GARAGET.org - GLÄDJEDÖDARE nr1 !!!!

Ghost RS Skoda Addict
17 juli 2006 · 167 Inlägg

...eller också får man satsa på en "ovanligare" bilmodell, från början. smile (inget illa menat om den modellen)

Med Vänlig Hälsning

Senast redigerat av Ghost RS (17 juli 2006)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)
WilYawn Golle
17 juli 2006 · 448 Inlägg

Isåfall är det ju en bra början att köpa en bil som är ovanlig i sverige redan i originalutförandet och sedan bygga vidare på den (Skyline *hint hint* ) smile

James May: In other news.... I've fitted a fan!
Phaetoon
17 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Se det som att någon annan har lika bra smak som du har wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
peo Kaffeknarkare.
17 juli 2006 · 135 Inlägg

Känner igen hur du menar Nikeman, men ändå så tror jag knappast nån kan vara "ensam" om något nuförtiden. Ska man vara HELT själv bygg eget. Själv kollar jag gärna på andras byggen på deras bilar och får ännu mer insperation av vad man kan hitta på härnest smile

Bästa ställningen måste ändå vara bakifrån. Fast spegelvänt.
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
17 juli 2006 · 2 009 Inlägg

Köp min civic har ej hittat någon som ser ut som den ännu smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Germax
17 juli 2006 · 12 086 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Ta topicnamnet med en nypa salt... Men ändå kanske värt att fundera över?

Jag har nyligen lagt ner MASSOR med pengar i en ny bil (för mig iallafall). En Blå Audi A4 Avant 02a... En bil som jag själv är kanonnöjd med. Jag har fått hem lite "stylinggrejor" till den såsom en S-line front o så ska bilen in på nedlackning imorgon eller på Onsdag (beror på när jag får bort bak-kofångaren).

Sen så sätter man sig efter en hård dag på jobbet och slösurfar igenom Zatzy, Lazzat och andra forum. Till slut kommer man till Garaget.org och börjar leta efter bilar som liknar ens egen... Och tro på fan när man hittar bilar med Exakt samma grejor som jag själv har köpt. Här tror man att man beställt grejor för att få en personlig prägel på bilen och för att få vara lite unik - men nähädö... Det finns både likadana och mer stylade... Typiskt... Det träliga är ju att man tappar sugen på att fortsätta styla sin egen bil - för jag vet ju att hur mycket pengar jag ens lyckas skramla ihop så finns det alltid någon bagare som har mer pengar o köper värre grejor. Visst det är ingen tävling på det sättet - men visst är det väl kul att få vara lite unik? Jamenar jag har ju ingen anledning att ens lägga upp min Audi här på Garaget - Den finns ju redan här - fast med ett annat reg-nr istället.

Någon som upplevt något liknande eller är det bara jag som håller på o bli knäpp?

Vad försöker du säga? Fattar inget.. är garaget.org en glädjedödare för att du köper samma grejor som någon annan redan hade? Om du kommit underfund med att de finns fler stylade Audi A4 och vill beklaga dig över det så är de en sak men att ha en så missvisande topic är obegripligt.. tycker förövrigt att de är ett väldigt meningslös tråd! Det är min mening

Senast redigerat av JapMax (17 juli 2006)

Renjägarn
17 juli 2006 · 638 Inlägg

Prova bygg eget? gjut egna kjolar o front / bakstötfångare osv.

Kan man inte så får man lära sig. Mer jobb men gud förbannad va mycket bättre det blir när man är klar smile

Kommer väl nånting här snart!
Nknn
17 juli 2006 ·

JapMax skrev:

NiKeMaN skrev:
Ta topicnamnet med en nypa salt... Men ändå kanske värt att fundera över?

Jag har nyligen lagt ner MASSOR med pengar i en ny bil (för mig iallafall). En Blå Audi A4 Avant 02a... En bil som jag själv är kanonnöjd med. Jag har fått hem lite "stylinggrejor" till den såsom en S-line front o så ska bilen in på nedlackning imorgon eller på Onsdag (beror på när jag får bort bak-kofångaren).

Sen så sätter man sig efter en hård dag på jobbet och slösurfar igenom Zatzy, Lazzat och andra forum. Till slut kommer man till Garaget.org och börjar leta efter bilar som liknar ens egen... Och tro på fan när man hittar bilar med Exakt samma grejor som jag själv har köpt. Här tror man att man beställt grejor för att få en personlig prägel på bilen och för att få vara lite unik - men nähädö... Det finns både likadana och mer stylade... Typiskt... Det träliga är ju att man tappar sugen på att fortsätta styla sin egen bil - för jag vet ju att hur mycket pengar jag ens lyckas skramla ihop så finns det alltid någon bagare som har mer pengar o köper värre grejor. Visst det är ingen tävling på det sättet - men visst är det väl kul att få vara lite unik? Jamenar jag har ju ingen anledning att ens lägga upp min Audi här på Garaget - Den finns ju redan här - fast med ett annat reg-nr istället.

Någon som upplevt något liknande eller är det bara jag som håller på o bli knäpp?

Vad försöker du säga? Fattar inget.. är garaget.org en glädjedödare för att du köper samma grejor som någon annan redan hade? Om du kommit underfund med att de finns fler stylade Audi A4 och vill beklaga dig över det så är de en sak men att ha en så missvisande topic är obegripligt.. tycker förövrigt att de är ett väldigt meningslös tråd! Det är min mening

Kan inte annat än hålla med.

NikeMan: Om du var ute efter att vara unik, om det är grejjen som gör dig tillfredställd, så måste jag ju säga att det var dumt att beställa av en stylingfirma och förvänta dig att vara ensam... Eller låg kanske förhoppningarna i att du inte skulle behöva se en likadan med egna ögon? Och på så vis blev garaget.org glädjedödaren?

Ärligt talat förstår jag inte hur du resonerar, precis som japmax säger. Fast jag har svårt att sätta mig in i din situation eftersom jag inte ens ägt en bil än. Men jag tror hellre jag skulle vara glad över en bil som jag är nöjd över, som många har - Än, en bil som jag itne är nöjd med, men som är unik.

Senast redigerat av N0kan (17 juli 2006)

Norsken
22 juli 2006 · 121 Inlägg

I min mening är det udda detaljer som skiljer bilar åt. Det kan vara två likadana bilar med samma kjolpaket men den ena har kanske lagt ner sig och fixat till det så det är millimeter passning på grejorna. Satsa på att ha en bil som är välputsad och snygg, byggd med många udda detaljer hellre än att slänga på massa plast och sedan sura för att fler har samma kjolpaket. Som sagt inredning, motorrum, stereoinstallation m.m det är saker som kan göra en bil udda jämfört med andra.

Att komma två är att förlora!
Volvo V70 (2006)
Opel Vivaro (2008)
precision
22 juli 2006 · 2 652 Inlägg

ja som mr fun o lukas dom skaffa samma kjolpacket men bilarna är inte i närheten av likadana för de ,, båda har gjort saker som är speciella ., sen kan inte dom flesta göra så extremt men de hör inte hit

mrcelica
22 juli 2006 · 1 639 Inlägg

Ghost RS skrev:
...eller också får man satsa på en "ovanligare" bilmodell, från början. smile (inget illa menat om den modellen)

Med Vänlig Hälsning

Precis... Att försöka få dussinbilar unika är näst intill omöjligt !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
PureLuck Mental retard :D
23 juli 2006 · 98 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Ta topicnamnet med en nypa salt... Men ändå kanske värt att fundera över?

Jag har nyligen lagt ner MASSOR med pengar i en ny bil (för mig iallafall). En Blå Audi A4 Avant 02a... En bil som jag själv är kanonnöjd med. Jag har fått hem lite "stylinggrejor" till den såsom en S-line front o så ska bilen in på nedlackning imorgon eller på Onsdag (beror på när jag får bort bak-kofångaren).

Sen så sätter man sig efter en hård dag på jobbet och slösurfar igenom Zatzy, Lazzat och andra forum. Till slut kommer man till Garaget.org och börjar leta efter bilar som liknar ens egen... Och tro på fan när man hittar bilar med Exakt samma grejor som jag själv har köpt. Här tror man att man beställt grejor för att få en personlig prägel på bilen och för att få vara lite unik - men nähädö... Det finns både likadana och mer stylade... Typiskt... Det träliga är ju att man tappar sugen på att fortsätta styla sin egen bil - för jag vet ju att hur mycket pengar jag ens lyckas skramla ihop så finns det alltid någon bagare som har mer pengar o köper värre grejor. Visst det är ingen tävling på det sättet - men visst är det väl kul att få vara lite unik? Jamenar jag har ju ingen anledning att ens lägga upp min Audi här på Garaget - Den finns ju redan här - fast med ett annat reg-nr istället.

Någon som upplevt något liknande eller är det bara jag som håller på o bli knäpp?

bygg egna grejer istället så e det ingen som kan ha samma saker om dominte hänger på o kopierar så slipper du bli så upprörd över att andra köper samma saker när det inte finns så många olika saker att välja på till dom olika bilarna. alla har ju mer eller mindre samma saker men till olika priser. så gör som så många andra gör. bygg eget helt enkelt

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???
loudness
23 juli 2006 · 4 554 Inlägg

haha nikeman tänk då hur de är för alla som har volvo:D alla ser ju lika ut:D

laazy vorsprung durch teknik
24 juli 2006 · 886 Inlägg

MilleN skrev:
Det är ju två stycken som byggt två EXAKT likadana Nissan 200SX S14..

Något überextremt kjolpaket (inte snyggt om ni frågar mig), samma färg och samma fälgar..

Det sjuka är ju att dom är från samma stad och har byggt bilarna utan att veta om varandras tydligen..


edit: här är den ena:
http://www.coffe.dk/gallery/cars/050604 … CT0087.jpg

(visst ser det ut som en upponervänd evo-vinge under fronten? wink

OMG det ser ut som den skulle lyfta vilken sekund som helst med de där vingarna på sidan och den fronten

till trådskaparen: Gjut ditt eget kjolpaket och släng på någon cool ovanlig lacka så ska du se att bilen blir unik.

Senast redigerat av laazy (24 juli 2006)

ironhead volvoraggare
24 juli 2006 · 4 776 Inlägg

vill man vara unik så ska man ha en mattsvart volvo

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
MilleN
24 juli 2006 · 9 108 Inlägg

ironhead skrev:
vill man vara unik så ska man ha en mattsvart volvo

nja, om man vill vara bonde kanske. wink

FL3JM Inga konstigheter
25 juli 2006 · 2 064 Inlägg

Om man vill vara unik får man först skaffa en bil som få i samma land har, dvs importerat, SEN kan man börja styla. Då kan man vara säker på att man är unik.

Om man har en bil som många andra har så gäller det att vara uppfinningsrik. Kirra en frontspoiler som kanske många har men försök göra om den lite, det är enklare än vad många tror, bara leka lite med glasfiber och spackel.
Det VIKTIGASTE är ju en unik lack, matta färger börjar bli lite poppis, kolla dom här bilarna:
http://smutt.org:69/upload/warningXtremeCOPYRITE_157.jpg
http://smutt.org:69/upload/AmericanCarShow_2006_0277.jpg

Det är bara fantasin som sätter gränser egentligen, att folk lyckas styla sina bilar exakt lika beror ju på att alla härmar varandra och att ingen hittar på något nytt.

NiKeMaN Entreprenör
25 juli 2006 · 1 286 Inlägg

Hmm ja jo det ligger väl nått i det...

nu har jag iallafall uploadat min Audi och den blev väl skapligt stilren?! smile Inte riktigt så lik dom andra som jag trodde... Stilrent och enkelt försöker jag hålla mig till iallafall.

http://www.garaget.org/?car=28134

Senast redigerat av NiKeMaN (25 juli 2006)

// Niklas Johansson
OverBoosted AUTOBAHNRASER
25 juli 2006 · 3 804 Inlägg

hate it to brake it four u nikeman... men köper man en a4 får man ta sånt för vad jag vet är väl en av dom bilarna som stylats mest i sverige i genomåren? Dock.. kan du ju alltid ta tillbaka köpet på grejerna du beställt o hitta nått ingen annan har .. eller så bygger du om grejerna lite som du har köpte så du blir unik.. men din bil lär väl bli unik på ljud sidan iaf blir ledsen om det finns en exakt likdan med exakt samma ljud me

Senast redigerat av UseDubbelTurbo (25 juli 2006)


Bmw osv..
laazy vorsprung durch teknik
25 juli 2006 · 886 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Hmm ja jo det ligger väl nått i det...

nu har jag iallafall uploadat min Audi och den blev väl skapligt stilren?! smile Inte riktigt så lik dom andra som jag trodde... Stilrent och enkelt försöker jag hålla mig till iallafall.

http://www.garaget.org/?car=28134

Audin va ju riktigt fet jue, snygg, stilren och blå kan det bli bättre?

Senast redigerat av laazy (25 juli 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang