svängde vänster vid olyckan.

vem har sagt att det är i en korsning ? det var en rak lång huvudled tongue

vad skulle han åt vänster att göra isåfall? roll

killercow
19 december 2010
volvonisse440 skrev:
Andromeda skrev:
Det är inte någon som lagt någon värdering i det, eftersom du tydligt undanbad dig poster som påpekar det uppenbara. Angående vem som är skyldig eller inte skyldig är det upp till de inblandade försäkringsbolagen att avgöra vem som var vållande och om ansvaret är delat eller om det ligger helt på ena parten, och i så fall vilken. Polisens utredning är något helt annat och kan rendera andra påföljder utöver detta, t ex böter för att köra med ett avställt fordon

nä jag förstår det, men dom som sitter på G.org vet själv hur det brukar låta med dryga små jävlar som tror sig veta allt och ska idiot förklara andra hela tiden, snälla vettiga kommentarer är bara nyttigt nu,
Jag vet själv vad jag gjort för fel och behöver inte kommentarer som, idiotiskt att köra oförsäkrat osv, jag vet!!  tongue

Dom flesta har nog försökt flytta ett oförsäkrat fordon nångång. hur många har inte kört moped oförsäkrat och innan 15år

killercow
19 december 2010
handlar det om en u-sväng så åker han på de. handlar det om väntersväng åker du på de.
lycka till att bevisa detta sad

i vilket fall som helst så lär du åka på böter.

känner en som körde om en som helt plötsligt gjorde vänstersväng. utan att blinka. eftersom han körde om i korsning åkte han på de även om den andre erkände han missat blinka.

MEN! försäkringsbolagen gick inte på polisens linje. å dömde delat ansvar pga att han inte blinkat. så det kan bli delat på detta oxå.

killercow
19 december 2010
volvonisse440 skrev:
ja det återstår att se, men att köra om i en korsning är ju rent olagligt, nu gjorde jag en omkörning som vart som helst, men skit samma det är ju inte jag som bestämmer, men det bör ju finnas möjligheter och överklaga samt att få en riktigt bra förklaring på varför dom tagit dom besluten dom gjort, jag är ju rätt rädd om mitt körkort, så det vill jag ju inte bli av med, jag har ingen prövotid eller så men oron finns ju kvar ändå, och bor man i Norrland utan tub och spårvagn så kommer man inte långt utan ett körkort

Körkortet tror jag inte du blir av med. var ju en olycka. inget du gjorde med flit. å har du inga "varningar" sen tidigare så... men som sagt böter blir de ju för du kört oförsäkrat.
Polisens beslut överklagar man väl mer eller mindre genom att inte erkänna du gjort de fel dom påstår och då går det automatiskt till tinget har jag för mej. funkar så vid fortkörning vet jag.

Försäkrings ärenden brukar va krångliga och ta tid att överklaga.

Hoppas verkligen detta slutar bra smile

Fattig student
1 282 Inlägg
19 december 2010
TFF kan alltså kräva tillbaka pengar från dig om du körde fordonet och orsakade skadan uppsåtligt eller genom grov vårdslöshet. 

Saxat från ttf sida, detta inträffar ju troligen inte eftersom polisen måste bedömma det som grov vårdslöshet..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

1 168 Inlägg
19 december 2010
när vi är inne på detta. finns det någon försäkring för en avtälld bil som gäller i 1dag-7dagar ?

killercow
19 december 2010
jimmzzan skrev:
när vi är inne på detta. finns det någon försäkring för en avtälld bil som gäller i 1dag-7dagar ?

Du får inte köra en avställd bil

1 168 Inlägg
19 december 2010
killercow skrev:
jimmzzan skrev:

Du får inte köra en avställd bil

finns det någon försäkring som e 1-7dagar ? eller måste man köra halvår? behöver nämligen flytta min bil och nu när man läser detta blir man ju helt avlockad.

ignoera att den är avställd den går att försäkra lika bra ändå. bara ställa på den över internet men vill inte försäkra den i 1år och krångla med att ställa av den efter 3dagar igen!!

killercow
19 december 2010
försäkring tecknas vär inte på helår eller halvår. det är ju bara hur du vill betala den.

ställ på bilen och teckna försäkring. välj betala månadsvis. sen när du flyttat på den så ställer du av den och säger upp försäkringen. har du betalat för en månad så får du tillbaks de pengar du betalat minus de dagar den varit försäkrad

1 168 Inlägg
19 december 2010
killercow skrev:
försäkring tecknas vär inte på helår eller halvår. det är ju bara hur du vill betala den.

ställ på bilen och teckna försäkring. välj betala månadsvis. sen när du flyttat på den så ställer du av den och säger upp försäkringen. har du betalat för en månad så får du tillbaks de pengar du betalat minus de dagar den varit försäkrad

det är det jag inte vill göra. gjort det några gånger och tycker allt blir bökigt och inget stämmer.
vill teckna en försäkring som gäller i en vecka men antar att det inte finns?

3 650 Inlägg
19 december 2010
jimmzzan skrev:
killercow skrev:

det är det jag inte vill göra. gjort det några gånger och tycker allt blir bökigt och inget stämmer.

Ställ på, försäkra å ställ av. Har gjort så flera gånger, kostar en dags försäkring. Drar dom en månadssumma på engång så får du tillbaka allt utom den dagen. Kan ha tur också, i mitt fall drog dom ingenting för en dag

1 168 Inlägg
19 december 2010
Kesler skrev:
jimmzzan skrev:
killercow skrev:

Ställ på, försäkra å ställ av. Har gjort så flera gånger, kostar en dags försäkring. Drar dom en månadssumma på engång så får du tillbaka allt utom den dagen. Kan ha tur också, i mitt fall drog dom ingenting för en dag

har med gjort så flera gånger. får väl bli så oxå då! aja sad

killercow
19 december 2010
då detta knappast är nått försäkringsbolagen skulle tjäna pengar på. mer jobb än vad dom får in i pengar. så är det inte troligt att dom har en en dagars eller en veckas försäkring.

men testa hör dej för även om du nog får samma svar som här av dom

1 353 Inlägg
19 december 2010
jimmzzan skrev:
killercow skrev:

Jag har gjort så på trygg hansa iallafall, fick försäkra en bil över en dag bara när jag skulle åka in och besiktiga, ville inte ställa på den enbart för det.

det kostade ingenting heller för mig då, men jag har iofs allting försäkrat hos dem så det kanske var bara för att vara lite snälla,
men dom skickade ett mail med bekrätelse att bilen var försäkrad den dagen som jag kunde skriva ut och ta med smile

There's no replacement for displacement

1 353 Inlägg
19 december 2010
Kesler skrev:
jimmzzan skrev:
killercow skrev:

Men du får ju betala skatt för hela den månaden då också + påställningsavgiften också.

There's no replacement for displacement

3 650 Inlägg
19 december 2010
Batta skrev:
Kesler skrev:
jimmzzan skrev:

Men du får ju betala skatt för hela den månaden då också + påställningsavgiften också.

´
Skatten får man ju också tillbaka om dom väljer att änns dra skatt. Dom drog inget på mig ialf då jag ställde på den på kvällen och ställde av dagen därpå.

1 168 Inlägg
19 december 2010
man behöver väl inte betala skatt på 14 dagar efter påställning väl?

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
19 december 2010
Riktigt surt!
Speciellt när man ska en sån kort sträcka och då tänker alla här "Äh, så kort bit jag kör den lugnt och försiktigt".
Vet att knappt någon här skulle fixa en försäkring för att sedan köra bilen 3 minuter till ett garage för att sedan ha den där hela vintern.
Enkelt att vara efterklok men om allt hade gått bra för dig hade du ju inte brytt dig och inte ens tänkt på att du hade någonsin behövt försäkring.

Även om det är dumt så går det inte att beskylla dig.

Och troligtvis kommer du få indraget körkort för olovlig körning sad

Trist när det var en annan idiot som inte kan köra som orsakade allt det där för dig!
Och trist att man kan vara efterklok och säga "Jag borde ha haft försäkring" eller "Fan borde inte kört idag!".

Lider med dig! Hoppas det löser sig på någorlunda sätt. Kommer aldrig att lösa sig bra för dig men kan alltid bli så bra som möjligt. Men inte bra!

Lycka till!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

3 259 Inlägg
19 december 2010
Som skrivet tidigar, lider med dig! Kan bara tänka mig hur lätt du har att sova på kvällarna för tillfället! hmm

Hoppas det löser sig med TFF! Vet inte hur dom gör med bilar som är avställda men har du bilen påställd och ingen försäkring så går ju TFF in automatiskt och ger dig en försäkring så hade du bilen påställd så är det ju lugna puckar! 

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

426 Inlägg
19 december 2010
JonR skrev:
Som skrivet tidigar, lider med dig! Kan bara tänka mig hur lätt du har att sova på kvällarna för tillfället! hmm

Hoppas det löser sig med TFF! Vet inte hur dom gör med bilar som är avställda men har du bilen påställd och ingen försäkring så går ju TFF in automatiskt och ger dig en försäkring så hade du bilen påställd så är det ju lugna puckar! 

Mvh/Jon

Han skrev tyvärr tidigare i tråden att bilen var avställd sad
Till TS, hoppas allt löser sig!

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

Sök