Här är resterande bilder på hur tråget ser ut invändigt.
Jag gjorde några små passager för oljan på utvalda ställen så att det går att tömma oljan utan att där blidas oljepölar med eventuell metallspån kvar i tråget. Och så att de inte motverkar funktionen av bafflarna.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/77/76996/76996-caa7987cc82497af78e2855cdfe644bb.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/77/76996/76996-da82393b314869782cbcc7482e4e6676.jpg]()
Den grova ståltråden har bytts ut efter att bilden tagits, till en något grövre för att minska på glappet som blir pga för mycket spel, men ändå inte hindra gångjärnen från att röra sig fritt.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/77/76996/76996-199ec8c1ad422c85799dab7da9eeda95.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/77/76996/76996-75416af6fa3ddafe343264124a81627a.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/77/76996/76996-4a11cf053a53431fc6df721ac9c68639.jpg]()
Här är en plåt som hindrar oljan från att skvalpa uppåt, när oljan träffar bafflarna. Den är bockad så att olja som kommer ovan ifrån, lätt rinner ner.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/77/76996/76996-a00d77b582eff960796c79e7e924573e.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/77/76996/76996-f4a87e8447ef1c9e40077c6ea8282832.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/77/76996/76996-375a20df3d59b155fa90225078cc6fc8.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/77/76996/76996-29f7db7bcfbab2b163bb2a8ff60f5c00.jpg]()
Vad som inte syns här i bild och som delvis inte är klart, är riktningplåtar som dirigerar oljan rakt in i bafflarna/envägsportarna på höger och vänster sida.
Vid inbromsning kommer näsan all olja som befinner sig i den bakre delen av tråget dirigeras direkt ner i byttan till oljepicuppen pga att byttan täcker hela trågets bredd.
när tråget är helt klart så kommer oljan dirigeras mot oljepickuppen hela tiden, det spelar ingen roll vilket håll
G-krafterna slungar oljan. Så nu är det bara upp till bevis sen när bilen blir klar.
Ovanpå allt detta kommer jag sedan montera tillbaka tillbaka org skvalp plåten som man ser bland de första bilderna. Men den kommer också att modifieras något för ökad dränering på rätt ställe.
Jag kommer att svetsa dit några anslutningar till dräneringen av oljeavskilljarna/catchcan och vevhus som jag troligt vis kommer att designa och bygga själv med.
Det dröjer ett tag innan jag beställer anslutningarna och kan göra klart tråget. Jag ska ha en hel del grejer från samma ställe så jag tar det lite senare.
Fortsättning följer.
