......

Andromeda Rumpmas
20 december 2010 · 3 860 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Riktigt surt!
Speciellt när man ska en sån kort sträcka och då tänker alla här "Äh, så kort bit jag kör den lugnt och försiktigt".
Vet att knappt någon här skulle fixa en försäkring för att sedan köra bilen 3 minuter till ett garage för att sedan ha den där hela vintern.
Enkelt att vara efterklok men om allt hade gått bra för dig hade du ju inte brytt dig och inte ens tänkt på att du hade någonsin behövt försäkring.

Även om det är dumt så går det inte att beskylla dig.

Och troligtvis kommer du få indraget körkort för olovlig körning sad

Trist när det var en annan idiot som inte kan köra som orsakade allt det där för dig!
Och trist att man kan vara efterklok och säga "Jag borde ha haft försäkring" eller "Fan borde inte kört idag!".

Lider med dig! Hoppas det löser sig på någorlunda sätt. Kommer aldrig att lösa sig bra för dig men kan alltid bli så bra som möjligt. Men inte bra!

Lycka till!

Nej, olovlig körning är när du framför ett fordon du saknar behörighet för, och B-körkort har han ju och han körde en bil.

Det du letar efter är typ "framförande av fordon med brukandeförbud" vilket är straffbart med böter. Det kan jämställas med att köra en bil i trafik utan att ha betalat in fordonsskatten (som förövrigt också kan rendera ett krav från polisen att man bärgar bilen från platsen och får skyltarna beslagtagna. Nya skyltar kan man ju inte beställa utan att betala skatten).

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
SibbSon Mr. AUDI !
20 december 2010 · 642 Inlägg

Inge kul, hände polaren idag med, han skulle bara åka 1,3mil me bilen o gled rakt ut i en T-korsning  o träffade en Kia ceed som han rammade, spoiler,skärm dörrar o styrled gick sönder, lite av karossen böjdes nedanför A-stolpen.. Hans saab ser lite rolig ut i fronten bara o va inte värd mer än 10 loppor iallafall, men den andra bilen vill han ha 100.000:- för om han inte ska lämna in de till sitt försäkringsbolag.. Polarn ska ta den lösningen och köpa hans bil istället o laga i egen takt..
Surt... men vad gör man i efterhand, oftast tar man den lätta lösningen 7min me bil i snöstorm lr vänta på bussen 1,5tim, nu lockade jue 15min mer än 3tim på buss en söndagkväll o olyckan va framme hmm hoppas de går bra för dig!

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Skylin3 Jobbig person
20 december 2010 · 66 Inlägg

Lycka till, surt på så fin bil.. =/

Lita på mig, jag ljuger
Audi A4 Avant "1.9Tdi" (2004)
s_cehlin Mensa -09
20 december 2010 · 182 Inlägg

Hahahahahaha ! Kan man inte, ska man inte ! Gör om, gör rätt !

Good luck

Jag är så smart så jag får smarta människor att känna sig utvecklingsstörda
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 december 2010 · 3 929 Inlägg

Andromeda skrev:

Thunderbird88 skrev:
Riktigt surt!
Speciellt när man ska en sån kort sträcka och då tänker alla här "Äh, så kort bit jag kör den lugnt och försiktigt".
Vet att knappt någon här skulle fixa en försäkring för att sedan köra bilen 3 minuter till ett garage för att sedan ha den där hela vintern.
Enkelt att vara efterklok men om allt hade gått bra för dig hade du ju inte brytt dig och inte ens tänkt på att du hade någonsin behövt försäkring.

Även om det är dumt så går det inte att beskylla dig.

Och troligtvis kommer du få indraget körkort för olovlig körning sad

Trist när det var en annan idiot som inte kan köra som orsakade allt det där för dig!
Och trist att man kan vara efterklok och säga "Jag borde ha haft försäkring" eller "Fan borde inte kört idag!".

Lider med dig! Hoppas det löser sig på någorlunda sätt. Kommer aldrig att lösa sig bra för dig men kan alltid bli så bra som möjligt. Men inte bra!

Lycka till!

Nej, olovlig körning är när du framför ett fordon du saknar behörighet för, och B-körkort har han ju och han körde en bil.

Det du letar efter är typ "framförande av fordon med brukandeförbud" vilket är straffbart med böter. Det kan jämställas med att köra en bil i trafik utan att ha betalat in fordonsskatten (som förövrigt också kan rendera ett krav från polisen att man bärgar bilen från platsen och får skyltarna beslagtagna. Nya skyltar kan man ju inte beställa utan att betala skatten).

Oki!
Jag gissade på olovlig körning då det är olovligt att köra utan försäkring etc etc.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Andromeda Rumpmas
20 december 2010 · 3 860 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Andromeda skrev:

Thunderbird88 skrev:
Riktigt surt!
Speciellt när man ska en sån kort sträcka och då tänker alla här "Äh, så kort bit jag kör den lugnt och försiktigt".
Vet att knappt någon här skulle fixa en försäkring för att sedan köra bilen 3 minuter till ett garage för att sedan ha den där hela vintern.
Enkelt att vara efterklok men om allt hade gått bra för dig hade du ju inte brytt dig och inte ens tänkt på att du hade någonsin behövt försäkring.

Även om det är dumt så går det inte att beskylla dig.

Och troligtvis kommer du få indraget körkort för olovlig körning sad

Trist när det var en annan idiot som inte kan köra som orsakade allt det där för dig!
Och trist att man kan vara efterklok och säga "Jag borde ha haft försäkring" eller "Fan borde inte kört idag!".

Lider med dig! Hoppas det löser sig på någorlunda sätt. Kommer aldrig att lösa sig bra för dig men kan alltid bli så bra som möjligt. Men inte bra!

Lycka till!

Nej, olovlig körning är när du framför ett fordon du saknar behörighet för, och B-körkort har han ju och han körde en bil.

Det du letar efter är typ "framförande av fordon med brukandeförbud" vilket är straffbart med böter. Det kan jämställas med att köra en bil i trafik utan att ha betalat in fordonsskatten (som förövrigt också kan rendera ett krav från polisen att man bärgar bilen från platsen och får skyltarna beslagtagna. Nya skyltar kan man ju inte beställa utan att betala skatten).

Oki!
Jag gissade på olovlig körning då det är olovligt att köra utan försäkring etc etc.

Det ärinte olagligt eller straffbart att köra utan försäkring så länge bilen är påställd. Det enda som händer är att TFF automatiskt trafikförsäkrar din bil för ~300 spänn om dagen wink

Det enda som är olagligt är att köra en avställd bil.

Senast redigerat av Andromeda (20 december 2010)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
gamlingen
20 december 2010 · 5 198 Inlägg

Andromeda skrev:

Thunderbird88 skrev:

Andromeda skrev:
Nej, olovlig körning är när du framför ett fordon du saknar behörighet för, och B-körkort har han ju och han körde en bil.

Det du letar efter är typ "framförande av fordon med brukandeförbud" vilket är straffbart med böter. Det kan jämställas med att köra en bil i trafik utan att ha betalat in fordonsskatten (som förövrigt också kan rendera ett krav från polisen att man bärgar bilen från platsen och får skyltarna beslagtagna. Nya skyltar kan man ju inte beställa utan att betala skatten).

Oki!
Jag gissade på olovlig körning då det är olovligt att köra utan försäkring etc etc.

Det ärinte olagligt eller straffbart att köra utan försäkring så länge bilen är påställd. Det enda som händer är att TFF automatiskt trafikförsäkrar din bil för ~300 spänn om dagen wink

Det enda som är olagligt är att köra en avställd bil.

Var hittar du det ?

Det blir inte lagligt för att tff går in och räddar din motpart om nåt händer,,, det är ff förbjudet att åka utan trafikförsäkring.

Senast redigerat av gamlingen (20 december 2010)

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 december 2010 · 3 929 Inlägg

Andromeda skrev:

Thunderbird88 skrev:

Andromeda skrev:

Nej, olovlig körning är när du framför ett fordon du saknar behörighet för, och B-körkort har han ju och han körde en bil.

Det du letar efter är typ "framförande av fordon med brukandeförbud" vilket är straffbart med böter. Det kan jämställas med att köra en bil i trafik utan att ha betalat in fordonsskatten (som förövrigt också kan rendera ett krav från polisen att man bärgar bilen från platsen och får skyltarna beslagtagna. Nya skyltar kan man ju inte beställa utan att betala skatten).

Oki!
Jag gissade på olovlig körning då det är olovligt att köra utan försäkring etc etc.

Det ärinte olagligt eller straffbart att köra utan försäkring så länge bilen är påställd. Det enda som händer är att TFF automatiskt trafikförsäkrar din bil för ~300 spänn om dagen wink

Det enda som är olagligt är att köra en avställd bil.

Så varför behöver man trafikförsäkring då för att ens få framföra ett fordon på gatan?
Verkar väldigt ologiskt hmm

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Nitr00x Streets Of Sundsvall Crew
20 december 2010 · 482 Inlägg

Å fy fan vad trist jocke!! Lider med dig!

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc
Chevrolet G20 "Carlsberg Vanen" (1984)
Buick GS400 "BlackBetty" (1969)
Andromeda Rumpmas
20 december 2010 · 3 860 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Andromeda skrev:

Thunderbird88 skrev:

Oki!
Jag gissade på olovlig körning då det är olovligt att köra utan försäkring etc etc.

Det ärinte olagligt eller straffbart att köra utan försäkring så länge bilen är påställd. Det enda som händer är att TFF automatiskt trafikförsäkrar din bil för ~300 spänn om dagen wink

Det enda som är olagligt är att köra en avställd bil.

Så varför behöver man trafikförsäkring då för att ens få framföra ett fordon på gatan?
Verkar väldigt ologiskt hmm

Du behöver ja, men det är varken olagligt eller straffbart att sakna försäkring. Det enda som händer är som sagt att TFF går in och automatiskt försäkrar alla bilar som är påställda och saknar en försäkring. Tycker man att 300 spänn om dagen är en bra premie för bara trafikförsäkring kan man utan några som helst efterverkningar skita i försäkringen och låta TFF försäkra bilen istället.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Hool
20 december 2010 · 1 067 Inlägg

http://www.bildelsbasen.se/122-W632907.html
http://www.bildelsbasen.se/122-W632906.html
http://www.bildelsbasen.se/122-W632837.html
Du kan nog behöva ringa dem och kolla om de hunnit sälja höger bak..

Atracco AB - Hedemora

Telefontid: MÅN-TORS 07.00 - 20.00
Telefon: 0225-595540 begin_of_the_skype_highlighting              0225-595540      end_of_the_skype_highlighting, Fax: 0225-595549
Kundtjänst:Vi talar svenskaWe speak English
Butikens öppettider: MÅN-FRE 07.00 - 17.00, LÖR 10-13 (Butik)

Lycka till

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
Haziza87
20 december 2010 · 239 Inlägg

Fy fan va tråkigt, lider med dig. Så mycket annat kul du kunde gjort med pengarna, om det nu inte löser sig på något sätt.

Honda S2000 "S2K AP1" (2003)
s_cehlin Mensa -09
20 december 2010 · 182 Inlägg

volvonisse440 skrev:

s_cehlin skrev:
Hahahahahaha ! Kan man inte, ska man inte ! Gör om, gör rätt !

Good luck

.....

Man får skylla sig själv helt enkelt, hade jag haft oförsäkrad och avställd bil så hade man ju använt huvudet och legat bak bilen som låg i 35 istället för att köra om.. Har du inte haft bråttom med att ställa in den i garage innan snön, så hade du nog inte überbråttom denna dag heller..

Tråkigt i vilket fall som, men jävligt korkat..

Jag är så smart så jag får smarta människor att känna sig utvecklingsstörda
gamlingen
20 december 2010 · 5 198 Inlägg

Haziza87 skrev:
Fy fan va tråkigt, lider med dig. Så mycket annat kul du kunde gjort med pengarna, om det nu inte löser sig på något sätt.

Finns nog ingen annan lösning än betala och är polis inblandad så lär det bli vårdslöshet i trafik också.

s_cehlin Mensa -09
20 december 2010 · 182 Inlägg

volvonisse440 skrev:

s_cehlin skrev:

volvonisse440 skrev:

.....

Man får skylla sig själv helt enkelt, hade jag haft oförsäkrad och avställd bil så hade man ju använt huvudet och legat bak bilen som låg i 35 istället för att köra om.. Har du inte haft bråttom med att ställa in den i garage innan snön, så hade du nog inte überbråttom denna dag heller..

Tråkigt i vilket fall som, men jävligt korkat..

vad skrev jag i mitt första inlägg ?? jag vet vad jag gjorde och inte, och behöver inte små jävla pajjasar som försöker knäcka mig mer.........

Såhär skrev du:
bara ett tips till er alla körkåta, alla som har sport bilar vet att dom är ofta jäkligt dyra att försäkra d tyckte jag med, och skulle bara använda min på sommaren, men nu när det kom lite snö blev suget för stort och jag tog ut den en sväng... den dyraste svängen i mitt liv. jag gör en omkörning på en bil som kör i 35 kmh och jag i 65 kmh, plötsligt svänger bilen jag kör om vänster, utan att blinka givetvis, han puttar sedan in mig i en parkeringsrad.
där plockar jag arslet på en nyare v70 som flyttas 2 meter i sidled in i en bil bredvid, jag studsar ut från parkeringen och in igen pga att jag snurrade, och plockar 2 bilar till så sammanlagt 5 bilar, och jag dum som jag är utan försäkring.

nu skriver jag inte detta för att få uppmärksamhet och få sjukt dumma kommentarer om att jag är idiot som kör oförsäkrat för det vet jag redan att jag är
det är mer en tankeställare,
det är lätt att tänka att man ska köra en kort sträcka 2 km som i mitt fall, men det går fort, och då har man förstört mycket för andra och sig själv.
bilder finns på min profil .

mvh jocke

--------------------------------------------------------------------------------
MVH streetsofsundsvall.se SOSC bil comunityOnline
| Citera#2 2010-12-18 21:49:51


Man behöver ju inte va geni för att förstå man inte ska köra avställt och oförsäkrat.. Tycker mest detta är en "tyck-synd-om-mig" tråd.. Men jag ska inte göra fler inlägg i denna tråd ! Ciao

Jag är så smart så jag får smarta människor att känna sig utvecklingsstörda
Nitr00x Streets Of Sundsvall Crew
20 december 2010 · 482 Inlägg

Svara med förstånd på detdär nu jocke låt andra fixa det wink

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc
Buick GS400 "BlackBetty" (1969)
Chevrolet G20 "Carlsberg Vanen" (1984)
Biggi
20 december 2010 · 352 Inlägg

Vad behöver fixas på bilen förutom dörrarna? ska karossen riktas också? trist det som hände..

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"
Ford Fiesta ST "Sveriges finaste FiestaST" (2008)
Driftar_N
20 december 2010 · 227 Inlägg

SibbSon skrev:
Inge kul, hände polaren idag med, han skulle bara åka 1,3mil me bilen o gled rakt ut i en T-korsning  o träffade en Kia ceed som han rammade, spoiler,skärm dörrar o styrled gick sönder, lite av karossen böjdes nedanför A-stolpen.. Hans saab ser lite rolig ut i fronten bara o va inte värd mer än 10 loppor iallafall, men den andra bilen vill han ha 100.000:- för om han inte ska lämna in de till sitt försäkringsbolag.. Polarn ska ta den lösningen och köpa hans bil istället o laga i egen takt..
Surt... men vad gör man i efterhand, oftast tar man den lätta lösningen 7min me bil i snöstorm lr vänta på bussen 1,5tim, nu lockade jue 15min mer än 3tim på buss en söndagkväll o olyckan va framme hmm hoppas de går bra för dig!

Det var en dålig affär för din kompis.
Som du kan läsa på Trafikförsökringsföreningens hemsida så kan dom bara återkräva ~4200kr totalt, såvida man inte blir skyldig för grov vårdslöshet, är alkoholpåverkad eller liknande.

andreas1
21 december 2010 · 1 020 Inlägg

10 poäng till dig en som kan skriva om en uppenbar tavla köpt många avställda bilar o kört hem dom enda man tänker är hoppas ingen polis tar mig på vägen hmm är ju det lilla med böter dock hade du kanske maximal otur lider med dig o tack för den extra funderaren nästa gång blir det biltransport

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Ekis!
22 december 2010 · 1 210 Inlägg

Tror nog att många av oss nån gång kört avställt... smile
Jag brukar få en automatisk garage försäkring på mina bilar... vet inte hur de fungerar om de kan hjälpa nått... gäller nog bara om bilen står still..

För övrigt, ja klantigt att gasa om när du hade både avställt/oförsäkrat..Men som du själv säger du är väl medveten om de,inget vi behöver påpeka..  Som många sagt till dig här så bör du nog ta kontakt med nån som vet vad det handlar om. Få fråga om konsekvenser av detta.

Vad som gäller.. sitt inte bara och vänta ,utan efterforska själv om de..  smile om inte annat för att du ska få lite ro...

Som nån påpekade förut så vill inget försäkringsbolag betala om dom inte behöver de... hmm klurigt detta, en tanke jag får då är att du kanske får stå för hela skiten dvs kostnader för att laga deras bilar med.. Men! bara en tanke ifrån mig.. inget annat..

Du behöver all lycka till du kan få nu.. För detta var väll en skit dålig julklapp..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang