4943
Sök

Var går det att köra gris? Jo på åker-sjö-banor osv! Informationssök o delning här...!

Byggarbetare
27 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
Hallå alla med blod i bensinomloppet!

Hittade inte detta ämnet så provar på något nytt:

Saknar även ni kunskapen om var vi kan köra o roa oss, utan att få farbror böteslapp efter oss, eller sitter ni inne med den info, så kan vi ju förmedla dom ställen där vi rent faktiskt får lov att köra här! Eller om du är bonden som har en åkerbit som vi bildårar får lov att "missbruka" med stort nöje...!
EXEMPEL:
               # på åkern med bondens tillstånd
               # på industritomten med ägarens tillstånd
               # på en bana som har öppet mer än en- två dagar/månad i sommarhalvåret

Själv söker jag efter en "lekplats" nära eller mellan Jönköping och Nässjö om det går att hitta.

Mvh Erik

SleeperTurbomaskiner är kul
244turbo,245turbo,745glt16 o lite annat

1 562 Inlägg
1 januari 2011
ErikTheViking skrev:
Hallå alla med blod i bensinomloppet!

Hittade inte detta ämnet så provar på något nytt:

Saknar även ni kunskapen om var vi kan köra o roa oss, utan att få farbror böteslapp efter oss, eller sitter ni inne med den info, så kan vi ju förmedla dom ställen där vi rent faktiskt får lov att köra här! Eller om du är bonden som har en åkerbit som vi bildårar får lov att "missbruka" med stort nöje...!
EXEMPEL:
               # på åkern med bondens tillstånd
               # på industritomten med ägarens tillstånd
               # på en bana som har öppet mer än en- två dagar/månad i sommarhalvåret

Själv söker jag efter en "lekplats" nära eller mellan Jönköping och Nässjö om det går att hitta.

Mvh Erik

kontakta en lokal motorklubb å hör med dom.

Byggarbetare
27 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
Jo gärna om dom inte har stängt för sesongen som dom säger, jag trodde annars att det var sesong hela året jag!

1 562 Inlägg
1 januari 2011
ErikTheViking skrev:
Jo gärna om dom inte har stängt för sesongen som dom säger, jag trodde annars att det var sesong hela året jag!

klubben jag är med i här har då möten året om årsmöte nu snart tror jag.

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
1 januari 2011
ett industriområde med låsta grindar så att ingen utomstående kan ta sig in. där kan du köra bäst du vill oavsett om du har körkort eller inte.

en liten parentes: på ingängnat område kan du som sagt köra utan körkort, däremot får du inte köra onykter där även om det är fullt omöjligt för utomstående att ta sig in där.

MVH

1 944 Inlägg
1 januari 2011
FreddeLi skrev:
ett industriområde med låsta grindar så att ingen utomstående kan ta sig in. där kan du köra bäst du vill oavsett om du har körkort eller inte.

en liten parentes: på ingängnat område kan du som sagt köra utan körkort, däremot får du inte köra onykter där även om det är fullt omöjligt för utomstående att ta sig in där.

MVH

finns mer lagar om inhägnat område, det måste finnas lås på grinden, samt en vakt, och inget annat sätt att ta sig in eller ut, förutom just där grinden är låst och någon form av vakt finns...

mvh

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
1 januari 2011
b0nd3n skrev:
FreddeLi skrev:

MVH

finns mer lagar om inhägnat område, det måste finnas lås på grinden, samt en vakt, och inget annat sätt att ta sig in eller ut, förutom just där grinden är låst och någon form av vakt finns...

mvh

Säker på att det ska finnas vakt? När jag var liten brukade vi nämligen köra på farsans jobb. Där är högt stängsel runt hela området med taggtråd ovanför stängslet och sen stora hänglås på alla grindar. Och såvitt jag vet så var det helt lagligt?

Men jag kan ha fel. Hade vart intressant att se någon lagtext om det hela smile

Mvh

Byggarbetare
27 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
Kusligt nog har jag ju inte den största kunskapen om det fina lagvärket mer än när när man råkat få vara med i nån rättegång då o då, men hadde som det sägs varit bra att veta innan man beger sig ut o leker med lådan!

Sök