Inför: Karavan till Elmia 2011 från Linköping/ Mantorp 23 april

Danneeandersson
14 februari 2011 · 332 Inlägg

hoppas man hinner få bilen chippad och 3" monterat innan, skulle vara skoj!!

BMW 525 Touring "Herrgårdsturbon" (1995)
Audi A4 2.0 TDI Quattro "Proline" (2011)
johan2904
17 februari 2011 · 30 Inlägg

Tjena! tänkte höra om intresse finns för ett ljudsystem till träffen i mantorp? så Arrangören kan prata i mikrofon, och så ni eventuellt kan spela lite bakrunds musik m.m. kan fixa de då jag håller på med ljud & ljus uthyrning smile

850_GLT
17 februari 2011 · 947 Inlägg

johan2904 skrev:
Tjena! tänkte höra om intresse finns för ett ljudsystem till träffen i mantorp? så Arrangören kan prata i mikrofon, och så ni eventuellt kan spela lite bakrunds musik m.m. kan fixa de då jag håller på med ljud & ljus uthyrning smile

Hej tyvärr är inte detta så intressant då vi inte blir i mantorp så länge. Men ska komma ihåg det ifall det blir annat arrangemang i sommar smile

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
johan2904
17 februari 2011 · 30 Inlägg

okey smile bara att kontakta mig i så fall.
kanske dyker upp med min jeep till karavanen om inget annat kommer i vägen i alla fall smile

850_GLT
17 februari 2011 · 947 Inlägg

johan2904 skrev:
okey smile bara att kontakta mig i så fall.
kanske dyker upp med min jeep till karavanen om inget annat kommer i vägen i alla fall smile

du är välkommen smile men ska du åka med i karavanen så anmäl dig gärna smile gorg namn, förnamn, bil, regnr, ort smile

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
wellis galen
18 februari 2011 · 85 Inlägg

kommer ni ligga på ett led i en fil iår?kommer ihåg förra året när jag passerade mantorp o hamna mitt i er karavan o ni låg o puttra i båda filerna...va nästan omöjligt att ta sig förbi

andino TMR|Team Moisty Racing
18 februari 2011 · 454 Inlägg

wellis skrev:
kommer ni ligga på ett led i en fil iår?kommer ihåg förra året när jag passerade mantorp o hamna mitt i er karavan o ni låg o puttra i båda filerna...va nästan omöjligt att ta sig förbi

ja du kan ju alltid åka lite tidigare om du har så bråttom?

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN
Volkswagen Caddy "Ior" (2011)
Toyota Supra MKIV "Moistness" (1997)
850_GLT
18 februari 2011 · 947 Inlägg

wellis skrev:
kommer ni ligga på ett led i en fil iår?kommer ihåg förra året när jag passerade mantorp o hamna mitt i er karavan o ni låg o puttra i båda filerna...va nästan omöjligt att ta sig förbi

meningen är väl att ligga i en fil. Men som du vet så blir många gasglada och vill köra om alla andra

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Nobbeoijoij
18 februari 2011 · 108 Inlägg

längtar redan hehe

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar
BMW E36 328 "Mr Midnight purple" (1997)
wellis galen
18 februari 2011 · 85 Inlägg

andino skrev:

wellis skrev:
kommer ni ligga på ett led i en fil iår?kommer ihåg förra året när jag passerade mantorp o hamna mitt i er karavan o ni låg o puttra i båda filerna...va nästan omöjligt att ta sig förbi

ja du kan ju alltid åka lite tidigare om du har så bråttom?

lr så kan ni som åker i en karavan hålla er i en fil eftersom ni inte ska köra om varandra...tror inte att jag är den ända som blir irriterad när ni tar upp hela motorvägen

Zorz Touch by U
18 februari 2011 · 910 Inlägg

wellis skrev:

andino skrev:

wellis skrev:
kommer ni ligga på ett led i en fil iår?kommer ihåg förra året när jag passerade mantorp o hamna mitt i er karavan o ni låg o puttra i båda filerna...va nästan omöjligt att ta sig förbi

ja du kan ju alltid åka lite tidigare om du har så bråttom?

lr så kan ni som åker i en karavan hålla er i en fil eftersom ni inte ska köra om varandra...tror inte att jag är den ända som blir irriterad när ni tar upp hela motorvägen

Vi har strikta regler där vi SKA hålla oss i en fil men sen är det vissa som inte gör det och det är svårt att "putta" tillbaka in dom i ledet...

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
wellis galen
18 februari 2011 · 85 Inlägg

då kanske man ska fundera på att inte åka med i en karavan.....

danielffs
18 februari 2011 · 308 Inlägg

wellis skrev:
då kanske man ska fundera på att inte åka med i en karavan.....

Helt klart, reglerna säger att man  ska hålla sig i högerfilen.

850_GLT
18 februari 2011 · 947 Inlägg

sen är det även sunt förnuft som gäller att man inte ligger i vänster fil hela vägen och blockerar. Säger inget om att man vill köra om alla för att ta bilder och sen lägga sig på sin plats igen.

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
JFall
19 februari 2011 · 69 Inlägg

Undrar om det blir avspärrningar direkt till A6 iår.. kommer ihåg att det var ett jäkla åkande runt för att hitta infarter som stigar in till parkeringen tongue

Det man inte har under huvven får man ha i bagaget!
WWW.AUTOHIFI.SE
Bjorkracing
19 februari 2011 · 98 Inlägg

Enkel regel! Om det kommer någon i vänsterfil i hög fart och trycker i röven bakifrån så kör man åt sidan! (Kan låta lite komiskt!) big_smile

PS: Vänsterfil = Inte under 120km/h!!! = Säkerheten först!!

Och släpp in folk i högerfilen om någon vill in!
Och folk som MÅSTE ligga bakom eller framför sina polare lägg ner ni hinner se era polare där nere!

Kör så det rycker men kör med hjärnan för det gör vi som åker stjärna! big_smile

Dästo mer dästo bättre
kevlar_soul
19 februari 2011 ·

Bjorkracing skrev:
Enkel regel! Om det kommer någon i vänsterfil i hög fart och trycker i röven bakifrån så kör man åt sidan! (Kan låta lite komiskt!) big_smile

PS: Vänsterfil = Inte under 120km/h!!! = Säkerheten först!!

Och släpp in folk i högerfilen om någon vill in!
Och folk som MÅSTE ligga bakom eller framför sina polare lägg ner ni hinner se era polare där nere!

Kör så det rycker men kör med hjärnan för det gör vi som åker stjärna! big_smile

Och du är mannen som spikar de nya trafiklagarna eller? Vänsterfil är fortfarande 110 km/h, ingenting annat, om du inte skrivit om den svenska lagboken?

Folk med stjärna åker utan hjärna? tongue

andino TMR|Team Moisty Racing
19 februari 2011 · 454 Inlägg

kevlar_soul skrev:

Bjorkracing skrev:
Enkel regel! Om det kommer någon i vänsterfil i hög fart och trycker i röven bakifrån så kör man åt sidan! (Kan låta lite komiskt!) big_smile

PS: Vänsterfil = Inte under 120km/h!!! = Säkerheten först!!

Och släpp in folk i högerfilen om någon vill in!
Och folk som MÅSTE ligga bakom eller framför sina polare lägg ner ni hinner se era polare där nere!

Kör så det rycker men kör med hjärnan för det gör vi som åker stjärna! big_smile

Och du är mannen som spikar de nya trafiklagarna eller? Vänsterfil är fortfarande 110 km/h, ingenting annat, om du inte skrivit om den svenska lagboken?

Folk med stjärna åker utan hjärna? tongue

Finns ju väg med 120km/h begränsning numera sedan 3 år tillbaka men men tongue...

Senast redigerat av andino (19 februari 2011)

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN
Toyota Supra MKIV "Moistness" (1997)
Volkswagen Caddy "Ior" (2011)
sik
19 februari 2011 · 1 072 Inlägg

kevlar_soul skrev:

Bjorkracing skrev:
Enkel regel! Om det kommer någon i vänsterfil i hög fart och trycker i röven bakifrån så kör man åt sidan! (Kan låta lite komiskt!) big_smile

PS: Vänsterfil = Inte under 120km/h!!! = Säkerheten först!!

Och släpp in folk i högerfilen om någon vill in!
Och folk som MÅSTE ligga bakom eller framför sina polare lägg ner ni hinner se era polare där nere!

Kör så det rycker men kör med hjärnan för det gör vi som åker stjärna! big_smile

Och du är mannen som spikar de nya trafiklagarna eller? Vänsterfil är fortfarande 110 km/h, ingenting annat, om du inte skrivit om den svenska lagboken?

Folk med stjärna åker utan hjärna? tongue

Du har 120 ner till öhög  wink

andino va visst snabbare madroll

Senast redigerat av sik (19 februari 2011)

kevlar_soul
19 februari 2011 ·

sik skrev:

kevlar_soul skrev:

Bjorkracing skrev:
Enkel regel! Om det kommer någon i vänsterfil i hög fart och trycker i röven bakifrån så kör man åt sidan! (Kan låta lite komiskt!) big_smile

PS: Vänsterfil = Inte under 120km/h!!! = Säkerheten först!!

Och släpp in folk i högerfilen om någon vill in!
Och folk som MÅSTE ligga bakom eller framför sina polare lägg ner ni hinner se era polare där nere!

Kör så det rycker men kör med hjärnan för det gör vi som åker stjärna! big_smile

Och du är mannen som spikar de nya trafiklagarna eller? Vänsterfil är fortfarande 110 km/h, ingenting annat, om du inte skrivit om den svenska lagboken?

Folk med stjärna åker utan hjärna? tongue

Du har 120 ner till öhög  wink

Absolut, men Karavanen slutar väl inte i Ödeshög? tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang