JP MK18 fälgar i 18x8.5" kommer i kopior till "Volvo 1/2/7/900" mars-april 2011 enligt "AFL" och heta "Ocean MK18"

dannnej
23 januari 2011 · 761 Inlägg

beckstroem skrev:

dannnej skrev:
Det är nog mycket intresse nu, fast frågan är om det kommer synas så många bilar på vägarna, jag tror inte allmänheten förstått hur fruktansvärt opraktiska fälgar det här är, särskillt på en bruksbil, fälgbanor är snyggt, men bromsdamm och skit fastnar bara efter några mil, jag mins när jag körde med polerade juventus på en bruksbil, jag körde lugnt och motorbromsade hela tiden bara för att fälgarna skulle hålla sig rena ett par dagar efter tvätt.

Men sen fins det ju dom som inte bryr sig om att tvätt bilen ens tyvärr, man får ju hoppas att det blir så skitigt snabbt så man inte uppfattar att det är mk18 fälgar ens...

haha! smile

Vad tror du om att byta från biltema till volvos bromsbelägg ? blir det stor skillnad med dammet ? smile
Vill nämligen veta för var till volvo och köpte just för detta tongue

Jag tror att alla belägg dammar, och vägarna är ju inte direkt skrubbade med mopp framför bilen heller.

Fälgar med fälgar med fälgbanor suger åt sig skit, enkel fysik, cetrifugalkraft.

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
beckstroem
23 januari 2011 · 871 Inlägg

dannnej skrev:

beckstroem skrev:

dannnej skrev:
Det är nog mycket intresse nu, fast frågan är om det kommer synas så många bilar på vägarna, jag tror inte allmänheten förstått hur fruktansvärt opraktiska fälgar det här är, särskillt på en bruksbil, fälgbanor är snyggt, men bromsdamm och skit fastnar bara efter några mil, jag mins när jag körde med polerade juventus på en bruksbil, jag körde lugnt och motorbromsade hela tiden bara för att fälgarna skulle hålla sig rena ett par dagar efter tvätt.

Men sen fins det ju dom som inte bryr sig om att tvätt bilen ens tyvärr, man får ju hoppas att det blir så skitigt snabbt så man inte uppfattar att det är mk18 fälgar ens...

haha! smile

Vad tror du om att byta från biltema till volvos bromsbelägg ? blir det stor skillnad med dammet ? smile
Vill nämligen veta för var till volvo och köpte just för detta tongue

Jag tror att alla belägg dammar, och vägarna är ju inte direkt skrubbade med mopp framför bilen heller.

Fälgar med fälgar med fälgbanor suger åt sig skit, enkel fysik, cetrifugalkraft.

okej, tack för svaret! smile

criller Aktiv Medlem
23 januari 2011 · 1 303 Inlägg

beckstroem skrev:

dannnej skrev:
Det är nog mycket intresse nu, fast frågan är om det kommer synas så många bilar på vägarna, jag tror inte allmänheten förstått hur fruktansvärt opraktiska fälgar det här är, särskillt på en bruksbil, fälgbanor är snyggt, men bromsdamm och skit fastnar bara efter några mil, jag mins när jag körde med polerade juventus på en bruksbil, jag körde lugnt och motorbromsade hela tiden bara för att fälgarna skulle hålla sig rena ett par dagar efter tvätt.

Men sen fins det ju dom som inte bryr sig om att tvätt bilen ens tyvärr, man får ju hoppas att det blir så skitigt snabbt så man inte uppfattar att det är mk18 fälgar ens...

haha! smile

Vad tror du om att byta från biltema till volvos bromsbelägg ? blir det stor skillnad med dammet ? smile
Vill nämligen veta för var till volvo och köpte just för detta tongue

eller greenstuff belägg smile

Mvh Christian
beckstroem
23 januari 2011 · 871 Inlägg

criller skrev:

beckstroem skrev:

dannnej skrev:
Det är nog mycket intresse nu, fast frågan är om det kommer synas så många bilar på vägarna, jag tror inte allmänheten förstått hur fruktansvärt opraktiska fälgar det här är, särskillt på en bruksbil, fälgbanor är snyggt, men bromsdamm och skit fastnar bara efter några mil, jag mins när jag körde med polerade juventus på en bruksbil, jag körde lugnt och motorbromsade hela tiden bara för att fälgarna skulle hålla sig rena ett par dagar efter tvätt.

Men sen fins det ju dom som inte bryr sig om att tvätt bilen ens tyvärr, man får ju hoppas att det blir så skitigt snabbt så man inte uppfattar att det är mk18 fälgar ens...

haha! smile

Vad tror du om att byta från biltema till volvos bromsbelägg ? blir det stor skillnad med dammet ? smile
Vill nämligen veta för var till volvo och köpte just för detta tongue

eller greenstuff belägg smile

ja fast nu har jag ju redan handlat sad tongue

PH
23 januari 2011 · 17 Inlägg

Läste i den norska tråden en som tyckte det va osmart o inte tillverka i högt et så det passade nyare volvo!!
Frågan är hur han ska göra en fälg med raka ekrar o det djupet i högt et! smile
detta är det högsta et som gick att göra o passar fint på gamla volvos. Ca 1mm frigång till ok på en orginal 240.

Orginal jp låg på 0 et o dem flesta frästa några mm. (Dom jag ägt o sett har varit det) Dessa nya är ET6

En annan fråga va om jag hade r-bromsar på. Passar inte då krävs spacer på ca 25mm fram.

Någon som undrar något så är det bara o fråga.

Diesel_Jocke
23 januari 2011 · 47 Inlägg

å med 25mm spacer så gå dom väl en bit utanför skärmarna? tongue

Draike ▬▬▬▬▬▬▬
23 januari 2011 · 106 Inlägg

Beställde ett par idag. Får hoppas de kommer fort smile

▬▬▬▬▬ ᴺᴱᴹᴼᴿᴵᴬᴻ | ²ººᴳᴸᵀ ▬▬▬▬▬
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
volvo_grabb
23 januari 2011 · 1 028 Inlägg

dannnej skrev:
Det är nog mycket intresse nu, fast frågan är om det kommer synas så många bilar på vägarna, jag tror inte allmänheten förstått hur fruktansvärt opraktiska fälgar det här är, särskillt på en bruksbil, fälgbanor är snyggt, men bromsdamm och skit fastnar bara efter några mil, jag mins när jag körde med polerade juventus på en bruksbil, jag körde lugnt och motorbromsade hela tiden bara för att fälgarna skulle hålla sig rena ett par dagar efter tvätt.

Men sen fins det ju dom som inte bryr sig om att tvätt bilen ens tyvärr, man får ju hoppas att det blir så skitigt snabbt så man inte uppfattar att det är mk18 fälgar ens...

Jo de e ju de som e tråkigt eller nackdelen med lite kant på fälgarna men som sagt man får ju hålla fälgarna renda:P kör ju juventus på 3 av mina bilar

Har inget å skriva ännu
Hermansson
24 januari 2011 · 235 Inlägg

Såg att priset hade ändrats en aning nu.. och lev.tiden står nu som okänd. Fan är sugen på att beställa, men man är väl mer ensam om DeCorsa fälgarna

740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)
Forshem
24 januari 2011 · 231 Inlägg

Hermansson skrev:
Såg att priset hade ändrats en aning nu.. och lev.tiden står nu som okänd. Fan är sugen på att beställa, men man är väl mer ensam om DeCorsa fälgarna

Beställde mina över telefon till jobbet imorses och då va de leverans i april som gällde. Tar rejält på dom tydligen då väldigt många sålts över internet i helgen så dags för er att ligga på lite nu om de ska bli några över cool

Hermansson
24 januari 2011 · 235 Inlägg

Kommer dom bara i ett antal ex?

740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)
Forshem
24 januari 2011 · 231 Inlägg

Hermansson skrev:
Kommer dom bara i ett antal ex?

Yes. Vad jag fattade de som så gör dom väl 1000 uppsättningar allt som allt. varav 200-250 kommer hit.

HanzzoN900
24 januari 2011 · 89 Inlägg

Ringde precis till afl.se och frågade lite. Dom kommer sälja (producera) totalt 1000:st fälgar varav 500:st går till Sverige och 500:st går till Norge.

Han sa att det hade tagit en del på dom redan så vill man vara säker på en uppsättning ska man beställa i tid = nu smile

Angående betalning fanns det 2st sätt. Det jag kommer göra som jag tyckte var lättast och bäst var beställning via kort (mitt VISA). Då reserveras beloppet till deras konto men dras inte på ditt konto förrän dom har skickat ut/levererat fälgarna (april). Alltså kan man använda pengarna men bara se till att man har pengar runt April, när dom sen då har dragit dom skickas fälgarna smile

"" Om jag nu har förstått allt rätt ""

Senast redigerat av HanzzoN900 (24 januari 2011)

Forshem
24 januari 2011 · 231 Inlägg

500 fälgar innebär alltså 125 uppsättningar, dags för dom som vill ha dom att skynda sej..

Akke Living Life Sideways
24 januari 2011 · 496 Inlägg

Var ju tur att man la in en beställning igår trotts allt

2:a Pris Volvo 900, Vallåkra 2007
3:a Volvo 900, Vallåkra 2012
TPC Ballaste Bil 2012
Volvo 945 Turbo SE "ALFen" (1997)
Volkswagen Caddy GT "BästeCaddyn" (1991)
Wiechert tysk.
24 januari 2011 · 592 Inlägg

Riktigt trevligt bemött blir man AFL-kundtjänst iaf!
Råkade bli fel vid min beställning med leveransadress men det ändrade de utan problem. Idag lät de som att de förhoppningsvis får hem fälgarna i slutet av Mars och får ut de så fort de kan.

Volkswagen Golf "dropfden" (1999)
HanzzoN900
25 januari 2011 · 89 Inlägg

Då var en uppsättning beställd smile Blev silver med polerad kant såklart wink

Hermansson
25 januari 2011 · 235 Inlägg
740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)
Wiechert tysk.
25 januari 2011 · 592 Inlägg

Hermansson skrev:
här säljs dom ju billigare http://www.blocket.se/skaraborg/Nya_Alu … 18&w=3

1795 säljer AFL de för?
1850 ser i mina ögon dyrare ut iaf. Dock vet jag inte riktigt hur de lyckats få tag på fälg

Volkswagen Golf "dropfden" (1999)
Hermansson
25 januari 2011 · 235 Inlägg

afl säljer dom väl för närmare 12.000 när jag kollade senast

EDIT: 11.175:-

Senast redigerat av Hermansson (25 januari 2011)

740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang