GARAGET.org - GLÄDJEDÖDARE nr1 !!!!

NiKeMaN Entreprenör
16 juli 2006 · 1 286 Inlägg

Ta topicnamnet med en nypa salt... Men ändå kanske värt att fundera över?

Jag har nyligen lagt ner MASSOR med pengar i en ny bil (för mig iallafall). En Blå Audi A4 Avant 02a... En bil som jag själv är kanonnöjd med. Jag har fått hem lite "stylinggrejor" till den såsom en S-line front o så ska bilen in på nedlackning imorgon eller på Onsdag (beror på när jag får bort bak-kofångaren).

Sen så sätter man sig efter en hård dag på jobbet och slösurfar igenom Zatzy, Lazzat och andra forum. Till slut kommer man till Garaget.org och börjar leta efter bilar som liknar ens egen... Och tro på fan när man hittar bilar med Exakt samma grejor som jag själv har köpt. Här tror man att man beställt grejor för att få en personlig prägel på bilen och för att få vara lite unik - men nähädö... Det finns både likadana och mer stylade... Typiskt... Det träliga är ju att man tappar sugen på att fortsätta styla sin egen bil - för jag vet ju att hur mycket pengar jag ens lyckas skramla ihop så finns det alltid någon bagare som har mer pengar o köper värre grejor. Visst det är ingen tävling på det sättet - men visst är det väl kul att få vara lite unik? Jamenar jag har ju ingen anledning att ens lägga upp min Audi här på Garaget - Den finns ju redan här - fast med ett annat reg-nr istället.

Någon som upplevt något liknande eller är det bara jag som håller på o bli knäpp?

// Niklas Johansson
Karlzzon The One Evolution
16 juli 2006 · 1 627 Inlägg

hur många bilar finns de på garaget?  hur många modeler av alla bilmärken finns de. när man räknar på de är de ju ganska många som kan ha samma grejer

Fäll ner pungen och landa
pacco
16 juli 2006 · 135 Inlägg

heh känner igen det där.
Vi var på bugrun iår, tror de var 3st som hade samma front, är dock glad över att vi har en svart bil då de ser mindre plastigt ut. Men det är svårt med Audi/golf, ofta väldigt lätta att styla.
Man får oftast ett bra resultat, finns många kit osv osv. Men också då tyvärr lika många som stylar oxå. Men jag förstår din frustration. smile

MilleN
16 juli 2006 · 9 108 Inlägg

haha fan vad snopet... Vilken bil är det som liknar din då?? wink

Jag har sluppit det problemet än så länge, det är nog ingen som är tillräckligt dum längre så den lägger så mkt pengar på en gammal opel omega haha.

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
16 juli 2006 · 1 290 Inlägg

Tycker du inte ska vara så deppig över de med tanke på hur grymt snygg din bil är!! Jävligt snyggt jobbat måste jag säga!! Tummen upp!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Malmoe SSS -12
16 juli 2006 · 3 217 Inlägg

Helt samma kan det inte vara och jag tror utan tvekan att din är vacker på sitt sätt NiKeMaN... Så lägg upp den omedelbums!

Visa att du är man nog och blotta dina utgifter nu, du är ju ganska känd för ditt ständiga ombyggande i Varianten! Den var verkligen klockren på Elmia...

Så kom igen, se så! Inget tjafs, upp med bilen nu!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
NiKeMaN Entreprenör
16 juli 2006 · 1 286 Inlägg

Ja Golfen som ligger uppe här på Garaget.org nu e väl relativt unik med den fronten o dom fälgarna... Men det verkar som att det behövs något mer extremt i dagens sammhälle för att sticka ut. Iallafall på internet...


Och nä- jag e inte så deppig som jag verkar i första inlägget.... Utan jag va mer nyfiken på om de va fler som hade samma bekymmer som jag....

Senast redigerat av NiKeMaN (16 juli 2006)

// Niklas Johansson
chrizz Administratör
16 juli 2006 · 11 783 Inlägg

ok, det var väl inte riktigt vad jag förväntade mig av tråden. Att döma av rubriken så fick jag ställa mig på "försvarsläge" alternativt höja krigsflaggan. Den fick firas ned dock efter att ha läst inlägget... wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
NiKeMaN Entreprenör
16 juli 2006 · 1 286 Inlägg

chrizz skrev:
ok, det var väl inte riktigt vad jag förväntade mig av tråden. Att döma av rubriken så fick jag ställa mig på "försvarsläge" alternativt höja krigsflaggan. Den fick firas ned dock efter att ha läst inlägget... wink

hehe... Jo tanken med rubriken var att röra till i grytan lite... smile Fan jag kanske skulle börja som "rubrikare" på Aftonbladet?! smile

// Niklas Johansson
Malmoe SSS -12
16 juli 2006 · 3 217 Inlägg

chrizz skrev:
ok, det var väl inte riktigt vad jag förväntade mig av tråden. Att döma av rubriken så fick jag ställa mig på "försvarsläge" alternativt höja krigsflaggan. Den fick firas ned dock efter att ha läst inlägget... wink

Kan nästan se det framför mig! Chrizz i kilt och ett stort tangentbord i händerna... (Braveheart)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Spelis
16 juli 2006 · 1 926 Inlägg

men å andra sidan sett så är du kanske ensamm i staden / länet ändå ? det bor rätt många i vårt avLÅNGA land..så du kanske är ensamma om den inom ett stooort område ?

MilleN
16 juli 2006 · 9 108 Inlägg

Det är ju två stycken som byggt två EXAKT likadana Nissan 200SX S14..

Något überextremt kjolpaket (inte snyggt om ni frågar mig), samma färg och samma fälgar..

Det sjuka är ju att dom är från samma stad och har byggt bilarna utan att veta om varandras tydligen..


edit: här är den ena:
http://www.coffe.dk/gallery/cars/050604 … CT0087.jpg

(visst ser det ut som en upponervänd evo-vinge under fronten? wink

Senast redigerat av MilleN (16 juli 2006)

chrizz Administratör
16 juli 2006 · 11 783 Inlägg

Fuckface skrev:

chrizz skrev:
ok, det var väl inte riktigt vad jag förväntade mig av tråden. Att döma av rubriken så fick jag ställa mig på "försvarsläge" alternativt höja krigsflaggan. Den fick firas ned dock efter att ha läst inlägget... wink

Kan nästan se det framför mig! Chrizz i kilt och ett stort tangentbord i händerna... (Braveheart)

Jag har ett bättre egentillverkad slagträ annars. Träslöjden på högstadiet har trots allt givit mig något vettigare än smörknivar wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Amazonas
17 juli 2006 · 7 Inlägg

Vill man vara unik idag får man skapa sig något eget. Håller själv på att knåpar ihop en egen framkofångare till min baserad på US-modellen. Kommer se rätt org ut, men ändå egen och lite cleanare och har hitintills inte hittat ngn som gjort något liknande. Min bakkofångare har med mycket enkla medel blivit "unik", ser väl org ut för de flesta ifs, men jag vet att den är "egen" och det räcker för mig.

Så vill du vara unik idag går det inte att köpa färdiga prylar utan man får skapa något själv! För mig finns det ifs inget val, då allt annat på marknaden till min bil är för extremt och vulgärt för min "cleana" smak.

BERNI
17 juli 2006 · 252 Inlägg

vill du vara unik kan du ju satsa på en annorlunda lack eller inredning.
Bara en annorlunda lack kan ju räcka för att bilen ska sticka ut från mängden.
Och en speciell inredning gör ju att du själv känner att din bil är speciell.

Senast redigerat av BERNI (17 juli 2006)

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
LillNaisarn
17 juli 2006 ·

kan inte vara skoj, har funderat på hur det skulle kännas vara skit stolt nyss inhandlat massa grejjer till bilen i förhoppning om att ha en udda bil, man får väll försöka plasta upp eget eller komma på ngn ruggigt sjuk idee för att inte få en bil som alla andra.. smile

Johan_e2
17 juli 2006 · 1 105 Inlägg

Var lite unik som föregående talare sa.. Trixa lite med inredning och på en en fräsh lack, kommer man ganska långt på skulle jag tro..

Kan inte säga att jag har samma problem med att vara unik.. Tror jag..

Golfen din var riktigt grym!

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--
Nissan Skyline R33 GTS25T "BAYSIDE" (1994)
Infiniti FX35 "FXn" (2003)
Nissan Primera "Barnvagnsbilen" (2000)
precision
17 juli 2006 · 2 652 Inlägg

som dom flesta säger så får man bygga mkt själv om man vill vara unik . fast sen får man ta att folk bygger ännu fetare än man själv gjort smile

Bigge
17 juli 2006 ·

Om denna bilen inte finns i samma stad eller i närheten av dig så är det väll inget att tjura över, du kommer ju aldrig kunna ha en helt unik bil om du inte gör grejjerna till den själv. så länge du beställer på de stora stylingfirmorna så finns det ju alltid någon för att inte säga en hel del som har likadana saker..

Rockfordboy82 Galen bilstereobyggare och Skyline förare
17 juli 2006 · 217 Inlägg

för att säga det så med lite negativ anda det spelar ingen roll hur mycket tid och pengar du lägger det finns alltid en bil som är värre..................Konstigt nog.....eller väldigt lik ens egen tyvärr...

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se
Volkswagen Caddy Carrera Cup Edition Tdi-R "Chrissdesign Edition" (2008)
Nissan Skyline R34 GT-T "Nismo Edition" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang